Nyt kilahtaa ja ihan kunnolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiei

Vieras
Laps vaan huutaa huutaa huutaa huutaa huutaa huutaa huutaa ja vielä kerran huutaa. Mä en mitään sais tehdä, en MITÄÄN! Ei nuku. Itkee vain. Mikään ei kelpaa ja kaikki on hänen mielestä huonosti. Tiedän että on väsyny, mutta ei nuku, ei mikään auta. Tuola se sängyssään huutaa, (ja tähän väliin tiedoksi, että laskin sen sinne, jotta saan HETKEN hengähdystauon, joten en huudata lastanu suotta) ja mun on pakko saada purkaa tänne. Ei oo mies kotona, on iltavuorossa. Mulla lähtee just niin järki. Mikä tähän auttaa???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tullut mieleen, että sillä on joku vaiva, kipu, sairaus, paha olo jne.

No hampaita voi tehdä, mitä muuta sillä vois olla?? Ja en mä nyt lähde lasta lääkäriin kiikuttaan kun yks päivä on huonompi. Tää johtuu nyt vain siitä, että kun lapsi on niin väsyny, mutta en voi laittaa ulos nukkumaan koska on -20 pakkasta, ja harjoteltiin nukkumaan sänkyyn, hällä paloi pinna joten nyt on sitten päivä pilalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Hirvi:
Minkä ikänen lapsi? Kummasti ne vaistoaa, jos äitillä on pinna kireellä ja huutavat silloin vielä enemmän. Rauhallinen äiti-> rauhallisempi lapsi.

Ikää 11kk. Ja en mä lapselle käyttäydy mitenkään kireästi, siksi tulinki tähän purkamaan.

Jos sulla on kantoliina, laita lapsi siihen, silittele välillä ja tee normaaleja askareita. Lapsi saa olla lähellä, pulssisi tasaantuu ja sun keho tuntuu rentoutuessaan taas tutulta ja rauhoittavalta. Jos on tulossa hampaita, suppokin voi olla paikallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sulla on kantoliina, laita lapsi siihen, silittele välillä ja tee normaaleja askareita. Lapsi saa olla lähellä, pulssisi tasaantuu ja sun keho tuntuu rentoutuessaan taas tutulta ja rauhoittavalta. Jos on tulossa hampaita, suppokin voi olla paikallaan.

Meillä on kyllä kantoliina, mutta jotenki tuntuu, että lapsi ei tykkää olla siinä. Pienenä tykkäsi kyllä, mutta ei enää, ja sen takia jäänyt vähälle käytölle. Alkaa vain rimpuileen siinä.

Onko hammaskipuihin parempi nestemäinen panadol vai suppo??

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
miksi ei voi nukkua ulkona? jos sulla on talja pohjalle, villahaalari, toppapuku, makuupussi jne. niin hyvin voi nukkua ulkona

No eikös se raja ole -15 astetta. En halua että lapseni posket paleltuu, ja on tuo jo kyllä liian kylmä ilma minusta laittaa ulos, hengittämään kylmää ilmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ssd:
Anna nestemäistä, imeytyy paremmin.

Joo siinä uskossa olen itsekin ollut, että nestemäinen parempi hammaskipuihin, juuri tuon imeytymisen takia, ja sitten toinen oli se, että lääke antaa jo suussa vähän "tunnottomuutta" ikenille.

Niin ja tähän väliin tiedote, että lapsi nukahti! Wiuh!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
miksi ei voi nukkua ulkona? jos sulla on talja pohjalle, villahaalari, toppapuku, makuupussi jne. niin hyvin voi nukkua ulkona

No eikös se raja ole -15 astetta. En halua että lapseni posket paleltuu, ja on tuo jo kyllä liian kylmä ilma minusta laittaa ulos, hengittämään kylmää ilmaa.

no ei mun lapset vaurioituneet vaikka olivat vaunuissa -20 asteessakin. se on ihan siitä riippuvainen miten sen lapsen pukee ja siihen luukulle voi laittaa peitteen. se ilma on varsin lämmintä silloin siellä vaunussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

no ei mun lapset vaurioituneet vaikka olivat vaunuissa -20 asteessakin. se on ihan siitä riippuvainen miten sen lapsen pukee ja siihen luukulle voi laittaa peitteen. se ilma on varsin lämmintä silloin siellä vaunussa.

Ennen mäkin olin tätä mieltä. Että jos lapselle laittaa kunnolla päälle, vaunuihin huovan päälle ja siihen vielä sadesuojan, ei voi paleltua, mutta on sen verran sitten kehotettu että ei sais nukuttaa ulkona kauheasti yli -15, että olen sitten totellut sitä, koska miksi turhaan tehtäs mitään pakkasrajoja...???

entä korvatulehdus, mahakivut, kakka kovalla tms. jos oikeasti vain itkee. lapsi ei itke tuossa iässä enää ilman syytä itkemällä itkemällä. ja jos ei nukuta niin sitten ei nukuta, lukekaa kirjaa tai käykää vannassa ja nukahtakoon sitten kun ei enää jaksa valvoa? eri asia on jos vain äksyää mutta sen kyllä tietää äänensävystä että mikä on. lapsillakin saa olla välillä huonoja päiviä!

Tiedän tunteen, Oikeesti sain kerran paniikkikohtauksen ku lapsi oli huutanu kaksi tuntia ja olin niin väsyny kuuntelemaan sitä. Mikään ei ole niin rasittavaa, kuin se kitinäitku. Meillä oli sitä juuri tuossa iässä, mutta lakkasi parin kuukauden päästä. Tiedän tunteen, mutta kyllä se helpottaa, usko pois.

Se on sellaista lasten kanssa välillä. Ole kuitenkin aikuinen, ja hillitse hermosi. Googlaa vaikka lehmistä, tavoittele "lehmän hermoja". Ens alkuun voisit ostaa apteekista korvatulpat, ne vaimentaa pahimman huudon. Toinen vinkki on korvanapit ja cd levy soimaan. Tanssit vaikka itse samalla, kun pidät itkevää vauvaa sylissä...jos siis et kestä huutoa.

Yhteistyössä