nyt haluan tietoa ja neuvoja kyselyä siitä kub tyttö aloittaa ekan luokan. onko omat avaimet?kännykät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koululaisen mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koululaisen mami

Vieras
elikkäs meillä aloittaa esikko koulun ja lisäksi mulla 2 poikaa 2 ja 4v

nyt pyydän vinkkejä,neuvoja ym muutamaan asiaan

eli tytön kouluun 200m jonka tietty menee kävellen
toisella pojalla päiväkoti 2km päässä nyt

oon räknänny noita koulu menoja eli poika on päiväkodissa 8-12 mut jos tytöllä alkaa koulu 9 tai 10.00 jätänkö kotiin tai entä jos molemmilta alkaa samaan aikaan koulu matkan varrella mutta sitten tyttö olis odottomassa pihassa n.25min ennen koulun alkua eli pitäisi jäädä kotiin ja lähtee yksin

mä vien pojan kävellen päiväkotiin ja matkaan saa varata 30min sillä poika on hankala taspaus.=) koulu on matkan varrella

en tiä uskallako tuota pikkuista koululaistani päästää yksin kouluun ja ainakin näin alkuun olisi kiva saattaa mutta kun en joka paikkaan pääse venymään

sitten myös että saatatteko/haetteko ekaluokkalaiset koulusta
onko oma kännykky miksi?
entä kotiavain?

maanantain olenräknännyt niin että pojalla alkaa 8.00 tyttö saa jäädä yksin kotiin ja vien pojan hoitoon lähden 7.30 ja kotona oon n. 8.20 eli ehdin viemään tytön kouluun.

viikon verran saattelin, loppuviikosta jo meni satoja metriä edellä omin nokkinensa. sit jo sanoi ettei halua et saatetaan. oma avain ja kännykkä oli. sitä avaimen käyttöä ja oven avaamista kannattaa harjoitelle etukäteen.

ja kertoa sen paikka lapselle. Meillä on käynyt joskus niin, että avaimet ja kännykkä on jääneet sisälle taloon ja sitten ei pääsekään sisälle ja tulee itku, kun ei voi edes soittaa äidille.

Onko lähellä ketään kaveria, joka menis samalle luokalle ja vois kulkea yhdessä? Meille saattoi tulla aamuisin joku kaveri, kun niillä ei ketään kotona ja koulu alkaakin vasta klo 9 tai 10. Tai sitten lapset sopi, että nähdään koulun pihalla ennen koulun alkua, niin ei tarvinnut yksin siellä odotella.

Samaa tässä mietin.. meillä kouluun matkaa 2,4km ja paikkakunta on uusi.
Bussilla pääsee mut miten selatteeseen sen uskaltaa laittaa :/
Puhelin on.. mut se niin monta kertaa unohtunut joka paikkaan et miten mahtaa pysyä edes tallessa..
Mulla onneks itellä koulu alkaa vasta 1.9 niin on muutama viikko aikaa viedä ja hakea.
Ja toivon et koulun aikataulut menis yksiin.. ainakin viemisen suhteen.. iltapäiväkeroon menee sitten.. ja aamupäiväkerhoonkin haettu varmuudeks koska en uskalla vielä laittaa yksin matkaa kulkemaan.