Nyt alkaa uusi kokeilu!

Nytpä kokeilen sitä "koti-nutrilettia" ja katsotaan tuleeko siitä syötävää... eipä ollu ainakaan kallista, osti vaan soijaproteiinia (2,30e) ja maitojauhetta (5e)
Tosin toi soija pitäis olla jauhetta ja mä ostin rouhetta, mut siitä jauheestahan se rouhe on tehty! Eli eiköhän se jauhoksi mene kun vähän teharilla pyöräyttää :D
 
nikittä
Muista myös vitamiinit, hivenaineet yms tbl:)
aikoinaan nutriletissa oli jauhe ja vitamiinit + kalaöljykapselit erikseen.. joten kai periaatteessa sen pystyy tekeen itsekkin, mutta en suosittele et pitkäks aikaa yhteen menoon.
Ja tuleeko se kuinka verran halvemmaksi kun täydennät tuon soijapirtelön vitamiineillä, en oo koskaan laskenut =)
 
Monivitamiinit on mukana :D En muutenkaan syö kyllä kovin monipuolisesti ja en oo tähän päivään mennessä kuollu.. muutama viikko olis kai ihan sopiva jakso.

Eipä siitä voinukkaan nauttia, oli meinaan niin kamalaa tököttiä! Pitää keksiä jotain muuta mihin sen soijan törkkää..
 
winkwink
siis oliko sun pussiohjees tossa? soijaproteiinia ja maitojauhetta? ei mitään muuta?

tässä ois sulle toisenlainen ohje, voipi olla vähän enempi makua:
Tee johonkin purkkiin valmiiksi seuraava seos:


* 2 kupillista soijaproteiinia (Hydrolys)
* 2 kupillista maitojauhetta
* pari ruokalusikallista mitä tahansa pussikeittojauhetta,
* suolaa maun mukaan.

Yksi annos = 3 rkl tätä sekoitusta ja 2 dl kuumaa vettä. Annosta voi maustaa purjolla, valkosipulilla, persiljalla tms.

Tässä ei ole vitamiineja, joten ne täytyy ottaa erikseen apteekin purkeista.


mä luulen että välillä ton pussikeiton vois korvata vaikka canderelin kaakaojauheella..
 
Kyllä tuohonkin kuului se pussikeitto taai muu maku, mutta toi soija rouhe ei käynyt sitten yhtään! Ei mene niin hienoksi että vois juoda ja maistuu ihan vehkeelle...

Winkwink: mistä löytyy tota soijaproteiinia? Ei ainakaan lähikaupasta.. ? =)
 
winkwink
Tjaah.. silloin kun itse tuota litkua tein, niin käytin siihen sitä lähikaupasta saatavaa soijajauhetta. Olikos se sitä Soyolk- merkkistä tai jotain vastaavaa. Mut ehkä tota Hydrolysta vois kysästä luontaistuotekaupasta taikka isommasta marketista, luulen :)

Muuten, jos herkkusienistä tykkää, niin herkkusienikeittopussi peitti aika hyvin muut maut alleen. Tosin sekin alkoi jo jossain vaiheessa tökkimään.
 

Yhteistyössä