Nyt itkettää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten selvitä huomiseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten selvitä huomiseen

Vieras
Mulla on ollut melko väsynyt olo jo pidemmän aikaa, nyt huomasin että toinen rintani erittää tummaa nestettä ;(
Mä olen ihan kertakaikkisen sekaisin..onko minulla nyt syöpä?? :O
Kolmen pienen lapsen äitinä olen ihan rikki..itken hulluna vähän väliä ja lapset ihmettelevät..
Huomenna otan heti yhteyttä lääkäriin..mä en vaan tiedä miten pidän itseni koossa siihen saakka että pääsen tutkimuksiin..
Mies ei tiedä mitä sanoa ja käski lopettaa turhan murehtimisen ja keskittyä johonkin muuhun, mutta MÄ EN PYSTY!!

Onko muita fyysisiä oireita??? Toivottavasti ei oo mitään syöpää!! Ota ihan rauhallisesti ja koita kehitellä puuhaa itsellesi jotta saat ajatukset muualle. Huomenna soitat lääkäriin heti aamulla. Onko muuten joku syövän oire että rinta erittää tummaa nestettä?- Anteeksi tyhmyyteni, en vaan ikinä ole kuullut moisesta.

Hmm..ei tuohon löydy lohduttavia sanoja. Odottelu on pahinta. Silti on hyvä ohjenuora, että "Älä sairasta etukäteen tulevia sairauksia". Kuten sanottu, oireesi voi olla syöpää tai sitten ei. Oletko koittanut sitä rintaa tunnustella, löytyykö sieltä kyhmyä?

Ei ole kyhmyjä tuntunut..olen rutistellut rintojani niin et ihan kipeätkin jo ovat ja paniikki vaan yltyy yltymistään :( mua ihan oksettaa kun pelkään niin paljon..
No mulla on ollut "ihmeellinen olo" pidemmän aikaa..
Mulla on pitkään tullut kirkasta nestettä rinnoista ja nyt huomasin et on muuttunut tummaksi..tää on ihan kauheeta, vaikka ei sais murehtia etukäteen ni ei paljoo auta kun en pysty ajattelemaankaan mitään muuta..

Joskus rintasyövän oireena voi olla nännistä erittyvä kirkas tai verinen neste. Joka kymmenenneltä naiselta löytyy tämän oireen taustalta rintasyöpä.

Mulla tuli kuopuksen imetyksen jälkeen jatkuvasti kirkasta ja välillä maitomaista nestettä vasemmasta rinnasta, mut nyt vasta huomasin et oli muuttunut tummaksi :(
Kuopus on nyt kolmen vanha..

Toi voi myös johtua korkeasta prolaktiini-tasosta. Silloin se hoituu lääkityksellä eikä ole vaarallista. Tsemppiä, ymmärrän että surettaa! Minä löysin kyhmyn noin 2v rinnasta ja odottelin mammoon päsyä 3 päivää. Koko sen ajan itkin ihan paniikissa että nyt kuolen ja lapset ovat niin pieniä etteivät edes muista minua sitten. Onneksi ei ollut syöpää.

Kaverilta erittyi vuosia sitten. yhtään tissiä ei ole poistettu, eikä ole kuollut.
Ei siis aina vakava juttu, voi olla hormonalinen juttukin, mistä voi myös väsymys ja kummalliset olot johtua.

Mulla on sellainen vähän "ylirasittunut" olo ja pulssi kohoaa nopeasti jo pienestäkin fyysisestä rasituksesta..ihan kuin krapulassa sydän hakkaa kuutta sataa heti kun jotain yrittää tehä..kävin siitä syystä jo lääkärissä vuosi sitten mut ei ne silloin siihen mitenkään puuttuneet..sanoivat et luultavasti stressistä johtuu..
nyt jätin ehkäisyn pois ja kierto on suunnillen puolessa välissä, mut ei kai tuollanen vuoto nyt siitä voi johtua..??? :O ikinä kuullutkaan..mut kun googlettaa ni kaikki vaan viittaa rintasyöpoään ;( :(

Totta se on, että tuovoi olla yksi rintasyövän oire, mutta varmaksi ei voi sanoa ennen kuin asia tutkitaan. Voin kuvitella hätäsi, mutta kun huomenna heti aamulla otat yhteyttä lääkäriin, niin pääset varmasti pian tutkimuksiin. Etukäteen ei tosiaan kannata sairastaa mielessään tauteja, vaikka helppohan minun on näin sanoa.

Oikein iso hali sinulle :hug:

Kiitos kaikille jotka kommentoivat, kellään täällä ei sitten ole itsellään ollut rintasyöpää?
Mulla on jotenkin ihan epäuskoinen olo..eihän tää elämä nyt näin voi mennä, sairastua nyt 27v vakavasti. Vaikka tiedän että ihan jokainen, lapsesta vanhukseen voi sairastua ja ihan mihin tahansa..jotenkin vaan sellainen epätodellinen olo..

Alkuperäinen kirjoittaja miten selvitä huomiseen;22801132:
Ei ole kyhmyjä tuntunut..olen rutistellut rintojani niin et ihan kipeätkin jo ovat ja paniikki vaan yltyy yltymistään :( mua ihan oksettaa kun pelkään niin paljon..
No mulla on ollut "ihmeellinen olo" pidemmän aikaa..
Mulla on pitkään tullut kirkasta nestettä rinnoista ja nyt huomasin et on muuttunut tummaksi..tää on ihan kauheeta, vaikka ei sais murehtia etukäteen ni ei paljoo auta kun en pysty ajattelemaankaan mitään muuta..

Mun äiti on just parantunut rintasyövästä, eikä hänellä ollut mitään oireita, kun syöpä todettiin eli se kipu voi johtua muustakin, vaikka kuukautiskierrostasi. Ja vaikka sulla sitten olis syöpä, niin todella monet paranee ko. syövästä. Tai sekin riippuu iästä, nuoret paranee huonommin. Ja niin kuin joku tossa kommentoi, ei erite rinnasta aina merkkaa syöpää.

Alkuperäinen kirjoittaja HuutoYössä;22801337:
Totta se on, että tuovoi olla yksi rintasyövän oire, mutta varmaksi ei voi sanoa ennen kuin asia tutkitaan. Voin kuvitella hätäsi, mutta kun huomenna heti aamulla otat yhteyttä lääkäriin, niin pääset varmasti pian tutkimuksiin. Etukäteen ei tosiaan kannata sairastaa mielessään tauteja, vaikka helppohan minun on näin sanoa.

Oikein iso hali sinulle :hug:

Samaa mieltä ja ei oikeesti kannata enää lukea mitään aiheeseen liittyviä lääkärikirjoja tai nettijutuja, niiden perusteella sinulla varmasti on syöpä ja varmaan paljon muutakin. Mutta yrität nyt vaan rauhoittua(helpommin sanottu kun tehty) ja annat asian odottaa huomiseen. Mitään katastrofaalista ei nyt tämän illan ja yön aikana sinun kohdallasi tapahdu. Huomenna olet jo ehkä viisaampi asian suhteen:)

jos syöpää niin toiottavasti tätä

Tiehytperäisessä rintasyövässä tavataan varhainen, ns. in situ -muoto, jossa pahanlaatuiset solut eivät ole tunkeutuneet syvemmälle rintakudokseen vaan esiintyvät tiehyen sisällä. Tämän nimi on duktaalinen karsinooma in situ (DCIS). Tämä alkava syöpä ei lähetä etäpesäkkeitä ja sen ennuste on hyvä.

Rintaerite voi olla molemminpuolista tai toispuolista. Verinen erite edellyttää aina kasvaimen poissulkemista riittävin tutkimuksin (ks. «Rintasyöpä: toteaminen ja ennuste»1).

Vihertävä, rusehtava tai keltainen erite tai erite useammasta kuin yhdestä nännitiehyestä ei viittaa syöpään.

Maitovuoto rinnoista eli galaktorrea (ks. «Maitovuoto rinnoista»2) on melko tavallinen oire synnyttäneillä naisilla, synnyttämättömillä sen sijaan harvinainen.

Tuleekjo eritettä useammasta tiehyestä? Jos tulee, niin ei tämän mukaan viittaa syöpään. Tässä linkki artikkeliin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00959