Nyt Arkkipiispa ottaa kantaa Haagan kirkkoherran tapaan OrpoPurran hallituksen eriarvoistamispolitiikkaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Juu muistuttavat ja paasaavat kyllä seurakuntalaisille mutta kun tehdään seurakunnan budjettia niin ei niitä rahoja diakonia tai lähimmäisentyöhön heru. Seurakunnassa työskennelleenä yli 10 vuotta tiedän mistä puhun. Seurakunnat kärsisivät konkurssin jos ryhtyisisivät aidosti tekemään yhteiskunnan heikompiosaisten eteen töitä. Sitäpaitsi seurakunnilla menee itsellään niin huonosti, että palveluita karsitaan, leirikeskuksia, pappiloita, metsiä jne myydään pois.
Voisivat alkaa järkkäämään kolmivuorossa niitä hautajaisia kun sähkölaskutkin täytyy maksaa
 
vierailija
Arkkipiispa unohtaa, että meillä on liikaa elämäntapatyöttömiä, jotka voisivat tehdä työtä tai opiskella itselleen ammatin. Ei ole mitään hienoa tai kristillistä siinä, että työkykyinen ei elätä itseään. Itse asiassa tällainen toiminta on valehtelua ja sen 10 käskyä kieltää.
Itse en kuulu kirkkoon ja tämä arkkipiispan ulostulo vain vahvisti päätöstäni.
lue tuo

 
vierailija
Arkkipiispa arvostelee voimakkaasti hallitusohjelmaa ja puolustaa kirkon oikeutta yhteiskunnallisiin kannanottoihin
Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo, että hallitusohjelma nostaa työnteon liian merkittävään aseman ja että ihmisarvo ei määrity työkyvyllä. Hän korostaa, että kirkko toimii omasta arvopohjastaan käsin.


Tämän takia olen maksanut kirkollisveroni, että oikeudenmukaisuuden kapinallisen seuraajat toimivat Hänen tekojensa ja Sanansa mukaan
Nyt lakkoillaan kuten arvasin jo hallitusneuvottelujen aikaan niin käyvän.
 
vierailija
Juu muistuttavat ja paasaavat kyllä seurakuntalaisille mutta kun tehdään seurakunnan budjettia niin ei niitä rahoja diakonia tai lähimmäisentyöhön heru. Seurakunnassa työskennelleenä yli 10 vuotta tiedän mistä puhun. Seurakunnat kärsisivät konkurssin jos ryhtyisisivät aidosti tekemään yhteiskunnan heikompiosaisten eteen töitä. Sitäpaitsi seurakunnilla menee itsellään niin huonosti, että palveluita karsitaan, leirikeskuksia, pappiloita, metsiä jne myydään pois.
Hyvä jos edes joku tietää jotakin⛄
 

Yhteistyössä