Nyt kun alettiin keskustelemaan lapsivapaista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
.. niin kerronpa taas mäkin.

Pyydettiin anoppia la iltana hetkeksi tänne: mä olin töissä ja mies olisi halunnut tulla katsomaan mua pikaisesti, vähän kuin vaihtelua arkeen joka on meillä ollut viime aikoina aika tympeää ja viettämään samalla hetken vapaata aikaa. Anoppi oli juuri aloittanut loman, ja oli ollut rankkaa, oli käynyt uimassa ja kaikkea, väsyttikin, pakko saada itse olutta. Siellähän se sitten istui tappiin saakka mun työpaikallani ja veti kaljaa: siinä määrin että aamulla soitti että on hirvea darra, jätkän syndejuhlat joutuu jättämään väliin (1 vuotis synttärit!!), ei pääse edes sängystä ylös. Oltiin tosi kiitollisia.
No ajateltiin, että okei, kokeillaan toista iltaa: pyydettiin täksi illaksi. Mä olisin voinut lähteä miehen kanssa helsingin kevättä katsomaan, ja oltaisiin tultu sitten yöllä kotiin. Ei tietenkään sovi, on niin paljon kaikkea, loman viettoa ja sitä rataa, kai te nyt ymmärrätte? "On mulla hei omakin elämä. "

En kyllä ikinä enää pyydä. Siinähän vinkuu ja marisee, että haluaisin enemmän viettää aikaa lasten kanssa: miksei sitten tee niin??? Mä en jaksa.

Onneksi mun äiti on paras, ja lupasi siis huomenna tulla päästämän meidät kahdestaan syömään. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä oon todella epäsuosiossa... :xmas:

Sulle kyllä yleensä kivasti vastaillaankin. Mä en tätä aloitusta aiemmin edes huomannut. Niin on käynyt varmaan monella muullakin. Ja toisaalta... ei ne toisten asiat niin kovin paljoa kiinnosta.

Mutta mukavaa syömisreissua ja hyvää ruokahalua teille =)

Okei, jos nyt lomalla on ja on mahdollisesti sunnitellut itselleen kaikenlaista niin ok.
Mut tuo dokaaminen menee kyllä jo niin yli, oletan että varsin hyvin tiesi pojan 1-vuotiskemuista?
Surullista. :/
Mutta, onneksi sullakin on ihana äiti. :) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Okei, jos nyt lomalla on ja on mahdollisesti sunnitellut itselleen kaikenlaista niin ok.
Mut tuo dokaaminen menee kyllä jo niin yli, oletan että varsin hyvin tiesi pojan 1-vuotiskemuista?
Surullista. :/
Mutta, onneksi sullakin on ihana äiti. :) :heart:

Oli aiemmin siis itse sanonut, että sittenkun on lomalla, tulee katsomaan lapsia sitten yhdeksi illaksi, meille, kun justhan se vasta petti lupauksensa tässä hetki sitten ja jätti tulematta ( sen ainoan kerran kun ollaan suunnilleen edes pyydetty). Ja kyllä, tiesi julista. Muistitin vielä sillon illallakin, kun siell baarissa istui..

Oli aiemmin siis itse sanonut, että sittenkun on lomalla, tulee katsomaan lapsia sitten yhdeksi illaksi, meille, kun justhan se vasta petti lupauksensa tässä hetki sitten ja jätti tulematta ( sen ainoan kerran kun ollaan suunnilleen edes pyydetty). Ja kyllä, tiesi julista. Muistitin vielä sillon illallakin, kun siell baarissa istui..

Ällöttävän selkärangaton tyyppi, ei voi muuta sanoa.
Ja mikä ihme tossakin on, siis kun jotkut ihmiset lupaavat ja sopivatkin jo asioita jotka sitten kuitenkin peruvat, se on aivan äärimmäisen raivostuttavaa! :kieh:

Niin no...
Ymmärrän että harmittaa jos se kerran on "tarjoutunut" hoitamaan, mutta eipä sillä kuitenkaan siihen velvollisuutta ole.
Aikuinen ihminen saa toki viettää lomansa vaikka baarissa ilman että kenelläkään on siihen paljoa nokan koputtamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Niin no...
Ymmärrän että harmittaa jos se kerran on "tarjoutunut" hoitamaan, mutta eipä sillä kuitenkaan siihen velvollisuutta ole.
Aikuinen ihminen saa toki viettää lomansa vaikka baarissa ilman että kenelläkään on siihen paljoa nokan koputtamista.

Ei tietenkään ole velvollisuutta, eihän tässä siitä ollut kysymyskään. Vaan asenteesta joka sillä on: meidän pitäisi antaa sen olla lasten kanssa, mutta sitt se ei kuitenkaan ole, vaikka lupaisi jne..

Äh, en jaksa selittää. Ehkä myöhemmin.

Ja silloin jos se ryyppääminen on jokapäiväisetä, oli loma tai ei, silloin pitäisi muiden nokkien jo vähän koputellakin..

Alkoholiongelma on aina alkoholiongelma, mutta mä luulen, että monet ihmiset tekee lupauksia ajattelematta sen tarkemmin. Sovitaan tapaamispäiviä, joita sopimishetkellä ei vielä tiedetä takuuvarmoiksi vapaapäiviksi. Mua harmittaa ihan sikana, että olen luvannut useammallekin ihmiselle asioita, mutta en sitten voinutkaan lupaustani pitää. Olenkin pyrkinyt siihen, etten lupaa kenellekään enää yhtään mitään. Tai ne lupaukset, jotka annan, toteutan tässä ja nyt...välittömästi.

Alkoholiongelmaisen lupauksiin minäkään en luottaisi palaneen puupennin vertaa =)

Mäkin tunnistan itsessäni tuon lupaamisen jalon taidon ja epäjalomman lupausten pettämisen. Mutta sillä hetkellä, kun lupaan, niin tarkoitukseni on täysin pitää lupaukseni. Systeemit vaan saattavat välillä muuttua, mutta ikinä syynä ei mun kohdallani ole alkoholi. Väsymys kuitenkin on yksi syy, jota en lupauksen antamisen hetkellä vielä tuntenut... tai jotain muuta vastaavaa.

Minen kyllä ymmärrä, että miks ap ei sais olla tässä tapauksessa tympiintynyt anoppiinsa?

Tottakai: kellään muulla ei ole velvollisuutta hoitaa lapsia kuin lasten vanhemmilla - sehän nyt luulis olevan itsestään selvä asia, mut miks ei sais veetuttaa, jos joku on luvannu ja peruukin lupauksen jonkun diipadaapa-syyn nojalla?

Kiva, että pääsette kuiteskin menemään =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
[
Ja silloin jos se ryyppääminen on jokapäiväisetä, oli loma tai ei, silloin pitäisi muiden nokkien jo vähän koputellakin..

Tossa tapauksessa mä en edes haluis sen hoitavan lapsiani :/

Mä ihan oikeasti haluaisin. Ja mies haluaisi. Sillä se on tosi energinen ihminen, eikä sen alkoholismi ole vielä sillä asteella että se rapakännissä palloilisi tuolla pitkin kaupunkia menemään: hoitaa työnsä, harrastaa, tekee ja touhuaa, mutta tissuttelee sitten illat pitkät joko kotona, tai baarissa. Tissuttelee yli äyräiden. Tekisi sillekin ihanhyvää saada muutakin elämää kuin kantakapakka ja sieltä saadut ystävät. Oikeasti.