Nyt apua ennenkö mä vapautan ton koiran joku kaunis kerta metsälenkillä metsäasukiksi...!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
miten kukaan enää uskaltaa ottaa bultsia. kaikkien näiden uutisten jälkeen. ja kun vielä tuntuu olevan paljon muillakin jotka ei otsikoihin pääse ongelmia niiden käytöksen kanssa.
minuakin tullut monta samanmoista vastaan ja aina on pieni aikuinen hihnan toisessa päässä niin ettei mahda mitään kun koira lähtee vetämään ja tulee hyppimään päälle.

En tiedä, missä on ongelma: eikö aikuiset ihmiset ymmärrä lukemaansa, vai onko kysymys huolellisuudesta, ettei oikein lueta loppuun asti? :D

Mutt kiitos vaan, mä en kaipaa mitään mielipidettä meidän rotuvalinnasta: mä rakastan tota rotua, enkä vaihda pois, vaikka mitä sanoisitte.
Sen sijaan kaipaan ihan konkreettisia vinkkejä sellaisilta ihmisiltä, jotka oikeasti koirien koulutuksesta jotain tietää, tähän juuri nyt kyseessä olevaan ongelmaan. En muuta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Mitäs jos se teidän koira kaipaakin aktiviteettiä aivoille? ehkä sille ei pelkkä ulkoilu riitä..? Meidän hankaluus lopetti uhmailut kun sai tarpeeksi aivojumppaa!

Me harrastetaan aivojumppaa joka päivä: kun jätkä on päikkäreillä, on mun ja koirien aika.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiisa:
Siis oliko teidän ensimmäinen yhteinen koira kääpiövillakoira? Ja nyt otitte mastiffin?

Sori, mä en omaan perheeseeni ottaisi villistä vaikka mulle ilmaseksi tarjottaisiin: mun lapsuuden perheessä niitä on ollut aina, erikokoisina. Viisi kääpiöö, yksi toy ja yksi keskikokoinen. Meidän ensimmäinen yhteinen koira on spanieli, ja yksi spanieli mulla on asunut ennen tuota, mutta ei ollut mun oma. Ja miehen perheessä on nöffejä. Onko muuta kysyttävää?

Siinähän annatte koiran hyppiä nenille. Onnea vaan! Olisitte pitäytyneet villakoirissa vaan. "mutku mä haluun sellasen tappajakoiran, ja lapsille sellasen erikoisen nimen ja mä HALUUN ja HALUUN. Ja rahkeet riittää ei just mihinkään. Ärsyttävä ihminen olet! TODELLA!

Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Voi helvetti kun pitää ottaa tollaisia petoja ... pikkupuudelit sais riittää niin niiden kanssa pärjäisikin

Pärjää fyysisesti, monesti nuo pikkupiskit vaan hyppii muuten vaan silmille, eikä niihin edes puututa.. :whistle:

Sitä mä just tarkotankin et edes fyysisesti pärjää mutta kun otetaan isoja koiria jotka elää ku pellossa :headwall:

Pakko sanoo etten mä saanut sellaista kuvaa ollenkaan että Nasun koirus eläis kuin pellossa, vaikka yksi epäkohta löytyykin..
Mun sakemanni söi/yritti syödä myös pöydästä kersana, ei se vanha vieläkään ole mutta ongelma on poissa..

Alkuperäinen kirjoittaja en muista nikiä:
Siinähän annatte koiran hyppiä nenille. Onnea vaan! Olisitte pitäytyneet villakoirissa vaan. "mutku mä haluun sellasen tappajakoiran, ja lapsille sellasen erikoisen nimen ja mä HALUUN ja HALUUN. Ja rahkeet riittää ei just mihinkään. Ärsyttävä ihminen olet! TODELLA!

Joo, mä yritin itseasiassa varata sitä jo heti kun päätettiin koiran otosta. Ei mahduttu, niin eihän sille mitään sitt voi. Uusi yritys seuraavalle kierrokselle.

Voi helvetti kun pitää ottaa tollaisia petoja ... pikkupuudelit sais riittää niin niiden kanssa pärjäisikin

Pärjää fyysisesti, monesti nuo pikkupiskit vaan hyppii muuten vaan silmille, eikä niihin edes puututa.. :whistle:

Sitä mä just tarkotankin et edes fyysisesti pärjää mutta kun otetaan isoja koiria jotka elää ku pellossa :headwall:

Pakko sanoo etten mä saanut sellaista kuvaa ollenkaan että Nasun koirus eläis kuin pellossa, vaikka yksi epäkohta löytyykin..
Mun sakemanni söi/yritti syödä myös pöydästä kersana, ei se vanha vieläkään ole mutta ongelma on poissa..

Mä taisin nyt yleistää noiden isojen koirien suhteen :whistle:

Joo, eipä muuta kysyttävää ole, todellakaan, enää. En pahalla kysynyt ollenkaan, mutta olisi ilmeisesti pitänyt jättää tuokin kysymys tekemättä :( Itselläni on ollut aikanaan kyseiset rodut toisin päin, ensin mastiffi ja sitten villakoira.

"Voin minäkin sitten varmaan mennä nukkumaan. Hyvää yötä." Kuten jo aiemmin luvan toiselle kirjoittajalle annoit.

Alkuperäinen kirjoittaja Venni:
Kyllä se hiirenloukku on oikeasti hyvä väline opetukseen. Se ei satuta, mutta säikäyttää pirusti. ja mikä parasta, se tekee työtä silloin kun olet itse poissa kotoa ja koira todennäköisimmin kiipeää pöydälle. Meillä opetettiin hiirenloukuilla puolivuotias lintukoira olemaan kiipeilemättä sohville.

Tyhmänä nyt pakko kysyä,että miten niin ei satuta? Eikö se räpsä voi tarttua vaikka tassuun kiinni?

No voi hyvää päivää sentään, jokainen, jolla on joskus ollut puolivuotias (uros)koira, tietää, miten RAIVOSTUTTAVAN OMAPÄISIÄ ne osaavat olla. Ja just toi pöydälle nouseminen on ollut meidän koirilla rodusta riippumatta vakio, jokainen sitä on kokeillut ainakin kerran. Ei tuossa ap:n kertomuksessa ole mitään, joka minusta kuulostaisi hälyttävältä.
Ap, elä odottele tokoa, vaan osta ne hiirenloukut nyt tai mihinkä systeemiin sitten päädytkään.

Tuohon en ihan hevillä usko. Ehkäpä vaan ajattelit, että kokemuksellasi saat koiran hanskaan ja nyt sitten kaduttaa? ps. ei sulla vauvan kanssa samalla tavalla ole aikaa koiralle se on toinen aspekti mutta ensisijainen on se, että kun vauva tulee koiran JÄLKEEN on varauduttava siihen, että koira kokee olevansa sen pomo. Varsinkin jos koiranne on silloin vielä uhmisiässä niin onnea vaan, todella paljon! Minusta olet haalinut n yt liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiisa:
Joo, eipä muuta kysyttävää ole, todellakaan, enää. En pahalla kysynyt ollenkaan, mutta olisi ilmeisesti pitänyt jättää tuokin kysymys tekemättä :( Itselläni on ollut aikanaan kyseiset rodut toisin päin, ensin mastiffi ja sitten villakoira.

"Voin minäkin sitten varmaan mennä nukkumaan. Hyvää yötä." Kuten jo aiemmin luvan toiselle kirjoittajalle annoit.

Joo, sori. Mä vaan tyhmästi oletin, että kysyit siksi että pääset kohta kettuilemaan. Mä oon saanut nyt ihan lähiviikkoina kuulla olevani syyllinen sekä tytön hitaaseen pukemiseen ja syömiseen ja myöskin ottaneeni väärän rotuisen koiran joten... Anteeksi. :hug:

Tuohon en ihan hevillä usko. Ehkäpä vaan ajattelit, että kokemuksellasi saat koiran hanskaan ja nyt sitten kaduttaa? ps. ei sulla vauvan kanssa samalla tavalla ole aikaa koiralle se on toinen aspekti mutta ensisijainen on se, että kun vauva tulee koiran JÄLKEEN on varauduttava siihen, että koira kokee olevansa sen pomo. Varsinkin jos koiranne on silloin vielä uhmisiässä niin onnea vaan, todella paljon! Minusta olet haalinut n yt liikaa.

Mulla on ollut vauvan kanssa aikaa koiralle viimeksikin, ja tehdä töitä ja ihan kaikkea, mitä ikinä olen halunnut tehdä. Joten nyt haukut väärää puuta.

Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Kyllä se hiirenloukku on oikeasti hyvä väline opetukseen. Se ei satuta, mutta säikäyttää pirusti. ja mikä parasta, se tekee työtä silloin kun olet itse poissa kotoa ja koira todennäköisimmin kiipeää pöydälle. Meillä opetettiin hiirenloukuilla puolivuotias lintukoira olemaan kiipeilemättä sohville.

Tyhmänä nyt pakko kysyä,että miten niin ei satuta? Eikö se räpsä voi tarttua vaikka tassuun kiinni?

No ei ainakaan sille meidän saksanseisojan kokoiselle tehnyt "pipiä", se loukku räpsähti yleensä kuonon edessä ja koira säikähti. Tassut ja nenukki ovat sen verran isoja, ettei haaveria tullut. Ja jos loukun virittää esim. jonkun huteran rakennelman päälle, se räpsähtää jo liikkeen voimasta.

Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:

No ei ainakaan sille meidän saksanseisojan kokoiselle tehnyt "pipiä", se loukku räpsähti yleensä kuonon edessä ja koira säikähti. Tassut ja nenukki ovat sen verran isoja, ettei haaveria tullut. Ja jos loukun virittää esim. jonkun huteran rakennelman päälle, se räpsähtää jo liikkeen voimasta.

Kiitos tiedosta! Aina sitä oppii jotain uutta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja venni:

No voi hyvää päivää sentään, jokainen, jolla on joskus ollut puolivuotias (uros)koira, tietää, miten RAIVOSTUTTAVAN OMAPÄISIÄ ne osaavat olla. Ja just toi pöydälle nouseminen on ollut meidän koirilla rodusta riippumatta vakio, jokainen sitä on kokeillut ainakin kerran. Ei tuossa ap:n kertomuksessa ole mitään, joka minusta kuulostaisi hälyttävältä.
Ap, elä odottele tokoa, vaan osta ne hiirenloukut nyt tai mihinkä systeemiin sitten päädytkään.
Juu, en oottelekaan. :D Tokoon mennään sitten muuten vaan harrastamaan vaikka, mutt pöydille ei hypitä kyllä, se on fakta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos koitat laittaa sinne pöydälle esim. tabascolla 'maustetun' leivänpalan, makkaran, tms?

Toimisko se? Tosin: ton rodun paha puoli on purematta nieleminen (se ei pureskele edes ruokaansa ) mutt luulis tosiaan ett tabasco kuitenkin ois kohtuu pahaa koiran suussa... vai valkopippuria? :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
näin luki viimeksi. Omistajalla on vastuu tapahtuneesta täysin! Mutta kyllä satsaisin ap:na ihan ammattilaisten ohjeisiin, en kyselisi täällä..

Hei oikeasti: pitää nyt muistaa sekin, että oikeasti tää ei ole ihan maatakaatava ongelma kuitenkaan. Ei niin maatakaatava, että mä mihinkään koirapsykologille suunnistaisin. :D Pentu on ahne ja sen lisäksi vähän uhmainen, mutta ei agressiivinen eikä hypi meidän nenille meidän käskiessä (paitsi jos haistaa puuron jämät tai makkaran... ) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mitäs jos koitat laittaa sinne pöydälle esim. tabascolla 'maustetun' leivänpalan, makkaran, tms?

Toimisko se? Tosin: ton rodun paha puoli on purematta nieleminen (se ei pureskele edes ruokaansa ) mutt luulis tosiaan ett tabasco kuitenkin ois kohtuu pahaa koiran suussa... vai valkopippuria? :D

:laugh: Ei valkopippuri ainakaan, meillä oli aikoinaan koira joka söi ensin pippurit ja sen jälkeen kirjat hyllystä, perustuu näköhavaintoon :D

muoks. tai mä en siis ainakaan usko sen tehoon.. Kyseinen koira joi aikoinaan yhen meidän vieraan kirkkaat viinatkin lasista, ei osattu mitään sellasta odottaa..

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

:laugh: Ei valkopippuri ainakaan, meillä oli aikoinaan koira joka söi ensin pippurit ja sen jälkeen kirjat hyllystä, perustuu näköhavaintoon :D

okei, eli sitt tabascoa. :D

Yhteistyössä