Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
A) Miten jaksatte / miten jaksat ryhtyä rakennusprojektiin? Olet täällä avoimesti kertonut väsymyksestäsi, opiskeluiden lopettamisesta, työstä mahdollsesti irtisanoutumisesta jne?
B) Vaikka mies on koulutettu, se ei todellakaan ole tae tulevaisuuden töiden suhteen. Ette ole voineet olla huomaamatta jatkuvaa maailmantalouden tilannetta. Ette myöskään ole voineet sivuuttaa sitä tosiseikkaa, että yksi jos toinenkin firma yt-neuvottelee / irtisanoo / lomauttaa.
Nyt täytyy kuitenkin muistaa että olen tasan kerran valittanut väsymystäni ja tosiaan sen samaisen kerran ollut aivan loppu. Ja se oli siinä tilanteessa kun olin 2 viikkoa valvonut joka ainoa yö niin, että yöunien määrä oli n. 3 tuntia yössä. Lisäksi mulla oli sangen hektinen vaihe koulussa, kuten myös politiikassa.
Kuitenkin tuon yhden ainoan kerran seurauksena päätin ottaa rauhallisemmin politiikan suhteen ja laittaa koulun hetkeksi telakalle kunhan olen nämä kurssit käynyt loppuun jotka nyt on kesken.
Tuolla mainitsemallasi työasialla ei ole tämän kanssa osaa eikä arpaa. Kyse oli siitä että mietin JOUDUNKO irtisanoutumaan tehdäkseni keikkaluontoisesti hommia ja toimiakseni yrittäjänä. No, en joutunut, vaan sain ihan helpolla tahtoni periksi.
Sitten tuo työtilanne. Miehellä on ens vuoden loppupuolelle varmaksi töitä. Toki on mahdollista että ne loppuu. Toki on myös mahdollista ettei hän saa uusia töitä (mitä uskallan kuitenkin epäillä). Kuitenkin hän on ensin ansiosidonnaisella ja lisäksi hän voi tehdä hommia veljelleen joka toimii yrittäjänä. Kertoo myös aika paljon meidän rahankäytöstä se, että maksamme tällä hetkellä lainaa saman verran kuin mitä joutuisimme sitä maksamaan isomman velan kanssa. Ja itse olen saanut äitiyspäivärahasta jopa säästöön jonkin verran.
Eli noudatamme todellakin sitä periaatetta että "ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot". Jos todella kävisi niin, ettei mies saisi töitä, paiskisin minä hommia olan takaa ja mies olisi koti-isänä.
En väitä etteikö ison lainan ottaminen olisi riski. Siksi tässä epäröinkin. Mutta väitän myös että kohtalaisen hyvät eväät meillä kuitenkin on pärjäämiseen.