Nyt hei ihan rehellisesti vastaatte, moniko oikeesti laittais vauvan nukkumaan

  • Viestiketjun aloittaja :O
  • Ensimmäinen viesti
:O
käytetylle patjalle? siis ostettu tuntemattomalta.

:O

Mäkun oon käsittäny et tää ois sellanen henk.koht juttu, niinku kuukuppiki, ettei näitä kierrätettäis, sitte yks "kaveri" fb:ssa hehkuttaa ostaneensa patjat ja pinniksen käytettynä. Vauvalle! Vastasyntyneelle!!!??? Käsittämätöntä. Hehkuttaa viel et ku säästää ettei tartte ostaa patjaa :O

Oikeesti??????
 
"vieras"
No kerroppa että mitä siinä patjassa on niin kamalaa? Ostetaanhan sitä vaunujakin käytettynä ja niissäkin on käytetyt patjat. Ja nukutaanhan sitä kylässäkin/hotellissa/mökillä käytetyillä patjoilla.
Ihan turhaa hysteriaa kyllä tämmönen lietsoo.
 
  • Tykkää
Reactions: kaffetauko
....ja eikö sitä patjaa ja sen päällistä voi pestä? Sänkyä esim. desinfioida - jos nyt on aivan pakko?
 
........................
Tuleehan siihen lakana ja mahdollisesti sijauspatjakin päälle, että mitäs vikaa?
Ostaahan moni vaatteitakin käytettynä, miten se sitten eroaa käytetyistä vaatteista? Jos meinaat, että patjaan on pissattu tai jotain, niin yhtä lailla niihin käytettyihin on voiti pissata. Ja molemmat voi pestä.
 
Mun vauvalla ei ollut edes omaa pinnasänkyä ollenkaan, lainasängyssä nukkuin koko sen ajan minkä pinnasänkyä tarvittiin. Ja se patja kuului siihen sänkyyn ja oli niin ikään siis lainattu.

Ja lainattu tutun tutun tutulta, eli mulle täysin tuntemattomasta kodista tuli meille.
 
"vieras"
Mä olen laittanut. Ostin pinnasängyn käytettynä ja sain patjan kaupan päälle. Myyjä sanoi että hänen lapsi on nukkunut siinä kahtena yönä. Ei kuulema suostunut nukkumaan pinnasängyssä.
 
..
Voisin laittaa, mutta en ole laittanut. En kylläkään aio uutta patjaa tietenkään seuraavalle ostaa pinnikseen, jos sattuu, että toi esikoinen siirtyy jo pinniksestä pois siihen mennessä. Jos nukkuu edelleen pinniksessä niin ostetaan varmaan uusi patja.

Jos ostaisin käytettynä niin haluaisin ehdottomasti nähdä ensin. En ole mikään turhantarkka siisteyden kanssa, mutta jos patja esim. haiskahtaa homeelle tms. niin en ottaisi.
 
en minäkään käytettyä ostais
Kyllähän nuo pienten lasten patjat on melko moneen kertaan kustuja, että en kyllä minäkään käytettyä patjaa vauvalle ostaisi..VAIKKA sen päällisen saakin pestyä.
 
..
Ja täytyy vielä sanoa, että meidän lapsen patjaan ei ole kusta koskaan päässyt. Sänkyyn on ainoastaan pientä reunavuotoa joskus vaipan sivusta tullut ja patjan päällä on kosteussuoja, joten ei mene patjaan asti.
 
Ollaan pinnisten patjat ostettu uusina, mutta omilla lapsilla ne ovat kiertäneet. Tosin esikoinen oli ainoa joka oikeasti nukkui pinnasängyssä vauvana. Kakkonen joskus satunnaisesti päiväunia ja muuten vasta taaperona ja kolmonen on tähän mennessä (1,5v) nukkunut yhdet tai kahdet päikkärit pinnasängyssä, sillä sisarusten vanhalla patjalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en minäkään käytettyä ostais;26392384:
Kyllähän nuo pienten lasten patjat on melko moneen kertaan kustuja, että en kyllä minäkään käytettyä patjaa vauvalle ostaisi..VAIKKA sen päällisen saakin pestyä.
Outoa! Meillä kun ei ole yhteenkään patjaan kustu. Toisella lapsella se on suojuksen alla ja toisella ei ole koskaan tullut vaipasta mitään yli. Yhtäkään kertaa ei ole pissa ja patja olleet kosketuksissa.
 
:O
[QUOTE="vieras";26392366]:D ja ap ei varmaan vois ostaa käytettyjä kestovaippojakaan jos on noin hysteerinen kaveri.[/QUOTE]

ne aa pestyä kyllä kovissa asteissa, mutta patja :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja en minäkään käytettyä ostais;26392384:
Kyllähän nuo pienten lasten patjat on melko moneen kertaan kustuja, että en kyllä minäkään käytettyä patjaa vauvalle ostaisi..VAIKKA sen päällisen saakin pestyä.


Pienen patjan nyt saa pestyä näppärästi kokonaankin.
 

Yhteistyössä