Nyt jännittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön

Vieras
Tänään pääsen vihdoin lääkäriin, uni ei tule ja jännittää niin vietävästi. Vatsassa (tarkemmin sanottuna kohdussa) kasvaa jotain... näytän aivan siltä kuin viikkoja olisi 30, kuitenkin kuukautiset on normaalit ja raskaustesti näyttää negaa. Pelottaa niin paljon, mitä se voi olla. Onko kellään vastaavasta kokemusta? voiko esim. myooma kasvaa niin suureksi aiheuttamatta minkäänlaista kipuilua??? Anteeksi, mutta oli pakko purkautua. Tulisipa aamu nopeammin...

Pakko olla kohdussa, on siis aivan ilmiömäinen raskausvatsa, ja jos ei kaikki merkit väittäisi muuta, niin voisin vaikka vannoa olevani raskaana ja pitkällä =(

Ei ole siis ultrattu vielä? Kystahan voi tosiaan kasvaa esim. munasarjoissa vaikka kuinka suureksi ja vapaassa vatsaontelossa on kyllä tilaa. Eipä sitä ulospäin voi erottaa kummastako (kohdun sisältä vai munasarjoista) se on lähtöisin kun kasvupaikoilla on etäisyyttä 5-10cm..
Tuu sitten kertomaan, että mitä oli! =)

Tulen kyllä. Yli kolme viikkoa olen joutunut odottamaan pääsyä lääkäriin, ja tänään vihdoinkin on se päivä. Jännittää todella paljon, toivottavasti se ei ole mitään vakavaa.

..mitään selvyyttä. Lääkäri mittasi kohdun ja sanoi sen vastaavan 23 raskausviikkoa :( sisätutkimusta ei tehnyt, kun kuukautiset menossa. Verikokeet otti ja laittoi lähetteen ultraan, siis vielä pitää odottaa perjantaihin asti. Voi kumpa kelloa voisi siirtää eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
..mitään selvyyttä. Lääkäri mittasi kohdun ja sanoi sen vastaavan 23 raskausviikkoa :( sisätutkimusta ei tehnyt, kun kuukautiset menossa. Verikokeet otti ja laittoi lähetteen ultraan, siis vielä pitää odottaa perjantaihin asti. Voi kumpa kelloa voisi siirtää eteenpäin.

No ei kai lääkäri voi nyt alkaa sua tutkimaan kuin sä oisit normaalisti raskaana? Mä en usko tätä juttua, kyllähän sut olis pitänyt oikeesti ultrata jo ajat sitten.

Kyllähän tuossa vaiheessa raskautta tuntee jo sikiön mahan päältäkin, siis käsin kokeilemalla :/ Itse tunsin ainakin suurinpiirtein aina mitenpäin vauva oli. Kokeiliko lääkäri edes?

mulla oli kohdunulkoinen raskaus ja samanlainen tilanne,vatsa valtava,monet luulivat,että olen raskaana,testi näytti kuitenkin negaa.Sitten tulivat ne kovat kivut,jolloin menin päivystykseen ja seuraavana aamuna leikkauspöydälle.

Ei lääkäri raskautta epäillyt, vaan esim. myoomaa enkä epäile minäkään, viiden lapsen äitinä luulisin tunnistavani liikkeet jos niitä olisi, siis ei liikettä, normaalit kuukautiset, ja apteekin raskaustesti negaa, mutta vatsa kasvaa melkoista vauhtia ja lääkäri mittasi sen ja kaitpa se esimerkin vuoksi sanoi koon vastaavan 23 raskausviikkoa. Minua aidosti pelottaa, mitä ihmettä tämä voi olla. Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta kaikki ei ole provoja :( On kaiketi sitten meidän suunnalla niin kiireitä ettei tämän nopeampaan lääkäriin pääse. Näihinkin kokeisiin pääsyä jouduin odottamaan yli kolme viikkoa.

No niin, nyt sain viimein jotain selvyyttä mieltä askarruttaneeseen asiaan. Kyseessä siis valtava kysta. Toivottavasti nyt leikkaus tulisi pian sillä kasvuvauhti on melkoinen. Soittoaika terkkulaan on kumminkin vasta kolmen viikon päästä, mutta olisi kiva jos saisin asian potkaistua liikkeelle jo hieman aikaisemmin. Kiitos kaikille lohduttajille !

Eipä tuo lääkäri mitään maininnut, oli itseasiassa täysin hiljaa, ainoa minkä sanoi oli tuo: " on tooosi iiso" ei kaiketi osannut suomea enempää. Omalääkärikin on ulkomaalainen ja sitäkin on hurjan vaikea ymmärtää, mutta minulle riittää kunhan saisin sen leikkauspäivän vain mahdollisimman nopeasti. Kasvu on vieläkin erittäin nopeaa ja nyt näyttää siltä, että olisin nielaissut potkupallon. Vielä pitäisi jaksaa odottaa se vajaa 3 viikkoa lääkärin yhteydenottoa. Kyllä odottavan aika matelee.

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Tänään pääsen vihdoin lääkäriin, uni ei tule ja jännittää niin vietävästi. Vatsassa (tarkemmin sanottuna kohdussa) kasvaa jotain... näytän aivan siltä kuin viikkoja olisi 30, kuitenkin kuukautiset on normaalit ja raskaustesti näyttää negaa. Pelottaa niin paljon, mitä se voi olla. Onko kellään vastaavasta kokemusta? voiko esim. myooma kasvaa niin suureksi aiheuttamatta minkäänlaista kipuilua??? Anteeksi, mutta oli pakko purkautua. Tulisipa aamu nopeammin...

Aamuhan on jo tuohon aikaan. Täälläkin herätys kello kuusi ja aamukahville menin enkä yökahville.