Nyt hamstraamaan

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
d44
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
J. S. Millin mukaan varmasti joidenkin eläinten hetkellinen kärsimys eli viivästys kuolemansellissä kalpenisi karmeudessaan siihen verrattuna, että tuhansien työläisten työolot huononisivat vähintäänkin useammaksi vuodeksi.
Ethän missään olosuhteissa koskaan tule valittamaan eläinten huonoista olosuhteista, ethän? Jos kerta oikeutat sen silloin, kun siitä olisi itsellesi hyötyä. Varsinaista kaksinaamaisuutta.

Vai hetkellinen kärsimys...
vieras, et ole kuullut utilitarismista?
 
:)
Täs o ny kolme viikko stressattu lakoista, jos ois hamstraajatyyppi ni luulis et kaapit on jo täynnä.

Mä oon toistaseks käyny kaupassa silloin ku huvittaa ja ostanu mitä tartten enkä vielä kertaakaan ole mitään jäänyt uupumaan. Eiköhän me selvitä ihan normaalisti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kaukana pareto-optimaalisuudesta... Mä en vaan ymmärrä, miksei ne maajussit jaksa hoitaa eläimiään paria viikkoa pitempään?
Teuraaksi menevien (ja sitä varten elävien)eläinten tilat ovat rajalliset.
Ne kasvaa. Niitä lihotetaan, niillä on teurastusaikataulu.

Sotkeentuuhan ne aikataulut lakkojen vuoksi. Ja potsit kasvaa koko ajan. JA lisää syntyy.

Ei se jaksamisesta ole kyse, vaan tiloista.
 
Mulla ei oo mitään hamstraustarvetta.Kävin eilen kaupassa ihan normaalisti ja ostin neljän päivän ruoat.Niin mä aina teen.Toki pitää myöntää,että jauhelihaa mulla on jo ikävä.Muuten mä en ole pahemmin huomannut,että lakot olis vaikuttanut meidän syömisiin ihmeemmin.Kaupassa on aina ollu vihanneksia yms ja myöskin perus lihatuotteita hyvin saatavilla.En sitten tiedä olenko osunut sinne aina vaan hyvään saumaan vai miten,mutta aika vähän on toistaseks nämä lakot vaikuttaneet.

Toivottavasti kuitenkin se sopu saadaan pian syntymään.Jos ei possujen ja ahneiden kuluttajien takia niin sitten ihan niiden työntekijöiden itsensä.Maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto vai miten se meni... :xmas:
 

Yhteistyössä