nyt en tiedä miten suhtautua.. saatiin sitten meidän keittiö ilmaiseksi :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
siis kauhean kiva ylläri oli mutta nyt kuitenkin vähän hävettää

lainattiin siis äidiltä rahat sitä remppaa varten ja nyt se ilmoitti ettei tarvitse maksaa takaisin
olin siis aiemmin jo puhunut sille että meillä on vähän tiukkaa rahasta (en kuitenkaan siis tarkoituksellisesti ruinannut rahaa, tai helpotusta lainan maksuun) siis ihan vaan juttelin..
samaan aikaan olen sii iloinen ja tyytyväinen mutta silti nolottaa..
kuitenkin kyse useammasta tuhannesta eurosta, mutta kun varmistin asiaa äidiltä niin se kuulemma on ihan varma, että en kait mä nyt väkisinkään niitä rahoja sille ala tyrkyytämään (varsinkin kun niille rahoille on kyllä muutajkin käyttöä..)

pitäiskö siis ihan vaan iloisena olla tyytyväinen asioiden saamaan käänteeseen, vai pitäiskö maksaa äidille takas joka tapauksessa?

Jos sulla on sisaruksia niin älä kerro heille ainakaan -_- Kateus iskee ja mamma joutuu kustantaa kaikille keittiöt.

Itse maksaisin takaisin. Tuo että olet hänelle erityisesti kertonut rahojen olevan tiukalla, kuulostaa siltä että hän juuri siksi sanoo ettei tarvitse maksaa takaisin. Jotkut on hyväsydämisiä, vaikka se olisikin itseltä tuhansia euroja pois.

Ole onnellinen. Meillä isä maksoi alakerran laminaatit ja veljeni keittiön puuhellan silloin kun remppaa tehtiin, itse maksettiin kaikki muu, kun meni koko alakerta ihan uusiksi.

[QUOTE="metku";22235487]Jos sulla on sisaruksia niin älä kerro heille ainakaan -_- Kateus iskee ja mamma joutuu kustantaa kaikille keittiöt.

Itse maksaisin takaisin. Tuo että olet hänelle erityisesti kertonut rahojen olevan tiukalla, kuulostaa siltä että hän juuri siksi sanoo ettei tarvitse maksaa takaisin. Jotkut on hyväsydämisiä, vaikka se olisikin itseltä tuhansia euroja pois.[/QUOTE]

no en mie ajatellut sitä sen kummemin kertoa sisaruksille,
toki hekin ovat saaneet juttuja :)

tuota mäkin mietin että jos se mun rahahuolien jutustelu nyt sitten aiheutti tän, vaikka ei se ollut mun tarkoitus ollenkaan.
onneksi asia ei ole niin etteikö äidillä olisi varaa tuollaiseen, eli ei mun tarvitse miettiä että se on nyt rahapulassa tämän takia

Älä murehdi, monet vanhemmat tukevat myös aikuisia lapsiaan taloudellisesti. Vanhemmat rakastavat lapsiaan, äidilläsi on teosta hyvä mieli ja tekin voitte vähän löysätä vyötä. Älä turhaa maksa takaisin. Mutta jos äidilläsi joskus tiukkaa rahan kanssa tai muuten, niin ole sitten tukena.

Mun äiti on myös maksanut joskus jotain juttuja mulle (ei nyt ehkä mitää keittiöremppoja), mutta olen kyllä maksanut takaisin. Jos on sanonut ettei tarvitse maksaa takaisin olen kaikessa hiljaisuudessa maksanut noin puolet hänen tililleen. Yleensäkään en tee remppoja tai muita ostoksia, jos on tiukkaa.

Mä en taas ymmärrä miks pitää rempata jollei oo varaa? Mulla ei tulis mieleenkään maksattaa meidän omia remontteja muilla. Niitä ei sillon tehä ellei oo rahaa!

Toisaalta siitä tuli just juttua jossain, että nykyään vanhemmilla on enemmän rahaa kuin ennen ja antavat mielellään lapsilleen "ennakkoperintöä" tällaisessa muodossa.

me maksettaisi ehdottomasti takaisin. Aikoinaan lainasimme äidiltä rahaa ja aioimme myös maksaa yhden ylimääräisen erän korkoja. Äiti oli sitä vastaan, mutta maksoimme siltikin myös korkoerän. Mulle ois kunnian menetys, jos en lainoja maksaisi takaisin.

[QUOTE="pipa";22235542]Tuli myös mieleen, että jos on rahasta tiukkaa, niin kuka alkaa tekemään keittiöremppaa?[/QUOTE]

siis se remppa tehtiin jo kesällä, ja äiti lainasi siis rahat jotta ei tarvinnut ottaa mitään pankkilainaa/luottoa sitä varten..

ja tarkoitus ei ollut ihan silloin vielä sitä tehdä, mutta äiti silloin itse tarjoutui auttamaan joten siksi se tehtiin silloin kokonaisuudessaan.. ja toki mä maksoin itse myös juttuja sinne, laatat ja remppatarvikkeet jne. eli ihan kaikkea ei äiti nyt maksanut
ja kyllöä tarkoituksena oli maksaa kokonaisuudessaan raha takaisin, eli en siis todellakaan olettanut saavani ilmaiseksi mitään

Jaa, eikös tuo kuulu ennakkoperinnön piikkiin. ;)
Mut joo, on mmeilläkin juttuja, joista ei ole merkintöjä missään kirjoissa. Anoppi on vähän halunnut avustaa meitä. :whistle:

[QUOTE="Neith";22235515]no en mie ajatellut sitä sen kummemin kertoa sisaruksille,
toki hekin ovat saaneet juttuja :)

tuota mäkin mietin että jos se mun rahahuolien jutustelu nyt sitten aiheutti tän, vaikka ei se ollut mun tarkoitus ollenkaan.
onneksi asia ei ole niin etteikö äidillä olisi varaa tuollaiseen, eli ei mun tarvitse miettiä että se on nyt rahapulassa tämän takia[/QUOTE]

No itse ainakin kertoisin sisaruksille. Musta on törketä että ei kerrota jos on saanut tuhansia euroja vanhemmilta. Avoimuus on kaikille kannattavaa.

Ja miksi aloitte remppaamaan jos ei ollu rahaa? Oliko keittiössä jotain akuuttia siis?

No itse ainakin kertoisin sisaruksille. Musta on törketä että ei kerrota jos on saanut tuhansia euroja vanhemmilta. Avoimuus on kaikille kannattavaa.

Ja miksi aloitte remppaamaan jos ei ollu rahaa? Oliko keittiössä jotain akuuttia siis?

no en mie nyt mitään tekstaria aiheesta ala laittamaan, ja kyllä nuo muutkin ovat saaneet rahaa ja juttuja... eli en mie nyt ole ainoa joka tälläisestä "etuudesta" nauttii..

meillä hajos liesituuletin ja oli siis keittiöremontti suunnitteilla joka tapauksessa (myöhemmin)
kun keittiö ei ollut toimiva.. olin rempasta puhunut äitini kanssa (kysellyt mm heidän remontista) ja sitten äiti itse ehdotti että jos tekisimmekin sen nyt, että hän lainaa rahat..

Jos äitisi on ihminen joka ei jätä ikuiseen kiitollisuuden velkaan niin ota hyvällä mielellä vastaan :)

Meillä miehen vanhemmat maksaneet joskus miehen ja exänsä laskun taloon liittyen.
Minulla ei osaa eikä arpaa koko laskuun.
Olemme useampaan otteeseen pyytäneet tilinumeroa että maksamme osissa pois ETTEI tule sitten sanomista jota on kuitenkin selän takana tullut..
No nyt kun myymme taloa ja saamme voittoa jonkin verran jolla maksamme uuden tontin ja aloitamme rakentamaan, niin johan on lasku tulossa vaikka AINA ovat sanoneet ettei tarvitse maksaa. No eipä ole ainut sukulainen joka käsi ojossa mankumassa rahaa meiltä nyt kun meistä tulee talon myynnin jälkeen biljardöörejä :D :D Siskoni mankuu lasten lahjoihin menneitä rahoja takaisin... hohhoijaa..

Kyllä aikuinen ihminen tietää, mitä tekee, jos ilmoittaa, ettei lainaa tarvitse maksaa takaisin. Te ette ole sitä häneltä ruinanneet, teillä oli alusta saakka tarkoitus maksaa se pois. Jos äiti nyt sitten kertookin, ettei sitä tarvitse maksaa, uskoisin, että hän on varmasti miettinyt sen asian loppuun. Muussa tapauksessa hän olisi tehnyt kanssanne maksusuunnitelman.

Mä en yhtään tykkää siitä, että vanhemmat elättää aikuisia lapsiaan tai makselee niiden laskuja tai lainoja niin, että lapset sitä oikein pyytävät ja vaativat. Mutta se on ihan eri asia, jos toinen niin haluaa tehdä.

Ja kyllä mä ymmärrän, miksi joku haluaa tehdä keittiöremontin vaikkei siihen rahaa olekaan. Suurin osa meistä hankkii ensimmäisen asuntonsa velaksi, auton velaksi jne. Ei keittiö siitä paljon eroa... Ja mistä sitä tietää, vaikka ap:llä olisi ollultkin joku ihan pakottava tarve siihen remppaan, esim. vesivahinko tms.