Mikä ihme on kurkussa vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räyhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

räyhhh

Vieras
Tuntuu sellainen lievä kipu (sellainen ihan kuin siellä olisi joku pistävä juttu) toisin ajoin oikealla puolella kurkkutorvea. Mutta ei se tunnu siltä, kuin minulla olisi närästystä tai refluksitautia. Tätä vaivaa on kestänyt jo marras-joulukuusta asti eikä ohi vain mene. Tässä oli kunnon flunssa tammikuun alussa, kuin nyt tämänkin kuun alussa, eikä kumpikaan noista tuota kurkkuvaivaa pois vieneet.

Välillä alkaa tosissaan miettimään, ettei vain kurkussa olisi syöpä. Mutta sitten kuin tuo kipu on niin vaihtelevaa ja niin lievää, niin sitten miettii, että ei kai se ehkä kuitenkaan mitään vakavaa voi olla. Tosin kyllähän välillä alkaa harmittamaan, kun tuo kurkkuvaiva ei vain pois mene.

Enkä uskoisi että kyse olisi mistään stressin tai alitajunnan tuottamasta jutusta, kun ei tässä pitäisi niin liiemmin stressiä olla.

Mulla on ollut samanlaiselta kuulostavaa vaivaa vuosien varrella useaankin otteeseen. Eli pistävä kipu jommalla kummalla puolella nielua, tuntuu vain nieltäessä. Kurkussa ei näy mitään, ei ole suurentuneita imusolmukkeita, kurkku ei ole "karhea" tai muutenkaan sellainen, kuin flunssassa normisti on. Se on vähän kuin "lihaskipua", jos sitä niin voisi kuvata... Kuulostaako tutulta?
Kerran olen sillä tavoin kipuilevaa nielua lääkärille näyttänyt, mutta eipä tuo osannut mitään siihen sanoa, mitään ei kurkussa näkynyt. En osaa edelleenkään sanoa mistä johtuu, mulla se tulee sillointällöin, kestäen parista päivästä moneen viikkoon. Ja mitä enemmän sitä silloin mietin, sitä enemmän se vaivaa. Sitten nieleskelen kokoajan, että tuntuuko kipu vielä... :(
Itse olen aika herkästi stressaavaa tyyppiä ja oonkin miettinyt, että jos se kumminkin liittyy siihen. Vaikka ei useinkaan sen kivun ilmaantuessa edes olisi mitään isompaa murhetta... en tiedä. Kurja vaiva, mutta tuskin vaarallinen. :)

Yhteistyössä