Nyt ideoita! Miten saada ruoka riittämään parhaiten..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotihommissa ei ole ketään apuna, onneksi lapset jo sen verran pärjäävät ettei tarvitse nostella tms. Siivoukset olen jättänyt pois kokonaan. Ruoan laitan kun ei muuten kukaan sitä tekis.

Exällä ei kuulemma ole rahaa, en tiiä onko totuus vai ei. En oikein tiedä keltä kysyis rahaa edes lainaan, suku muutenkin pitää minua jo "luuserina" avioeron vuoksi, saati että alkaisin rahaa kysellä :(

Soita huomenna seurakuntaasi (googleta se ja katso mitä tietoa sivuilla on),neuvolaasi,MLL:n toimistoon.
Katso myös tämä:
http://www.evl.fi/kkh/to/kdy/

Toivotaan että jostain saisit apua :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
edelleen kysyn et etkö voi lainata vanhemmiltas?

Isäni ei edes tiedä että odotan kolmatta, on kuitenkin kieltänyt äitiäni laittamasta mulle rahaa.. pitkä ja surullinen juttu.

perunoita paistan aika useinkin, sipulin kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kyllä suosittelen että otat yhteyttä ensikotiin. Pääsisit helpommalla, vauvalle + teille muillekkin parhaaksi. Et menetä soitolla mtn :)

olen kuullut niin paljon kauhutarinoita juuri tämän paikkakunnan ensikodista, etten halua mennä. Ei mulla täällä kotona ole vaikea olla :)

Alkuperäinen kirjoittaja yökkö:
Anna meidän konkreettisesti auttaa. Missäpäin asut?

En ole tullut kerjäämään, näitä ketjuja saa aina lukea =) Kyllä me pärjätään, kunhan vielä keksin pari ruokaa..

Vaikka kuinka yrittää pysyä positiivisena, mulla tuli hiukan itku tuossa aiemmin kun esikoinen kysyi "voitaisko äiti mennä hesbugerille kun sulla ei ole niin paljon ruokaa". Lapsille en ole tilannetta voivotellut, mutta kaipa ne huomaa.

Kiitos kannustuksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yökkö:
Anna meidän konkreettisesti auttaa. Missäpäin asut?

En ole tullut kerjäämään, näitä ketjuja saa aina lukea =) Kyllä me pärjätään, kunhan vielä keksin pari ruokaa..

Vaikka kuinka yrittää pysyä positiivisena, mulla tuli hiukan itku tuossa aiemmin kun esikoinen kysyi "voitaisko äiti mennä hesbugerille kun sulla ei ole niin paljon ruokaa". Lapsille en ole tilannetta voivotellut, mutta kaipa ne huomaa.

Kiitos kannustuksesta :)

Et olekaan tullut kerjäämään. Hienoa on, että olet taistelijaluonne - olet päättänyt pärjätä. Mutta mitä vikaa tai haittaa olisi, jos ihmiset haluaisivat auttaa, tuoda teille ruokaa tai vaikka rahat sinne hesburgeriin? Lahjoitan itse rahaa kuukausittain esim. unicefille, mutta mielelläni antaisin apua "suoraan" - itselle tieto siitä, että "apu menee perille".

Tulipa tuosta toisesta ketjusta mieleen että mitä jos ottaisit sellaisen parinkympin (onko niin pieniä) vipin että saisit lapsille kunnon ruokaa?

Kun vaikutat järkevältä, sulle ei siitä varmasti tulisi kierrettä ja saisit maksaa niistä elareista sitten takaisin:

Munmielestä juuri tällasessa tilanteessa se olis suotava ja riskitön vaihtoehto.

Mä voisin laittaa postissa huomenna vaikka Hesen lahjakortin tai muuta jos kerrot osoitteen. Sais lapsille samalla iloa myös.

Kirjaudu niin laitan sulle yv:tä jos kiinnostaa.

Äitini joutui avioeron jälkeen työttömänä yrittää ruokkia meidät kolme lasta. Apua ei ollut juuri tarjolla ja kuuntelijoitakin vähän, joten äitini joutui turvautumaan meihin lapsiinkin kun tilanteet kävivät toisinaan henkisesti liian rankoiksi. Silti tuntemattomien sivullisten avun vastaanottaminen olisi ollut hänelle varmasti todella vaikeaa. Lapsena olisin silti todella toivonut, ettei äitini tarvitsisi niin kovasti murehtia ruuan saamisesta pöytään. Yllättävän tiukkoja tilanteita tulee ja jos me kaikki osattaisi niistä kertoa ja ottaa vastaan apua olisi siitä suuri ilo ja helpotus monelle saajalle ja antajalle. Niin ja lapsille.

Hesburgerin lahjakortti on ihana idea =) Sit vois olla koko loppuelämänsä ylpee siitä, että teki hyvän mielen jollekin vaikeina aikoina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitini joutui avioeron jälkeen työttömänä yrittää ruokkia meidät kolme lasta. Apua ei ollut juuri tarjolla ja kuuntelijoitakin vähän, joten äitini joutui turvautumaan meihin lapsiinkin kun tilanteet kävivät toisinaan henkisesti liian rankoiksi. Silti tuntemattomien sivullisten avun vastaanottaminen olisi ollut hänelle varmasti todella vaikeaa. Lapsena olisin silti todella toivonut, ettei äitini tarvitsisi niin kovasti murehtia ruuan saamisesta pöytään. Yllättävän tiukkoja tilanteita tulee ja jos me kaikki osattaisi niistä kertoa ja ottaa vastaan apua olisi siitä suuri ilo ja helpotus monelle saajalle ja antajalle. Niin ja lapsille.

Hesburgerin lahjakortti on ihana idea =) Sit vois olla koko loppuelämänsä ylpee siitä, että teki hyvän mielen jollekin vaikeina aikoina.

Tämä oli lohduttava viesti =)

On vaikeaa, ellei mahdotonta, ajatella että ottaisi apua vastaan tuikituntemattomilta. Vanhat tavat ja ajatusmallit ovat näköjään tiukassa :(

Pitää lähteä piakkoin nukkumaan, alkaa taas supistella.

Yhteistyössä