Nyt kaatuu nuoriakin tehohoitoon rokottamattomina

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Juttu on v. 2019. Nyt asukkaita Etelä-Pohjanmaalla on 180 233.

En ole mikään matemaatikko, mutta ei minusta asukkaiden määrään suhteutettuna 3 alaikäistä sairaalassa ole nyt kovin pieni todennäköisyys eikä verrattavissa lottoamiseen.
Ja Pohjanmaallahan tunnetusti ei rokotuksia haluta eikä oteta, joten nämä lapsien sairaalahoidot tulevat nousemaan.
 
vierailija
vierailija
Onko kyseessä perusterve lapsi?
"Seinäjoen keskussairaalan osastonylilääkäri Raimo Jokisalo kertoo Ylelle, että nyt sairaalahoidossa olevat nuoret ovat olleet perusterveitä, mutta rokottamattomia.
– Heillä ei ole perussairauksia, mutta tulee silti koronan vaikea hengitysvajausmuoto. Keuhkokuvat ovat pahannäköisiä. Keuhkot ovat vaurioituneet pahoin ja niistä voi jäädä pysyviä jälkiä. Ja on jäänytkin, Jokisalo kertoo Ylelle."
 
vierailija
Ei toi lapsi ollu teholla vaan osastohoidossa

Olin itse viime vuonna osastohoidossa keuhko-ongelmien ja koronan takia, keuhkokuume jälkitautina. 38-39 kuume, maksimi happilisää annettiin osastolla. Olin kipeä joka paikasta enkä saanut hengitettyä. Kuljin happilisän kanssa vessaankin. Enkä joutunut teholle, pystyin itse hengittämään, onneksi.
Osastolle ei oteta kuormittamaan sairaalaan mitenkään helpoin kriteerein, pitää olla ihan täysin pois pelistä ennen kuin sinne "pääsee" Kyllä nämä normikoronat hoidetaan ihan kotihoidossa.
Tiedoksi muuten, että olen aina ottanut 20 mikrogrammaa d-vitamiinilisää monipuolisen sekaruuan lisäksi. Minulta otettiin d-vitamiinitaso myöhemmin ja se oli silti liian alhainen.
 

Yhteistyössä