Nyt apua ennenkö mä vapautan ton koiran joku kaunis kerta metsälenkillä metsäasukiksi...!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mitäs tehdään tämän asian kanssa? Hyvät neuvot on kalliit. |O Ei enää riitä pelkkä pöytiä vasten hyppiminen, vaan toi kakara kiipeää niille: siis ruokapöydälle, tiskipöydälle, mihin tahansa, mihin saa jostain vähän jalkasijaa alempaa (ihan riittää vaikka lasten vessajakkara ). Oon nyt pari kertaa saanut sen kiinni tuolta pöydiltä ja voin kertoa, että ellei tollanen lopu heti alkuunsa..... *monta kirosanaa* :kieh: :kieh:

Minkälainen koira se on? Kandee laittaa se keittiön ovi kiinni, ni sit se ei mee pöydälle. Meillä toi villakoira on heti kanssa pöydällä ku ovi kolahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minkälainen koira se on? Kandee laittaa se keittiön ovi kiinni, ni sit se ei mee pöydälle. Meillä toi villakoira on heti kanssa pöydällä ku ovi kolahtaa.

Bullmastiffi. Ja jos mä alan täällä ovia sulkemaan, meille ei jää mitään tilaa tähän varsinaiseen asuinkerrokseen: ainoastaan eteinen ja pieni oleskeluhuone. Meillä on keittiö ja ruokailuhuone erikseen.

Kova koira, kovat otteet.. Tee nyt hyvä ihminen sille ötökälle selväksi ettei sun pöydilläsi hypitä..

Mitä sä teet kun tavoitat sen pöydältä tai muuten kielletystä paikasta?

Meillä myös koira voi olla umpiunessa ja kuorsaa, mut oven kun lyöt kiinni, nappaa samantien kaikki syötäväks kelpaava pöydiltä. Ei edes yritä tätä kun ollaan kotona. Oon vaan siirtäny kaikki koiran ulottumattomiin. Ja niskapers-otteella pois jos sattuu jäämään verekseltään kiinni,monen "hyin" kera

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kova koira, kovat otteet.. Tee nyt hyvä ihminen sille ötökälle selväksi ettei sun pöydilläsi hypitä..

Mitä sä teet kun tavoitat sen pöydältä tai muuten kielletystä paikasta?

No en viitsi sanoa, tai saan taas kaikki koirapsykologit kimppuuni... mutt sanotaan niin että uikuttaen se paineli pedilleen. :whistle:

Mutt niin edelliskerrallakin, ja silti se teki tän nyt uudelleen!!!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
Onko hän kuinka nuori? Jos on nyt vaan uhmis tai murkkuikä?

Joo, on uhma, puolivuotias. Mutt...... pkle!!! Kilahtaa sen kanssa!!!! (just nyt etenkin, kun se on kaksi päivää hyppinyt, riehunut, rähjännyt jne )

Voisko sillä olla ihan rehellinen nälkä?

Meillä vaikka rekku on tosi helppo, ni huomaan et jos jää muutama päivä ilman piempää lenkkiä tai et ei pääse muitten koirien kaa purkaa energiaa, ni alkaa pöllöilee. Jatkat vaan kovia otteita ja kyllä se ohi menee.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Onko hän kuinka nuori? Jos on nyt vaan uhmis tai murkkuikä?

Joo, on uhma, puolivuotias. Mutt...... pkle!!! Kilahtaa sen kanssa!!!! (just nyt etenkin, kun se on kaksi päivää hyppinyt, riehunut, rähjännyt jne )

Voisko sillä olla ihan rehellinen nälkä?

No ei voi, syö ihan ohjeiden mukaan joka päivä.

Meillä vaikka rekku on tosi helppo, ni huomaan et jos jää muutama päivä ilman piempää lenkkiä tai et ei pääse muitten koirien kaa purkaa energiaa, ni alkaa pöllöilee. Jatkat vaan kovia otteita ja kyllä se ohi menee.

Toi pöllöilee lähinnä väsyneenä eniten. On saanut lenkit ja ollut vapaana riehumassa, ja silti kaksi päivää on menty ihan pää viidentenä jalkana koko ajan... :headwall:

No hitto, en osaa kyl muuta sanoa,et luotat vaan siihen että ohi se menee. Ei se tollaseks jää :D Meilläkin koiruus on vasta 5kk. Eikä tosiaan muuta voi kun kovasti torua ja poistaa paikalta kun jää pahanteosta kiinni. Tuun heti kertoo jos keksin jotain parempaa =)

kannataisiko ottaa sellainen koira, joka kykenee kouluttamaan? Ei pahalla, mutta onko ensimmäinen koiranne? Onko kasvattajan antamia ohjeita? Miten muuten tuo tottelevaisuus? Ja "uikuttaen pedilleen" -juttu... jos edellinen rangaistus ei toiminut, pitäisi varmaan koitta jotain muuta koulutusmenetelmää.

Juu meillä oli samanmoista. Labbis siis kyseessä ja just suunnilleen tossa iässä oli kova kiipeilemään pöydälle. Siellä seistä törötti sit viattoman näkösenä. Meilläkin useamman kerran lähti koiruus niska-pers -otteella pöydältä alas. Nyt onneksi on tuo tapa jäänyt pois, mut kaikkea muuta jäynää kyllä tekee, pureksii lasten lelut, tapettia on repinyt seinältä jne... Ja just silloin kun ei saa mielestään tarpeeksi huomiota alkaa pahan teko.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
kannataisiko ottaa sellainen koira, joka kykenee kouluttamaan? Ei pahalla, mutta onko ensimmäinen koiranne? Onko kasvattajan antamia ohjeita? Miten muuten tuo tottelevaisuus? Ja "uikuttaen pedilleen" -juttu... jos edellinen rangaistus ei toiminut, pitäisi varmaan koitta jotain muuta koulutusmenetelmää.

Tää on meidän toinen yhteinen koira, molempien perheissä on ollut koiria myös näitä ennen. perustottelevaisuus on hallinnassa, useimmiten.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Mites ois jos suihkepullolla suihkauttaisit vettä naamalle kun jää kiinni pöydältä?

Sen naama on yhtä leveä kuin mun naama: lopputulos on siis se, että se lipaisee hehtokielellään pari kertaa, ja sen jälkeen ei ole moksiskaan. Pitäisi olla sitä vettä saavillinen... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hessuhopo:
Juu meillä oli samanmoista. Labbis siis kyseessä ja just suunnilleen tossa iässä oli kova kiipeilemään pöydälle. Siellä seistä törötti sit viattoman näkösenä. Meilläkin useamman kerran lähti koiruus niska-pers -otteella pöydältä alas. Nyt onneksi on tuo tapa jäänyt pois, mut kaikkea muuta jäynää kyllä tekee, pureksii lasten lelut, tapettia on repinyt seinältä jne... Ja just silloin kun ei saa mielestään tarpeeksi huomiota alkaa pahan teko.

Minkä ikänen se on nyt, teidän labbis?

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Siis mä en noin vahvan koiran kanssa ottaisi riskiä. Eikö teille tule vauvakin pian? Varman päälle ottaisin ja mars kouluun vaan..

Mä en nyt kyllä ymmärrä miten se vauva tähän liittyy, mutta kyllä mä olen ajatellut kokeilla tokoa joskus keväällä: tämän syksyn kurssit on täynnä.

Siis mä en noin vahvan koiran kanssa ottaisi riskiä. Eikö teille tule vauvakin pian? Varman päälle ottaisin ja mars kouluun vaan..

Mä en nyt kyllä ymmärrä miten se vauva tähän liittyy, mutta kyllä mä olen ajatellut kokeilla tokoa joskus keväällä: tämän syksyn kurssit on täynnä.

No varmaankin tarkotti sitä, että jos et saa otetta koiraan ja se tulee olemaan talon pomo, niin se voi olla todella vaarallinen tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No varmaankin tarkotti sitä, että jos et saa otetta koiraan ja se tulee olemaan talon pomo, niin se voi olla todella vaarallinen tilanne.

Ei se pomota meitä. Hölmöilee vaan. Ja tollaset hölmöilyt saa luvan jäädä ihan nyt välittömästi.

Yhteistyössä