Nyt kun aloin ihan miettimään, tulikin iso ongelma! Auttakaa pliis!

Alkuperäinen kirjoittaja '''':
Ei teidän tartte kansipaikalla ollessanne edes astua ulos jos ette halua vaan olla sisätiloissa koko ajan, joten nou hätä :D
No mut tarviihan kamat kuitenkin jättää sinne ulkokannelle, ainakin kaverillani oli näin. Ja eihän siellä nyt ole ravintolatkaan auki vuorokauden ympäri, että pakkohan sieltä on lähteä ulos kun se menee kiinni!

una
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Äh, mä vasta nyt tajusin että tämä oli se provo mitä joku kaipaili :ashamed:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!oisko?? vai kävikö aapeeta hävettää ku otti kuvansaki pois profiilista?se kielis siitä että onki tosissaa?? :D oli miten oli, hauska juttu :D

häh??
Laita linkki missä sanotaan että kansipaikoilla pitää olla ulkona... Jos olet juuri käynyt siljan sivuilla asiaa tutkimassa, niin minä ainakin haluaisin nähdä tuon että miten siellä muka on maininta kansipaikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja una:
Alkuperäinen kirjoittaja Whoa Momma:
olava on oikeessa :D joten älä huoli (kuoleeeee nauruuuuun)
Siis kun mä just katoin siljan sivuilta ja siellä tosiaan oli tosta kansipaikasta sanottu noin. Tiedätkö onko siellä ulkokansilla mitään lipuntarkastusta erikseen, siis jotain viivakoodinlukijaa tms?
hei kamoooon nyt. ihan oikeesti. se kansipaikka tarkottaa vaan sitä ettei sulla ole hyttiä. saat liikkua laivassa ihan niinku tykkäät. eikä tarvi pidättää pissiäkään siinä pelossa ettei uskalla reunalta pissiä :D
Siis kyl mä sen tiedän ettei ole hyttiä. Mutta siis voiko siellä sisällä sitten käydä ihan mihin aikaan vaan? Vai meneekö siellä jotenkin ovet lukkoon yöllä vai kuinka siellä toimitaan?
voi olla sis'ällä vaikka koko yön, käydä ravintolassa ja ihan jokapaikassa missä muutkin. ja istuskella siellä sisätiloissa. ootko ollut aiemmin laivalla?
No olen todellakin ollut vanhempieni kanssa pienenä, mutta silloin meillä on ollut hytti eikä tällaista ongelmaa ole tullut vastaan. Mutta kyllähän siellä ulkokansilla on porukkaa aina, joten mitä ne siellä tekisivät jos eivät olisi kansipaikan varanneita?

Ei oo todellakaan mikään provo! Siis katso itse vaikka siljan sivuilta niin siellä lukee niin. Naurattaisko sua jos itse joutuisit marraskuussa viettämään yösi ulkosalla avomerellä?

niin sitä pitää
juu ei.

laivayhtiöt saa katteensa eli tulonsa siitä että matkustajat käyttää siellä mahdollisimman paljon rahaa. eli kyllä teidät taxfreehen päästetään. ja kun ostelette siellä oikein paljon, saatte lahjaksi uuden risteilyn - ihan hyttipaikan kera!

Ei oo todellakaan mikään provo! Siis katso itse vaikka siljan sivuilta niin siellä lukee niin. Naurattaisko sua jos itse joutuisit marraskuussa viettämään yösi ulkosalla avomerellä?
Ei kun mua ainakin naurattaa se, että joku luulee että joutuu olemaan pelkstään siellä kannella. :D

Alkuperäinen kirjoittaja niin sitä pitää:
juu ei.

laivayhtiöt saa katteensa eli tulonsa siitä että matkustajat käyttää siellä mahdollisimman paljon rahaa. eli kyllä teidät taxfreehen päästetään. ja kun ostelette siellä oikein paljon, saatte lahjaksi uuden risteilyn - ihan hyttipaikan kera!
Mutta kun eihän tax freekään ole auki koko yötä

una
olava on oikeessa :D joten älä huoli (kuoleeeee nauruuuuun)
Siis kun mä just katoin siljan sivuilta ja siellä tosiaan oli tosta kansipaikasta sanottu noin. Tiedätkö onko siellä ulkokansilla mitään lipuntarkastusta erikseen, siis jotain viivakoodinlukijaa tms?
hei kamoooon nyt. ihan oikeesti. se kansipaikka tarkottaa vaan sitä ettei sulla ole hyttiä. saat liikkua laivassa ihan niinku tykkäät. eikä tarvi pidättää pissiäkään siinä pelossa ettei uskalla reunalta pissiä :D
Siis kyl mä sen tiedän ettei ole hyttiä. Mutta siis voiko siellä sisällä sitten käydä ihan mihin aikaan vaan? Vai meneekö siellä jotenkin ovet lukkoon yöllä vai kuinka siellä toimitaan?
voi olla sis'ällä vaikka koko yön, käydä ravintolassa ja ihan jokapaikassa missä muutkin. ja istuskella siellä sisätiloissa. ootko ollut aiemmin laivalla?
No olen todellakin ollut vanhempieni kanssa pienenä, mutta silloin meillä on ollut hytti eikä tällaista ongelmaa ole tullut vastaan. Mutta kyllähän siellä ulkokansilla on porukkaa aina, joten mitä ne siellä tekisivät jos eivät olisi kansipaikan varanneita?
me ainaki ollaa useesti istuttu kannella ihan vaan viettämässä aikaa, tupakoineet ja juoneet pussikaljaa... mutta joo jos oot tosissas ni laitappa linkki mistä tollasta luit. jokatapauksessa tässä on jo aika moni sulle vastannu samaan kysymykseen,.

Voihan se olla että on sit otettava eväät mukaan ja kaasukeitin varulta. Ja jos on tuulista ja sateista niin sellanen pilkkijän suoja olis ehkä kans hyvä mukaan :D ( Tarkoitus ei ole nyt tehdä pilkkaa kenestäkään, mutta vaikuttaa niin provolta että tohdin heittää vettä myllyyn )

Mä luulen että jos olisin niin sekaisin että siellä ulkokannella viettäisin kylmässä marraskuussa yön lasten kanssa niin todennäköisesti myös nauraisin.

s
linkitäppäs missä siellä niin lukee... itse en sellaista löydä...

siellä on sellainen huone missä saa kansipaikkalaiset viettää aikaansa!!

Siis.. Onhan laivalla muitakin kansia kun ulkokansi :headwall:
Laivan jokaikinen kerros on KANSI! Luuletko ap, että kansipaikat on merkattu niin että toiset pääsee kannelle 6, toiset kannelle 2, jotkut kannelle 9 ja loput ulos?

Voi pyhä yksinkertaisuus, sanon minä!
Just kesällä kävin kavereiden kanssa Tallinnassa ja kyllä me ihan ostoksilla käytiin laivalla ja syömässäkin. Eikä kustakaan tarvinnut kaiteen yli mereen, vaan ihan sisävessoja käytettiin..

Yhteistyössä