Nyt allekirjoittamaan Lapselle syli -kansalaisaloite!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haetaanko tuolla henkilökunnan pysyvyydellä sitä, ettei alalle saa palkata nuoria lisääntymiskykyisiä naisia? Vai mitä sillä tarkoitetaan?

Ei missään nimessä, sillä tarkoitetaan sitä, että pienten ryhmässä kiinnitettäisiin huomiota siihen että alle kolmevuotiailla eivät hoitajat vaihtuisi jatkuvasti, esim. määräaikaisuuksien tai sijaisuuksien vuoksi. Alle kolmevuotiaille on rankkaa jos hoitajat vaihtuvat jatkuvasti.

Jokaiselle lapselle henkilökohtainen hoitaja, että äidit pääsevät pubiin ja shoppailemaan. Ketään hoitajaa ei voi kieltää vaihtamasta työpaikkaa tai jäämästä sairauslomalle tai äitiysvapaalle ja pitämästä laillisia lomia.

En allekirjioita, koska aloite on tyhmä ja tekijät kaukana reaalimaailmasta.

Kysymys: Haetaanko tuolla henkilökunnan pysyvyydellä sitä, ettei alalle saa palkata nuoria lisääntymiskykyisiä naisia? Vai mitä sillä tarkoitetaan?

[QUOTE="vierailija";28351825]Ei missään nimessä, sillä tarkoitetaan sitä, että pienten ryhmässä kiinnitettäisiin huomiota siihen että alle kolmevuotiailla eivät hoitajat vaihtuisi jatkuvasti, esim. määräaikaisuuksien tai sijaisuuksien vuoksi. Alle kolmevuotiaille on rankkaa jos hoitajat vaihtuvat jatkuvasti.[/QUOTE]

No, olen äitiyslomalla pienten ryhmästä ja minulla on määräaikainen sijainen äitiysloman loppuun asti. Miten asia hoidettaisiin jos kansalaisaloite astuu voimaan jos ei säätelemällä ketä työntekijöiksi otetaan ylipäätänsä?

Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja äitiyslomalla;28352737:
Kysymys: Haetaanko tuolla henkilökunnan pysyvyydellä sitä, ettei alalle saa palkata nuoria lisääntymiskykyisiä naisia? Vai mitä sillä tarkoitetaan?

No, olen äitiyslomalla pienten ryhmästä ja minulla on määräaikainen sijainen äitiysloman loppuun asti. Miten asia hoidettaisiin jos kansalaisaloite astuu voimaan jos ei säätelemällä ketä työntekijöiksi otetaan ylipäätänsä?

Eiköhän tuokin aloite sallisi sairaus- ja äitiyslomat yms. Itse ymmärrän sen niin, että aloitteen tekijät haluavat esim. omahoitajasysteemin kaikkiin päiväkoteihin ja turhat määräaikaisuudet pois.

Yhteistyössä