Nyt apua tarvitsen, mikä on minun kurkussa vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaivaa on edelleen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaivaa on edelleen...

Vieras
Tätä ihme hyvin lievää kurkkukipua on kestänyt marras-joulukuusta asti eikä ole ohi mennyt.

Tammikuussa oli lievä nuha. Helmi-maaliskuussa jo kunnon lenssu + kunnon yskä. Kävin tuolloin lekurissa ja sanoin jo silloin ekana kurkkuvaivastani, mutta lekuri ei edes tutkinut kurkkuani. Noh tämän kuun alussa oli taas lievä flunssa + hetken aikaa äänikin meni, mutta tuli onneksi takaisin.

Silti nuo flunssataudit eivät ole tätä hyvin lievää kurkkukipua poistaneet. Vaan tämä vaiva vain jatkuu jatkumistaan.

Joten mikä tuon kurkkukivun syy voi olla?

Välillä kurkkukipu voi olla voimakkaampi aamuisin, mutta lievenee lievenemistään päivän mittaan. Pois se ei silti täysin mene. Kipupaikka on oikealla puolella kurkussa.

Yksi tuttava ehdotti, että jospa tämä on jonkinlaista allergiaa. Mutta miten allergia voi esiintyä vain tämmöisenä kurkkukipuna?

No en mielestäni kuorsaa. Ei pitäisi närästääkään. Tai lähinnä tammikuussa oli voimakkaampaa närästämistä, mutta se meni ohitse. Silti tämä kurkkuvaiva vain jatkuu. Enkä myöskään tupakoi.

Narskutteletko hampaitasi? Mulla joskus tulee nielu kipeäksi toispuolesesti kun olen oikein jurrannut hampaitani yöllä. Kaulan lihakset menee ihan jumiin. Kuiva huoneilma voi myös olla syynä.

Mä veikkaisin kuorsaamista. Niih, ainahan kaikki väittää etteivät kuorsaa :) Niinpä tuo ukkokin väitti ettei kuorsaa mutta vetelee välillä kunnon kuorsauksia ja ei tiiä siitä mitään...Lapsikin mainosti että kyl sie isi kuorsaat niin kovaa että kuuluu mun huoneesee asti.

Mulla ihan samanlainen talvi ku sulla!

Kurkkukipu samanlaista. Menin sit ihan yksityiselle kurkkunenäkorvalääkärille.

Närästystä oli! Kurkkuun katsoi, oli aivan tulipunainen ja tulehtunut närästyksestä. Närästys voi olla, vaikkei tunnekkaan poltetta rintalastassa tai vaikkei olisikaan muuta oiretta kuin vain kurkkukipu. Niin, oli mulla palantunnetta myös, mutta se oli sitä närästystä. Jännä juttu!

Neuvon sua meneen ihan erikoislääkärille, eli kurkkunenäkorva. Jos on närästys, saat siihen lääkkeet