Nyt apua!!! Sain juuri tietää olevani raskaana

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ja jo viikolla 7+! Ongelmana se, että tähän asti mennyt melkein aski päivässä tupakkaa.:( Heitin eilen röökit pois enkä polta enää, mutta huoli on aivan kamala mitä tuollainen tupakointi on aiheuttanut sikiölle :((
Ei ollut aavistustakaan että olen raskaana, olen syönyt pillreitä eikä lapsia haluttu vielä hetkeen...mutta ollaan onnellisia jos nyt kaikki kuitenkin menisi hyvin ja vauva tuliskin. Jos en ole aiheuttanut mitään vakavia vaurioita vauvalle tällä tupakoimisella. :(( Kauhea olo.:((

Perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja jo viikolla 7+! Ongelmana se, että tähän asti mennyt melkein aski päivässä tupakkaa.:( Heitin eilen röökit pois enkä polta enää, mutta huoli on aivan kamala mitä tuollainen tupakointi on aiheuttanut sikiölle :((
Ei ollut aavistustakaan että olen raskaana, olen syönyt pillreitä eikä lapsia haluttu vielä hetkeen...mutta ollaan onnellisia jos nyt kaikki kuitenkin menisi hyvin ja vauva tuliskin. Jos en ole aiheuttanut mitään vakavia vaurioita vauvalle tällä tupakoimisella. :(( Kauhea olo.:((
ei hätää,itelläni kävi samalla tavalla esikoisen kanssa ja terve poika syntyi :)

hienoa että lopetit!
85% mahdollisuus että syntyy terve lapsi :) tupakointiin liittyen! HIENOA ETTÄ LOPETIT!
Fintun kommenttiin vastakommentti vielä: Ei pidä paikkaansa. Edelleen tupakoijille syntyy vaikeasti vaurioituneita lapsia se 15%:a. Heillä voi olla vakavia käytös- tai oppimishäiriöitä ja aikuisiällä elimellisiä heikkouksia mitä en vielä näe lapsuusiässä! Osa lapsista on pienokokoisia syntyessään sikiöajan huonon verenkierron takia ( myös aivot kärsivät ja aivosolujen kehitys! )

AP teki hienosti lopettaessaan vaikka riski vakavaan vaurioon on vain sen 15%.

näinkin
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Mie poltin viikolle n. viikolle 9 ja terve poika syntyi.
Tuttu polttanut kaikki 3 raskautta läpi, terveitä lapsia tullut vähän vaan pienempi kokoisia.
Minun tuttavani taas poltti kaikkien raskauksien aikana ja kummatkin lapset pienikokoisia ja todellisia riiviöitä ja itkuisia. Toisella jo todettu adhd. Heillä ei suvussa ole kummallakaan puolella adhdta.

Maamikki
Sikiö elää ekat viikot ruskuaispussin ravinnon turvin, koska napanuora kehittyy vasta justiin joskus viikoilla 6-9, elikkäs ennen napanuoran kehittymistä ette ole yhteydessä toisiinne. Älä enää siitä stressaa, en usko että olisi kerennyt vielä mitään tapahtua. Ja erittäin hyvä että nyt lopetit, se on tärkeintä. Ja onnea raskaudesta =)

Eiköhän se ole tärkeintä, että et enää polta ja suojelet pikkuista ihmisen alkua kaikin tavoin. Jos asia kovasti askarruttaa, niin äitiysneuvolassa varmasti osaavat vastata kysymyksiisi. Ja onnea plussasta :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Sikiö elää ekat viikot ruskuaispussin ravinnon turvin, koska napanuora kehittyy vasta justiin joskus viikoilla 6-9, elikkäs ennen napanuoran kehittymistä ette ole yhteydessä toisiinne. Älä enää siitä stressaa, en usko että olisi kerennyt vielä mitään tapahtua. Ja erittäin hyvä että nyt lopetit, se on tärkeintä. Ja onnea raskaudesta =)
NÄin!!
Eli turvassa on lapsukainen ollut.Tsemppiä savuttomuuteen,hieno palkinto sulla tiedossa.
Ehkä olis kannattanut vähän aikaistaa tuota lopettamista kyllä...

Yhteistyössä