Nyt jo huono omatunto...jälleen!

Vaikka en ole edes plussannutkaan, niin asiat seilaavat vauva-asioissa, hoidossa ja synnytyksessä..ja koska mulla kolme lasta on jo, niin pelkään yhtä asiaa taas ja eteenkin huonon äidin leimaa! Minulta ei nimittäin tule maitoa, ei ole kellekään lapsistani riittänyt, pumppaamalla parhaimillaan tullut 40 ml!!! Jä tästä syystä mua aivan ahdistaa synnytyslaitoksella olo ja samoiten ympäristön paineet imettämiseen. Neuvolassa asia on ymmärretty joka kerta eikä siellä ole kritisoitu vaan tähdennetty, että Tutteli-vauvat ovat yhtä terveitä ja onnellisia.

Silti ahdistaa jo nyt. Minä haluaisin imettää, mutta tyhjästä rinnasta on huono imettää ja miksi sitä muodon vuoksi pitäisi antaa vauvan imea, kun kerran nälkä jää kuitenkin. Lisäksi minulla se vähäinen maito on aina ollut laihaa ja tyrehtynyt jo parissa kuukaudessa osa-imetyksestä huolimatta...

Mitä mieltä te muut olette?
 
En osaa paljon sanoa..Mutta turhaan podet huonoa omaatuntoa..aivan aivan turhaan!!! Tilanteesi voi sattua kelle vaan. Nyt kuule murehdit turhia..Käännä katseesi iloisiin asioihin..Positiivisellä asenteella saat positiivisen viivan tikkuusikin ;)
 
hei, imetys EI ole äitiyden mitta!mulla tuli ekat pari kuukautta vähänlaisesti maitoa mutta sitten tyttö siirtyikin täysin äidinmaitoon.

ihan turhia silti stressaat, ihan yhtä onnellisia lapsia tulee heistä jotka juovat korviketta kuin heistä jotka juovat tissimaitoa

:hug:
 
:hug: Nykyiset vastikkeet on kyllä niin hyviä, että ei se lapsi nälkään niilläkään kuole. :) Huonoa omaatuntoa ei kannata ottaa, ei sille aina vain voi mitään, ja jos on todella vaikeaa ja stressaavaa ja vie liikaa iloa äitiydestä, parempi keskittyä muuhun läheisyyteen.

Toki kannatan vahvasti imettämistä, silloin kun se lähtee sujumaan molempia tyydyttävästi. Jos tuntuu siltä, että haluaisit imettää ja asialle voisi jotain tehdä, imetystuen nettisivuilta, imetystukipuhelimesta tai paikallisista imetystukiryhmistä saa tarvittaessa apua. Maidon riittämisessähän on monilla ongelmia. Joillekin on ollut apua sellaisesta rintaan kiinnitettävästä letkusta, jota pitkin lisämaitoa tulee: vauva imee samanaikaisesti sekä rinnasta että letkusta, jolloin myös rinta saa stimulaatiota eikä oma maidontulo entisestään vähene.

Mulla on se onnellinen tilanne, että maitoa on riittänyt, vaikka alkuun olikin muuten imetysasennon kanssa ongelmia. Nyt poika on jo 1 v 9 kk, ja olen varmaan jo vuoden kuullut uteluja siitä, milloin meinaan lopettaa imetyksen. Yksi ystäväni sanoi, että voisi olla jo pian aika, koska muuten poika saattaa kohta vielä aikuisenakin nolona muistaa, miten häntä imetettiin. :/ Painostusta on siis jonkin verran myös siihen suuntaan, että pitäisi lopettaa "ajoissa"... :(
 
Kalenteri, samaa oli täällä :hug: 2kk iässä olisi pitänyt alottaa kiinteät tai vähintään velli. 6kk iässä lopettaa imetys. no sitten viimeistään siinä 10-12kk. ja koko ajan kyseltiin että MILLON lopetat ja VIELÄKÖ sitä maitoa muka tulee? oma äiti varsinkin painosti lopettamaan todella rankalla kädellä.
 
eli vielä tuli sellainen mieleen, että kun kolmas tyttö oli jo vuoden ikäinen niin yksi tuuraava neuvolan lääkäri sanoi, että jotain maitoa lisäävää lääkettä/hormoonia on olemassa...:attn:

jos näin on, niin haluaisin todella kokeilla...olisi ihana kokea oikeanlainen imetys edes hetken....
 
on olemassa. mä sitä söin yhden kuurin. oiskohan nimi ollut metopram? se auttoi jonkin verran, mutta mun kohdalla toimi paremmin imetystee ja varsinkin kotikalja. kotikaljaa kun join lasin, pari päivässä niin meinasi tissit räjähtää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kinnutar:
Vaikka en ole edes plussannutkaan, niin asiat seilaavat vauva-asioissa, hoidossa ja synnytyksessä..ja koska mulla kolme lasta on jo, niin pelkään yhtä asiaa taas ja eteenkin huonon äidin leimaa! Minulta ei nimittäin tule maitoa, ei ole kellekään lapsistani riittänyt, pumppaamalla parhaimillaan tullut 40 ml!!! Jä tästä syystä mua aivan ahdistaa synnytyslaitoksella olo ja samoiten ympäristön paineet imettämiseen. Neuvolassa asia on ymmärretty joka kerta eikä siellä ole kritisoitu vaan tähdennetty, että Tutteli-vauvat ovat yhtä terveitä ja onnellisia.

Silti ahdistaa jo nyt. Minä haluaisin imettää, mutta tyhjästä rinnasta on huono imettää ja miksi sitä muodon vuoksi pitäisi antaa vauvan imea, kun kerran nälkä jää kuitenkin. Lisäksi minulla se vähäinen maito on aina ollut laihaa ja tyrehtynyt jo parissa kuukaudessa osa-imetyksestä huolimatta...

Mitä mieltä te muut olette?
Meillä on tuttelilla kasvanu terve ja iloinen normaalipainoinen/kokoinen poika 1v.4kk
Mua kans ahdistaa sit ku alan oottaa kakkosta et miten sairaalassa taas...
Pojan kans ku koko aika vaa tissi suuhun meininkiä sairaalassa. eikä kaikki hoitajat ymmärtäny et kun ei tuu nii ei tuu =)
Mulla tuli pojan 1kk ikään asti tipotellen, ei koskaan ees 40ml suurusta määrää...
Jollain kai vaan on maidontulo huonompaa..
Yksi asia on ainakin varma, kyllä tuttelilapsosista yhtä hyvinvoivia tulee kuin rintalapsista :D
Olishan se ihanaa imettää mutta kun ei vaan tuu sitä maitoo=)

En tiedä auttoko sua yhtään mutta kerroimpahan oman tarinani imetyksen suhteen :kieh:

 

Yhteistyössä