nyt kiehuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HETU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HETU

Vieras
nyt kiehuu tällä tätillä tää uusperhe elämä! v...aa vaan niin että... päivät on yhtä kaaosta aina ko ukon mukula tulee... kauhia rääkymistä ja huutoa.... ja ukko aaargh... ottaa vaan päähän... klo on nyt 12.33 ja laps ei ole päässyt tästä kämpästä edes pihalle. minä tein syötävää lapslleni ja tietenkin ukon muksulle. ukon mielestä olisi riittänyt viinirypäleet.. eilen herättiin oman muksun kaa ja muksu meni päiväkotiin ja minä töihin. kun tulen yhden aikaan takas ukko ja sen muksu makaa sängyssä. kumpikin nukkuu.. eikä puhettakaan mistään ruuista vaikka oma mukula oli päiväkodissa jo siihen aikaan syönnyt aamupalan, ulkoillut, lounas, päiväunilta herää hetken kuluttua ja sitten välipala... mä en ymmärrä miks ei voi pitää jotain rytmiä myös sillon ko muksu on täällä??? joo ymmärrän että raskas työ ja ko vapaat niin haluaa levätä mutta... nytkin tosiaan nukkuvat tuolla.. taitaapa meitsi painua nyt johkain hypäkälle... oma mukula on kyläilemässä sukunsa luona...

Minkä ikäinen mihen muksu on kun nukkuu tollain pitkin päivää? Kuulostaa ihan teini ikäiseltä. Meillä ainakin muksut toimii herätyskelloina aamulla vaikka haluaisikin nukkua pitkään ja jos ei ruokaa ja ulkoilua tule suunilleen ajallaan muuttuu meno aika sietämättömäksi. Päiväunill meno joskus venähtää, mutta muuten eivät kyllä ole koskaan halunneet nukkua enempää kuin ihan pakko. No, kaikki muksut erillaisia.

Juttele muksun äidin kanssa. Saattasi kiinnostaa tätäkin lapsen hyvin vointi (syönnit, rytmi, ulkoilu). Ehkäpä hän ärähtää ukolle kunnolla.

Stemppiä!

juttelin miehen kanssa ja kerroin kaikki mitä ajattelin... juteltiin myös siittä että hänenkin mielestä on tosi raskasta silloin ko muksu täällä. sanoin että mun mielestä ne päivät ko sen muksu on täällä niin on yhtä #&%?$!*ä... SIIS EI PAHALLA... ei lasta vastaan mitään...mutta tuntuu että tää kämppä on yks hullujen huone... :ashamed: ja ko mies muuttuu ihan eri ihmiseksi silloin... mun toive olis että joskus ko miehellä on vapaata niin pääsisin sen kanssa kahdestaan johonkin... ME EI SAADA OLLA IKINÄ KAHDESTAAN .. aina ko vapaat tulee miehen muksu ja mun muksu on... ajattelinkin ehdottaa jos sen muksu tulis pari yötä vähemmäksi joku kerta ja mää hommaisin vapaata ja lähdettäisiin jonnekkin... Kerron miten käy. miehen ex nostaa varmasti mekkalan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 22:04 HETU kirjoitti:
juttelin miehen kanssa ja kerroin kaikki mitä ajattelin... juteltiin myös siittä että hänenkin mielestä on tosi raskasta silloin ko muksu täällä. sanoin että mun mielestä ne päivät ko sen muksu on täällä niin on yhtä #&%?$!*ä... SIIS EI PAHALLA... ei lasta vastaan mitään...mutta tuntuu että tää kämppä on yks hullujen huone... :ashamed: ja ko mies muuttuu ihan eri ihmiseksi silloin... mun toive olis että joskus ko miehellä on vapaata niin pääsisin sen kanssa kahdestaan johonkin... ME EI SAADA OLLA IKINÄ KAHDESTAAN .. aina ko vapaat tulee miehen muksu ja mun muksu on... ajattelinkin ehdottaa jos sen muksu tulis pari yötä vähemmäksi joku kerta ja mää hommaisin vapaata ja lähdettäisiin jonnekkin... Kerron miten käy. miehen ex nostaa varmasti mekkalan...
Kokeiles kuule laittaa se oma lapsi sieltä kotoasi pois vähän useammin niin saatte sitä yhteistä vapaa-aikaa.Miksi se on AINA sen miehen lapset mitkä joutuu väistymään siitä uusperheen elämästä.
Sen vuoksi ko uudella äitipuolella on nin paljon parempaa tekemistä ko sietää silmissään entisestä suhteesta hankittua lasta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 23:43 kikka kolmonen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 22:04 HETU kirjoitti:
Kokeiles kuule laittaa se oma lapsi sieltä kotoasi pois vähän useammin niin saatte sitä yhteistä vapaa-aikaa.Miksi se on AINA sen miehen lapset mitkä joutuu väistymään siitä uusperheen elämästä.
Sen vuoksi ko uudella äitipuolella on nin paljon parempaa tekemistä ko sietää silmissään entisestä suhteesta hankittua lasta.

Ehkäpä siksi, että miehen lapsella on se äiti, lähihuoltaja, kun taas oman lapsen biologinen isä ei suostu tapaamaan lasta, ei siis ole mitään paikkaa mihin laittaa se oma lapsi. Ja jos on yhteinen lapsi, niin minnekäs ja kenellekäs sen laitat??
Siksi AINA miehen lapsi väistyy, koska miehen lapsella on kaksi kotia, toinen koti tai äidin luona se ainoa oikea koti, ja muilla lapsilla on vain se koti missä ovat ja asuvat - eikä siten hoitajaakaan.

Missä "normaalissa" ydinperheessä pariskunta tai äiti (yleensä siis äiti on se yh) saa joka kuukausi yhden tai kaksi lapsivapaata viikonloppua? Kuka ydinperheen äiti, missä yhdiperheessä vanhemmat saavat joka kuukaisi viikon verran vapaata, jolloin voi harrastaa, shoppailla, tehdä ylitöitä, röstitöitä, siivota kaapit, suurisiivouksia, tavata kavereita tai ylipäätään tehdä ihan mitä lystää (töiden jälkeen) ilman kelloon sidottuja velvotteita?

Täytyy sanoa että aika vastuutonta on isältäkin että alkuiltapäivään asti lapsi vaan istuu sisällä ja katsoo telkkaria!!??? ja isi nukkuu??!!! Säilytyspaikka lapselle ja vapaaviikko äidille, vai?

Jos lapsesi isä ei halua tavata lastaan ei se ole nykyisen miehesi ja hänen lapsen vika, joka heille täytyy "kostaa". Kyllä sillä etälapsella oikeus tavata isäänsä siltikin aina kun niin on sovittu. Hänen isänsä haluaa onneksi omalla tavallaan tavata(nukkukoot koko päivän!!), vaikka sinä et sitä näköjään oikein sulata!!!! Voimia sille miehelle, että jaksaa tapella oikeudestaa tavata lastaan!!!!! :attn: :attn:

joo no me sovittiin eilen illalla että kun kummallakin töistä vapaata mun laps menee sillon isänsä luo ja miehen laps ei tule sillon.. lähdemme yhdessä jonnekkin... ja tiedoksi vain sinulle joka et tiedä kuinka paljon minun lapseni on oman isänsä luona ja sekoitat kahden eri keskustelijan jutut niin hän on ihan säännöllisesti isänsä ja muun sukunsa kanssa. mutta jos joka ikinen miehen vapaa tulee hänen muksu tänne ei meillä voi mitenkään olla mahdollisuutta kahdestaan!!! onhan sen ex:n hyvä kun lähti uuden ukon matkaan ja nyt saa pitkiä vapaita lapsestaan kun se on miehen luona.. me taas emme saa ikinä vapaita koska laps on aina miehen vapailla meillä... itse voisin viedä ihan milloin vaan oman lapseni hoitoon jos vain mies sais joskus vapaata...mutta kyllä hänkin nyt huomasi kun juttelimme sen ETTÄ MYÖS ME TARVITSEMME KAHDENKESKISTÄ AIKAA. JA JOKA KERTA KUN VAIN SAAMME NIPISTETTYÄ JOSTAIN MUUTAMAN YHTEISEN TUNNIN VIEN LAPSENI ISÄNSÄ LUO...

en todellakaan haluaisi että minun lapsi katsoisi videoita tuntikausia yksin ja sitten maataan ilman ruokaa pitkin päivää. Se on heitteillejättöä eikä mitään viikonlopputapaamista.

samaamieltä olen minä.. mutta tossa aikasemmin joku mainitsi että EI HAITTAA VAIKKA MAKOILEVAT KUHAN ISÄ TAPAA JA PITÄÄ KIINNI ISÄN TAPAAMISOIKEUKSISTAAN :/ aika outoa... ja siinä yhdyn aikasempaan että jaksaa arkea paremmin ko saa välillä vapaata vaikka meinais sitä että mieheni ex joutuukin nyt olemaan lapsensa kaa vaikka miehelläni vapaata...on tää niin pirun hankalaa :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 13:16 Öhöm kirjoitti:
Jos lapsesi isä ei halua tavata lastaan ei se ole nykyisen miehesi ja hänen lapsen vika, joka heille täytyy "kostaa". Kyllä sillä etälapsella oikeus tavata isäänsä siltikin aina kun niin on sovittu. Hänen isänsä haluaa onneksi omalla tavallaan tavata(nukkukoot koko päivän!!), vaikka sinä et sitä näköjään oikein sulata!!!! Voimia sille miehelle, että jaksaa tapella oikeudestaa tavata lastaan!!!!! :attn: :attn:

Siis minä en ole alkuperäinen, vastasin vain olettamuksella!!!

Ja sinun kommenttisi ei kyllä mitenkään asiallinen ollut, eihän tässä - ei ap enkä minä - puhu mitään KOSTAMISESTA lapsen kautta, lapsen avulla!
Järkeä peliin vaikka tunteet kuumana käykin !

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 22:44 huhhuh kirjoitti:
Oletpas todella itsekäs ihminen. en ihmettele yhtään että liittosi on kariutunut.

SIis onko itsekästä, että voisi viettää kahdenkeskistä aikaa puolisonsa kanssa?
Entäs ydinperheet, ne ns. tavalliset perheet joissa yhteinen lapsi on koko ajan saman katon alla eikä häntä voi lykätä joka toinen viikonloppu tai joka toinen viikko toiseen huusholliin tapaamiselle??
Nämäkin aikuiset lykkäävät lapsena hoitoon jotta saavat viettää kahdenkeskistä aikaa! KAMALAN ITSEKÄSTÄ, eikä vaan! :headwall:
Lapsi ei vaan menekään ex-puolisolle, vaan mummolaan, serkuille, kummille, naapuriin ....

Kuten tuolla joku kirjoitti, parisuhteelle pitää jäädä aikaa ja sitä pitää hoitaa, lapsen koti on vanhempien parisuhde ja jos se on pielessä / jos edes toinen on tyytymätön, ei lapsellakaan ole hyvä olla.

Myös lapsivapaata aikaa tarvitaan.
Eikä jokaisistä vapaapäivää voi eikä kuulukaan "uhrata" lapsille! En ymmärrä miksi isä ottaa lapsen AINA ja KAIKILLE vapaapäivilleen, koska ei selvästikään JAKSA hoitaa lastaan! Ei se ole mitään yhdessä oloa tai edes lapsen hoitoa, että isi nukkuu työn jälkeen univelat pois ja lapsi nälissään syömättä katsoo videoita puolille päivään asti! Se ON heitteillejättöä! JOS lapse äiti tietäisi, antaisiko lasta sinne ? Vai onko oman vapaan tarve niin suuri, että laittaa lapsensa moiseen säilytyspaikkaan?
Ja miksi täällä kaikki moitii tätä äitipuolta, joka haluaa viettää aikaa miehensä kanssa: miksi kukaan ei moiti tämän lapsen äitiä (miehen exää) joka sysää lapsensa isälle, joka ei huolehdi, ja viettäää vaan vapaata kumppaninsa kanssa eikä uhraa vapaa-aikaansa lapselle!!!!???? :p :/

siis kiitos kerrankin joku järkevä ihminen... Mua ei todellakaan haittaa vaikka miehen muksu tulee kylään ja mielestäni se ei ole YHTÄÄN ITSEKÄSTÄhaluta kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa. Kuka vain normaali mies tai nainen haluaa olla oman kumppaninsa kanssa joskus kahden... Onko paljon vaadittu että edes yhden kerran vuodessa miehen muksu on vähemmän aikaa meillä ja niinä vapaa päivinä me lähdetään miehen kanssa kahdestaan jonnekkin!!!! Aivan varmasti me jaksamme jatkaa uusperhe elämää paremmin jos saadaan ladata akkuja.. Meilläkin saattaa olla niin kun kumpikin vuorotyössä että emme näe toisiamme viikkoon ... ehkä sen verran että sanotaan hyvää yötäja annetaan pusut...ei välttämättä sitäkään jos toinen on ollut yövuorossa ja toinen illassa tms. Ja kukaan teistä joka mua täällä haukkuu ei saa hetkautettua millään tavalla.. Te olette joko tekopyhiä tms. jos voitte kirkkain silmin sanoa ETTÄ MINÄ EN HALUA KOSKAAN VIETTÄÄ KAHDEN KESKISTÄ AIKAA MIEHENI/VAIMONI KANSSA... meidän tilanteessa se nyt vaan on niin että jos sitä aikaa halutaan niin miehen muksu tulee lyhyemmäksi aikaa joku kerta.. ja mun muksu menee hoitoon silloin! en minä ainakaan antaisi lastani isällensä jos huomaisin että toinen on niin lopussa että ei jaksa aamulla herätä... (kerran muuten kävi niin että kun mies nukkui oli tämän muksu karannut pihalle ... olin itse silloin töissä ja mun oma muksu päiväkodissa)

Vestöliitto on tehnyt vast´ikään tutkimusken uuspereiden elämästä ja siinä tuntui tulevan esille että suuremmat mahdollisuudet on onnistua ja elää onnellista uusperhe elämää jos kunnioittaan puoliosaan ja muistetaan viettää aikaa vanhemmat keskenään eli ilman lapsia. Oli siinä tietenkin paljon muutakin mutta en nyt tähän hätään kaikkea muista. :wave:

Niinpä mutta minut haukuttiin itsekkääksi ihmiseksi jos haluan hoitaa parisuhdettani... No näillä super ihmisillä jotka eivät tarvitse vapaa aikaa on varmasti tosi toimivat ja hyvät parisuhteet :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 14:51 HETU kirjoitti:
Niinpä mutta minut haukuttiin itsekkääksi ihmiseksi jos haluan hoitaa parisuhdettani... No näillä super ihmisillä jotka eivät tarvitse vapaa aikaa on varmasti tosi toimivat ja hyvät parisuhteet :whistle:

Pidä puolesi vaan, kyllä teilläkin on oikeus omaan aikaan siinä missä yh ja ydin perheilläkin :hug:

Parisuhde on uusperheen a ja o. Sen hoitaminen on tärkeää ja välillä on kahden lähdettävä tuulettumaan arjesta ja kotiympyröistä. Omat lapseni tapaavat isäänsä vain yhden viikonlopun kuukaudessa ja mieheni on vuorotyöläinen...mieheni ehdotuksesta yritämme sopia sen vapaan viikonlopun niin, että siihen osuisi edes yksi vapaapäivä eikä miehen lapset tule silloin meille. Se on meidän tärkeä aikamme vain toisillemme ja siitä emme kumpikaan luopuisi!!! Kerran kuussakin on liian harvoin, mutta on sentään edes se...Muuten olen erittäin onnellinen nykyisessä uusperhe-elämässäni! Hoitakaa ihmiset parisuhdettanne, sillä sitä se tarvitsee..eikä siinä ole pätkääkään itsekkyyttä! :wave:

Yhteistyössä