Nyt kaikki neuvot jakoon jotta saadaan vauva syömään pullosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="väsynyt";30405189]Vauva on 4kk

Voiko tiheä imukausi olla tälläistä? Olisi siis koko ajan rinnalla, mutta olen noussut kävelemään välillä vauvan kanssa jotta rauhouttuisi ka nukahtaisi. Rinnalla imee oikein tosissaan ja alkaa tasaisin väliajoin huutamaan ja hyökkää oikein rintaa kohti ja mitä muminaa syödessään, aivan kuin aina kun on kova nälkö ja saa rintaa.

Vatsavaivoja en usko että on, tällä vauvalla ei oikeastaan ole ollut koskaan vatsavaivoja[/QUOTE]

Sehän on mahtava asia. Mut nyt sun vaan on alettava syömään sellaista ruokaa, mikä ei kuihduta sinua. Esimerkiksi fosfaatit juomissa ja ruoassa aiheuttavat sen, että ravinteet eivät imeydy.- Tästähän oli hyvä dokumentti jo alkuvuodesta:
Fr

Kekseissäkin on usein fosfaatteja ja siksi ei voi olla liian tarkka niiden tuoteselosteiden lukemisessa. Niitähän ei ole pakkauksiin turhan takia merkattu...

Voisikohan imetystukihenkilöl/ imetyspoliklinikalta (millä nimellä teidän sairaalassa toimiikaan) saada apua?

Minua suututtaa ja surettaa kun meillä oli vastaava tilanne. Kaikki vain toitottivat, että imetä vaan ja se on varmaan vaan tiheänimun kausi jne. Me ei poistuttu 1,5 kuukauteen kotoa mihinkään muualle kuin välillä ruokakauppaan nopeasti ja nekin oli ihan tuskaa kun vauva huusi nälkäänsä istuin tuntikausia imettämässä kaupan aulassa. Imetin kun lähdettiin, imetin ennen kun menimme ostoksille, ennen kun pääsimme kassalle alkoi jo nälkäitku, joten osa ostoksista jäi tekemättä ja painuin imettämään, 20 min kotimatkan loppupuolella alkoi taas nälkäitku olla jo todella raivokasta. Vauva ei muutenkaan ollut isokokoinen (syntyi 3,5 kg) mutta sitten kun paino nousi vain 30g/ kk kahden perättäisenä kuulautena näytti todella ruipelolta. Minua surettaa katsoa tuolloin otettuja kuvia kun vauva on niissä lähes posket lommollaan ja neuvolan lääkärikin vain sanoi, että täysimeyetyillä lapsilla tulee lähes poikkeuksetta notkahdus painokäyrään 4-5 kk iän paikkeilla.

Lopulta en enää jaksanut sitä, että vauva imee lähes kaiken hereilläolo aikansa ja ne ajat kun ei ime huutaa nälkäitkua. Sulatin pakkasesta pumppaamaani maitoa ja meillä onneksi kelpasi tuttipullo hyvin. Kun olin ensin imettänyt noin tunnin annoin vauvan suuhun tuttipullon ja kiskaisi koko 180 ml pullon vauhdilla tyhjäki ja oli tyytyväinen ja iloinen pitkästä aikaa. Silloin aloin tekemään (kaikkien ohjeiden vastaisesti) sitä, että annoin imetyksen päälle pullosta maitoa ja aina meni vielä 150-300 ml.

Oli todella ihanaa kun vauva oli tyytyväinen, paino alkoi nousta ja ruokailuvälit pitenivät heti niin, että voimme käydä jossain kun kaikki aika ei mennyt imetykseen.

En sitten tiedä olinko vain malttamaton kun en malttanut odottaa koska tämä 1,5 kk kestänyt tiheänimun kausi loppuu ja koska vauvan paino alkaa nousta. Mutta kyllä meidän tilanteen pelasti tuttipullo vaikka sainkin moitteita jokasuunnastabkun pakastetun maidon loputtua aloin antamaan korviketta imetyksen lisäksi. Eipä tuo tyttö nyt 1,5 vuotiaanakaan järin iso ole mutta juuri tuolloin 4-5 kk ikäisenä kun paino ei noussut juurikaan oli kyllä todella surkean näköinen :(

[QUOTE="Tintti";30407173]Kaikki vain toitottivat, että imetä vaan ja se on varmaan vaan tiheänimun kausi jne. Me ei poistuttu 1,5 kuukauteen kotoa mihinkään muualle kuin välillä ruokakauppaan nopeasti ja nekin oli ihan tuskaa kun vauva huusi nälkäänsä istuin tuntikausia imettämässä kaupan aulassa. [/QUOTE]

Tähän tarkentaisin sen verran, että tiheän imun kausi kestää siis vain pari päivää, kunnes rintojen maidontuotanto sopeutuu uuteen tarpeeseen. Ei missään tapauksessa viikko- tai kuukausikaupalla.

[QUOTE="kts";30406603]Monissa vastikkeissa on kalaöljyä eikä sitä oikeassa äidinmaidossa ole. Joisitko itse sellaista juomaa?

No, tässä on ainakin yksi hyväksi havaittu merkki, jossa ei tietääkseni ole sitä:
Holle baby food GmbH

Joissakin voi tilata kotiovellekin, mut en muista missä. Kukin löytää itse parhaiten.[/QUOTE]

Haluaisin kuulla, miten se päivä jatkui.
Muuntogeeniset ainekset pois! Laita youtubeen sanat GMO ja crohn. Mut eihän niitä monikaan katso, jos ei ole pakko eikä kukaan määrää:
Pinkissä pyjamassa: sairastuminen

Yhteistyössä