Nyt apua oikeesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mie vaan";24303382]Jeps, lähtö tulee ihan kohta. Joko kassi on pakattu? Jos ei niin hopi hopi pakkaamaan![/QUOTE]

Kassi on pakattu jo reilu viikko sitten. :)

Mistä mä tiedän koska oikeesti pitää lähteä?

prostaglandiinin eritys aiheuttaa vatsan löysyyden. ja nämä prostaglandiinit ovat mukana käynnistämässä synnytystä. aikas usein vatsa on kuralla ennen synnytystä

itsellä kokemusta kolmesta synnytyksesta, joissa kaikissa muutaman päivä ennen oli vatsa löysä.

sä et välttämättä synnytä tänään, mutta selkeästi jotain tapahtuu.. :-)

Mulla oli vatsa kuralla kolme vviikoa ennen synnytystä. Noita menkkakipuja oli myös pari viikkoa, mutta kun lähtö oli käsillä niin niitä oli kokoajan selässä plus kamalat supistuskivut mahalla ja säteili jalkoihin asti. Kyllä sen sitten tietää kun pitää mennä, se sattuu niin vietävästi ettei voi muuta ajatella tai olla paikoillaan.

[QUOTE="Lissu";24303418]Riippuu vähän siitäkin kuinka pitkä matka on sairaalaan, mutta sitten kun supistukset tulevat säännöllisesti 5-10 min välein ja tuntuu siltä että nyt pitäisi jo mennä...[/QUOTE]

Ei tästä oo kuin 10-15 min matka. Miten pitkään niitä supistusten välejä pitää tarkkailla? Tai siis kuinka pitkään pitää olla säännölliset?

[QUOTE="voi";24303474]Mulla oli vatsa kuralla kolme vviikoa ennen synnytystä. Noita menkkakipuja oli myös pari viikkoa, mutta kun lähtö oli käsillä niin niitä oli kokoajan selässä plus kamalat supistuskivut mahalla ja säteili jalkoihin asti. Kyllä sen sitten tietää kun pitää mennä, se sattuu niin vietävästi ettei voi muuta ajatella tai olla paikoillaan.[/QUOTE]

Noin yleensä ottaen pitää paikkansa mutta toisaalta jos säännöllisesti supistelee pidempään niin lähtisin näytille, vaikkei niin kovin sattuisikaan... ihmisillä on niin kovin erilainen kivunsietokyky. Mä itse odotin, että se avautumisvaihe sattuisi ihan hirveästi ja huutaisin kuin pistetty sika, mutta enpä olisi tainnut niiden kipujen takia edes sairaalaan lähteä ellen olisi jo ollut osastolla synnytyksen käynnistyessä. Odotin paljon pahempaa.

[QUOTE="voi";24303474]Mulla oli vatsa kuralla kolme vviikoa ennen synnytystä. Noita menkkakipuja oli myös pari viikkoa, mutta kun lähtö oli käsillä niin niitä oli kokoajan selässä plus kamalat supistuskivut mahalla ja säteili jalkoihin asti. Kyllä sen sitten tietää kun pitää mennä, se sattuu niin vietävästi ettei voi muuta ajatella tai olla paikoillaan.[/QUOTE]

Mulla on tässä pari viikkoa jo ollut maha löysällä mut nyt on ihan kuralla.

Mulla supparit oli juurikin noita menkkamaisia kipuja. Kunnon supparit tulivat vasta sitten salissa,kun oli kalvot puhkaistu.
Itse lähdin kun suppareita rupesi tulemaan 10min välein,parin tunnin ajan säännöllisesti.Muista että aina voit soittaa synnärille jos olet epävarma.

Soita synnärille ja kysele. Jos kipu on kovaa niin aina voi näytille lähteä, ne tutkii tilanteen ja pääset joko osastolle, synnytyssaliin taikka kotiin.

Kyllä mulle tuli lähtö kun oli tuo ap:n tilanne.

Lähes 6 vuotta sitten sanottiin, että niin kauan voi olla kotona kun kivuiltaan kestää, soitin siis synnärille ja puhelun lopetettuani minulla oli n.30min kuluttua uusi pieni nyytti sylissä ja ihan vaan isä joutui toimimaan kätilönä meidän kylpyhuoneessa. Tämä oli toinen lapsemme ja 2,5 vuotta siitä kolmannen lapsen kanssa olin nopeampi eli sairaalaan lähdettiin ambulanssilla aikaisemmin, mut sit jouduttiinkin odottelemaan pidempään ennen syntymistä. Kaikki on siis mahdollista! En tiedä mitkä ovat nykypäivän ohjeistuksen, mutta synnäriltä ne sen kertoo!

Lähes 6 vuotta sitten sanottiin, että niin kauan voi olla kotona kun kivuiltaan kestää, soitin siis synnärille ja puhelun lopetettuani minulla oli n.30min kuluttua uusi pieni nyytti sylissä ja ihan vaan isä joutui toimimaan kätilönä meidän kylpyhuoneessa. Tämä oli toinen lapsemme ja 2,5 vuotta siitä kolmannen lapsen kanssa olin nopeampi eli sairaalaan lähdettiin ambulanssilla aikaisemmin, mut sit jouduttiinkin odottelemaan pidempään ennen syntymistä. Kaikki on siis mahdollista! En tiedä mitkä ovat nykypäivän ohjeistuksen, mutta synnäriltä ne sen kertoo!

Mulle olis käynyt samat jos olisin kotona odotellut kunnes en kestä :D Onneksi meni vedet ja piti mennä tarkistukselle.

Yhteistyössä