Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Laumasta eristämistä käytetään kyllä joo muissa tilanteissa, ja on käytetty siis ennen tätäkin. Mä vaan jotenkin en kykene näkemään, että se tehoaisi tähän: ehkä mä haen tässä jotakin yhteyttä teon ja rangaistuksen välille, ettei käy niin että koira tajuaa saavansa rangaistuksen, muttei tiedä, mistä se rangaistus tulee. Tajuatkohan mitä selitän... :ashamed:
Miksi ei ymmärtäisi? Eli jos jää kiinni itse teosta, niin silloin sanot hyi, ei, pois siitä tms. ja laitat häkkiin/eristät. Ethän mitenkään muutenkaan voi koiraa rangaista, jos et itse teosta kiinni saa... Toki tuosta räminästäkään tms. mitään haittaa on, mutta jos koira on oikeasti kovapäinen, niin tuskin mitään välittää siitäkään että tavarat kolisee.... Kovapäisten koirien koulutus kaiken kaikkiaan vaatii hirmusen määrän toistoja ja pitkää pinnaa. Ne kun ovat kovia, niin eivät helpolla muista/opi, ja eivät niin pienestä hätkähdä.
Eli jos halua rangaista koiraa, tulisi rangaistuksen olla tosi kova, ja tämä taas kovan koiran kohdalla olisi jo eläinrääkkäystä.... Yritän siis selittää, että pehmeämmälle koiralle rangaistukseksi saattaa riittää niskasta kiinni otto, muistaa tämän "ikuisesti", kovaa koiraa taas joutuisi lähes pahoinpitelemään saman "hyödyn" saadakseen.