Nyt kun tuosta ruuasta niin puhutaan (hinta-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivukylän akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivukylän akka

Vieras
Avaudunpa siis minäkin. Mua ärsyttää täällä palstalla, kun on näitä ketjuja terveellisesti syömisestä ja sit näitä "laittakaa halpoja ruokia" tms.

Siis itse noissa ketjuissa ei mitään ja vähävaraisena mielelläni seuraan varsinkin noita edullisten ruokaideoiden ketjuja, mutta...

Poikkeuksetta siellä on joku selittämässä, miten vitosella saa ruuat vaikka 10-henkiselle perheelle (ja terveelliset ruuat vieläpä ) jos vaan haluaa/viitsii nähdä vaivaa. Täällä maalla, missä lähin kauppa suppeine valikoimineen ja korkeine hintoineen on melkein 20km päässä, se ei vaan onnistu. Ja tätä ei nää julistajat ymmärrä. Ja se riepoo.

On kalliita. Ja se mitä mä tässä ajan takaa, niin vaikka kaupungissa (missä prismat, cittarit ja LIDLit sijaitsee kylki kyljessä ja hintakilpailua syntyy pakostikin) niin täällä yhden/kahden pikkukaupan kylissä ei ole sellasta valinnan mahdollisuutta eikä hintatasoa. Ei vaan ole.

[QUOTE="Vieras.";29442998]Ei suurperhe saa joka pv 5€ terveellistä ruokaa koko perheelle.
Tai sit suödään aina samaa.

Nyt esim salaatti aineet kalliita tuoreena ostettuna.[/QUOTE]

Niin mutta sehän on vaan laiskuutta ja viitseliäisyyden puutetta, koska salaatinhan voi tehdä porkkanasta ja muista juureksista, ja nehän saa ilmaiseksi naapurilta, kun vaan viitsii kysäistä. Ja sen sijaan että palstailisi, olisi nyt jo keräämässä mustikkaa ja vadelmaa iltapuuron oheen, ja tulomatkalla kalastaisi lounaskalat, menomatkalla metsästäisi päivällisriistan. Ja aina kannattaa muistaa hyödyntää se oma PAKASTIN, sinne ilmestyy ruokaa ihan ilmaiseksi sillä aikaa, kun kansi on kiinni.

Ei meilläkään mene kuin pari euroa ruokaan. Hirveesti säästää kun jättää kaljatkin kauppaan. Näin oon palstalta oppinut.

ps. sienet unohtui, nekin pitäisi hakea jossain välissä lähimetsästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29443018:
Niin mutta sehän on vaan laiskuutta ja viitseliäisyyden puutetta, koska salaatinhan voi tehdä porkkanasta ja muista juureksista, ja nehän saa ilmaiseksi naapurilta, kun vaan viitsii kysäistä. Ja sen sijaan että palstailisi, olisi nyt jo keräämässä mustikkaa ja vadelmaa iltapuuron oheen, ja tulomatkalla kalastaisi lounaskalat, menomatkalla metsästäisi päivällisriistan. Ja aina kannattaa muistaa hyödyntää se oma PAKASTIN, sinne ilmestyy ruokaa ihan ilmaiseksi sillä aikaa, kun kansi on kiinni.

Ei meilläkään mene kuin pari euroa ruokaan. Hirveesti säästää kun jättää kaljatkin kauppaan. Näin oon palstalta oppinut.

ps. sienet unohtui, nekin pitäisi hakea jossain välissä lähimetsästä.

Älä unohda soijarouhetta! Siitä riittää ja riittää ja myöhemmin poikalapset kiittää.

Ap:lle Onhan se osittain totta mitä sanot, mutta ettekö muka käy koskaan missään missä olis Lidli tai cittari? Ei aina onnistuu ostamaan halpaa ruokaa, mutta osit tässä pari päivä sitten naudan sisäpaistia 6,99/kg, ja kyll ostin sitä 3 pkt, ja laitoin pakkaseen, siitä on sitt helpo ottaa kun tarvii. Sama juttu JOSKUS kun sattuu olemaan jotain näkkejä, kinkkua tai jotain muuta huomattavasti halvemmalla niin kantsis ostaa kerralla enemmän. leivät ostan pakkaaseen ja otan sitten pitin viikkoa tarpeen mukaan sieltä, kaikki levitteet jne säilyy kyll aika pitkään jääkaapissa.

Yhteistyössä