Nyt alkaa kuppi täyttyy..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
V..tu tätä elämää!!
Kuulin tänään että mä olen HIRVEÄ ihminen.
Ettäs kehtasin valittaa vähän kun ukko kerrankin nous vauvan kanssa ja laitto koululaisen matkaan niin että sillä jäi puolet kamoista kotiin. Itse kipeenä ja raskaana ja aamulla jäin huonolla omalla tunnolla sänkyyn kun ukko tiuskien nous vauvan kanssa. Mulla oli sata kertaa pahempi olo kun sit kahen tunnin päästä heräsin ja huomasin että koko kämppä sekasin,kaikki unohtunu ja ukko vaan nettaillu koko aamun. Oli sentään vauvan syöttäny ja vaipan vaihtanu.
Siis voiko se olla noin vaikeeta joskus herätä ja kattoo että kaikki on ok,vähä siivoilla ja tehä jotain järkevää joskus..varsinkin kun toinen on kipee ja raskaana?!!?? AAARRGGHH!

Viime viikolla se saatto koululaisen kouluun niin "reippaasti" että se myöhästy,opettaja oli nyreä. Joka asiasta pitää muistuttaa,koko ajan kerätä sen sotkuja. JOS se tekee asioita se jättää ne puoltiehen AINA! Kasaa vaikka huonekalun ja jättää pahvit ja ruuvit ja meisselit lasten saataville ja mä oon taas HIRVEÄ kun viitsin huomauttaa et keräätkö pois!!?
Vaikka mä olen kotona niin ei se musta orjaa tee..sille kaikki tää arjen pyöritys ei oo mitään. Kaikki lasten hoidot,pyykit,järjestelyt ,siivoilut ei oo kato mitään..tossahan ne itekseen menee. Jos oon voinu raskauden takia huonosti enkä oo tehny kauheesti kotitöitä vaikka viikkoon niin kyllä siitä on muistutettu kuitenki aina vaikka on vakuuuteltu että ota rauhallisesti..

Mä oon vakaasti sitä mieltä et toi ei pärjäis viikkookaan yksin tässä huushollissa..jotenki se klaarais mutta esim lasten hampaita ei pestäis taikka kynsiä leikattais. Mulla on sellanen olo että mua ei arvosteta..hellyyttä harvoin eikä mua muisteta mitenkään. Ei edes yritä järjestää hetkiä kahen kesken eikä tee mitään tän parisuhteen hyvinvoinnille. Puhuttu on mutta ei toi PÄSSI tajua eikä opi mitään vaikka oon sille kertonu mistä tykkään tai ilahdun. Mä vaan nalkutan ja valitan ja oon kaikenlisäks hullu kun joskus kilahdan tän porukan ja kodin kanssa ja huudan niin että seinät raikaa!!
Mä kyllä hellin ja näytän tunteet..mut mitäs sitäkään tekemään kun yks on tunnevammanen eikä osaa niihin lähes koskaan vastata mitenkään kauheen romanttisesti..pa..kaa tää on ja piste!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
V..tu tätä elämää!!
Kuulin tänään että mä olen HIRVEÄ ihminen.
Ettäs kehtasin valittaa vähän kun ukko kerrankin nous vauvan kanssa ja laitto koululaisen matkaan niin että sillä jäi puolet kamoista kotiin. Itse kipeenä ja raskaana ja aamulla jäin huonolla omalla tunnolla sänkyyn kun ukko tiuskien nous vauvan kanssa. Mulla oli sata kertaa pahempi olo kun sit kahen tunnin päästä heräsin ja huomasin että koko kämppä sekasin,kaikki unohtunu ja ukko vaan nettaillu koko aamun. Oli sentään vauvan syöttäny ja vaipan vaihtanu.
Siis voiko se olla noin vaikeeta joskus herätä ja kattoo että kaikki on ok,vähä siivoilla ja tehä jotain järkevää joskus..varsinkin kun toinen on kipee ja raskaana?!!?? AAARRGGHH!

Viime viikolla se saatto koululaisen kouluun niin "reippaasti" että se myöhästy,opettaja oli nyreä. Joka asiasta pitää muistuttaa,koko ajan kerätä sen sotkuja. JOS se tekee asioita se jättää ne puoltiehen AINA! Kasaa vaikka huonekalun ja jättää pahvit ja ruuvit ja meisselit lasten saataville ja mä oon taas HIRVEÄ kun viitsin huomauttaa et keräätkö pois!!?
Vaikka mä olen kotona niin ei se musta orjaa tee..sille kaikki tää arjen pyöritys ei oo mitään. Kaikki lasten hoidot,pyykit,järjestelyt ,siivoilut ei oo kato mitään..tossahan ne itekseen menee. Jos oon voinu raskauden takia huonosti enkä oo tehny kauheesti kotitöitä vaikka viikkoon niin kyllä siitä on muistutettu kuitenki aina vaikka on vakuuuteltu että ota rauhallisesti..

Mä oon vakaasti sitä mieltä et toi ei pärjäis viikkookaan yksin tässä huushollissa..jotenki se klaarais mutta esim lasten hampaita ei pestäis taikka kynsiä leikattais. Mulla on sellanen olo että mua ei arvosteta..hellyyttä harvoin eikä mua muisteta mitenkään. Ei edes yritä järjestää hetkiä kahen kesken eikä tee mitään tän parisuhteen hyvinvoinnille. Puhuttu on mutta ei toi PÄSSI tajua eikä opi mitään vaikka oon sille kertonu mistä tykkään tai ilahdun. Mä vaan nalkutan ja valitan ja oon kaikenlisäks hullu kun joskus kilahdan tän porukan ja kodin kanssa ja huudan niin että seinät raikaa!!
Mä kyllä hellin ja näytän tunteet..mut mitäs sitäkään tekemään kun yks on tunnevammanen eikä osaa niihin lähes koskaan vastata mitenkään kauheen romanttisesti..pa..kaa tää on ja piste!!

Niin se on joskus meilläkin...en itse vaan kehtaa jäädä nukkumaan ja jättää lapsia miehelle hoidettavaksi.en vain kehtaa.en tiedä miksi.kun ootin toista lasta,niin kuskasin esikoista viimeisilleen asti päiväkotiin joka arkiaamu,mies jäi nukkumaan.se oli ihan ok,kun tykkään ajella autolla ja raskauteni on aina ollu ok.Mies oli silloin työttömänä.Kun vauva syntyi,hoidin melkein kaiken ja mies vaan makas sohvalla tai laittoi autoa.en paljon pyytäny hoitaan vauvaa,en tiedä,ehkä ois hoitanu...nyt mies pääsi töihin,oon kotona 7kk ikäisen vauvan kans ja en tiedä miten päin olla,pitäiskö pitää koti tip top,vai keskittyä enemmän vauvaan.Jos oon jättänyt jotain kotitöitä illaksi,valitetaan että sullahan on koko päivä aikaa,jos heilun kokopäivän ja kerron mitä oon tehny,ei sillä oo mitään väliä.Pian koittaa mun aika lähteä töihin ja lapsi päiväkotiin.Kyllä kai sitä on väsyny jos viimeistään 5.30 ylös ja raskaaseen työhön ja lapset ja kotityöt päälle.Ei miehet osaa pestä pyykkiä,tiskata ja siivota,kuin aivan pakosta!Naiset on vaan orjia,sitten pitäis vielä Seksiä antaa...

Ettekö te ollenkaan seurustele niitten miesten kanssa ennen kuin pamautatte naimisiin tai ryhdytte lapsentekoon?
Tuommoset luonnevammat paljastuu kyllä, jos vaikka vuoden asuu yhdessä ennen vihille menoa. Se on nykyisin ihan hyväksyttävää, sitä sanotaan avoliitoksi.
Siitten jos se mies paljastuu dorkaksi, niin se pannan KIERTOON, eikä aleta passata sitä.
Parisuhde perustuu molemminpuoliseen kunnioitukseen.

:hug: ihan niinku oisin itse kirjoittanut ton tekstin :o . Niin meilläkin elämä ollut tuollaista, mutta nyt musta tuntuu ainakin paremmalta. Ollaan keskusteltu mieheni kanssa paljon just noista asioista, aiemminkin kyllä mut se ei oo auttanut. Nyt kuitenki meil on mukavaa. Kotihommia tehdään yhdessä ja tietty mä teen niitä päivällä mitä ehdin ja jaksan. Yritetään saada molemmille omaa aikaa ja yhteistäkin aikaa vaalitaan. mä olen antanut miehelleni "tilaa" tehdä niinkuin hän itse parhaakseen kokee. en siis koko ajan neuvo ja korjaa hänen jälkiään ja tekemisiään. välillä kyllä päässä kiehuu, mut yritän ystävällisesti sanoo sille.toisinaan raivoankin :ashamed: ennenkaikkea olen vain todenut et miehet on miehiä ja niille ei voi mitään. ei ne opi ja tajua vaikka kuinka yrität -siis anna vaan olla niiden sellaisia kun ne on! voimia sulle! :saint:

Ettekö te ollenkaan seurustele niitten miesten kanssa ennen kuin pamautatte naimisiin tai ryhdytte lapsentekoon?
...
Siitten jos se mies paljastuu dorkaksi, niin se pannan KIERTOON, eikä aleta passata sitä.

Just näin, kunnioitan miestäni, mut ihmettelen kyllä tällä palstalla esiintyvien naisten intoa passata aikuisia miehiä niinku olisitte niiden äitejä. Se hoitovapaa tarkoittaa LAPSENHOITOVAPAATA ei miehen tai kodinhoitovapaata. Sanokaa se niille daijuille joiden kanssa olette perheenne perustaneet.

Kyllä mun mies herää vkl aamuisin vauvan kanssa, että saan nukkua...ja siivoaa se myös. Hirveen suurta käsitystä sillä ei oo, mitä lapsille laitetaan päälle tai mitä ja millon niille syötetään, mut oon ihan äärettömän tyytyväinen, että huolehtii lapsista!

Tuommoset luonnevammat paljastuu kyllä, jos vaikka vuoden asuu yhdessä ennen vihille menoa. Se on nykyisin ihan hyväksyttävää, sitä sanotaan avoliitoksi.

PEESAILEN!!!! Jos perheessä on jo vauva ja emäntä taas raskaana niin mistä se kertoo? Ihan siitä että periaatteessa on ihan tyytyväinen osaansa. Tuskin mies on ihan yks kaks muuttunut mulkeroksi?

Miksi te arvon naiset teette niitä tenavia tuollaisten kanssa? Kyllä ne mulkeromiehet kuolee sukupuuttoon kun kukaan ei niiden kanssa sitä sukua jatkaisi...

Olen sitä mieltä, että suurimman osan noista avuttomista ukoista on oma vaimo passannut pilalle ja sitten valitetaan, kuinka se ukko ei tee yhtikäs mitään ja itse pitää hoitaa lapset ja koti ja pahimmassa tapuksessa väsätä ukon voileivätkin valmiiksi.

niin jätäppä ne kotihommat vaikka hammasta purren. elä tee mitään kuin ei ukkoskaan ja katotaan huomaako että välillä pitäs jonkun paikkojaki järjestellä.

Ne miehet.....Omani on tosi kiltti ja osallistuu lastenhoitoon ja lapset sille elämän tärkein asia ja arvostaa minua ja mun panostusta kotiin. Mutta on ne vähän sellasia apureita vaan tässä arjessa. Että jos lähden töihin ja mies jää lasten kanssa niin aika tarkat ohjeet annan ja ruuat on semmosia mikron kautta pöytään...ja vaatteet lapsille laitan usein valmiiksi..

ai kiva kun "ymmärrystä" taas löytyy:( Kyllä mä olen tienny mitä olen tehny kun tuon oon valinnu..ei sitä oo kadulta repästy lisääntymään. Ehkä jotku piirteet on sellasia et oon aatellu että kyllä se ajan myötä tajuaa..ja niin on tajunnukkin mutta on silti jotain piirteitä mitä inhoan. Ja jos kumppanissa on jotain pientä vikaa niin ei sitä tosta vaan "kiertoon" laiteta,sori vaan. Mä oon ollu sellasen miehen kanssa mistä harva on kuullukkaan. Ne sen sekoilut ja piirteet ilmeni VASTA 6 vuoden jälkeen ja kun lapsi oli parivuotias. Se suhde opetti varomaan mutta myös sen että suurempia pellelyitä mä en siedä..et kyllä mä KIERTOON osaan laittaa jos sikseen on!
Toiseks mä en ole ketään passannu,tein selväks heti alussa sen että mä en oo mikään kotiorja.En ole ikinä mitään voileipiä tehny enkä tule tekemään. Nyt on vaan tuntunu siltä että mulle kasaantuu enemmän hommia ja varsinkin kaikki paskahommat. Ja sitten kun teen niin sitä ei sitten huomioida mitenkään mutta riidellessä se kyllä muistaa että en oo imuroinu kahteen viikkoon,sekin supistusten takia. Ja kyllä se asia on niinkin että kyllä aikusen ihmisen pitää tajuta ees vähän mitä lapselle pukea taikka että voi imuroida jos ei lattiaa näy.
Nyt vaan perk..le tuntuu siltä että kaikki kaatuu päälle ja ihmettelen miks näin on. Kipeenä ei jaksa eikä varsinkaan jos toinen ei tajua sitä. Mä oon aina ollu sellanen et kipeenä en herkästi sänkyyn vetäydy..mun on vaikea olla aloillaan. VARSINKIN jos tiedän sen että asiat jää hoitamatta sillä välin..niinkun toi esimerkki että lapsi pannaan suurinpiirtein alkkareissa kouluun kun oletetaan että kyllä se ite huolehtii.
Nyt on vielä pahempi mieli ja miehen kanssa ei olla edes puheväleissä. En pysty puhumaan sen kanssa raivostumatta eikä tää olo ja raskaus sallis yletöntä riitelyä ja raivoa yhtään enempää. Mä lähtisin v...tu pois jos vaan voisin..mut sittenhän mä olisin HUONO äiti,pakenisin asioita ja ongelmia enkä kanna vastuuta. *itkee *

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Ne miehet.....Omani on tosi kiltti ja osallistuu lastenhoitoon ja lapset sille elämän tärkein asia ja arvostaa minua ja mun panostusta kotiin. Mutta on ne vähän sellasia apureita vaan tässä arjessa. Että jos lähden töihin ja mies jää lasten kanssa niin aika tarkat ohjeet annan ja ruuat on semmosia mikron kautta pöytään...ja vaatteet lapsille laitan usein valmiiksi..

Voi, tää on kuin mun tekstiä... ;)

Ei miehet lapsia osaa hoitaa. Ei meillä muista mies ruokkia lapsia ja palelluttaa ne. Valitettvasti. Kurjaa sen vuoksi, koska mikään ei ole elämässä varmaa, ja voin vaikka sairastua, ja se ajatus jo väsyttää ja uuvuttaa, että itse on korvaamaton lapsilleen. Mummot ei ole auttamassa.

no mitäs ite vastasit?? mä puolustelin lähinnä sitä että ei parisuhteen alussa heti pistetä kiertoon jos KAIKKI ei mee nappiin. Ukkoa en puolustele,sen korkeintaan sanon että pahempiakin löytyy. Mä en pyytäny neuvoja enkä mitään suurempia myötätuntoja..anteeks että tuli sitten avauduttua!!!

niin sitä just aattelin että tulit vaan avautumaan etkä pyytämään neuvoja. enkä vastannu sulle, ihmettelin vaan että miten muut vaivautuu ees myötätuntoisiksi ja vastaamaan kun kuitenkin menee kuuroille korville.

Ei miehet osaa pestä pyykkiä,tiskata ja siivota,kuin aivan pakosta!Naiset on vaan orjia,sitten pitäis vielä Seksiä antaa...

:o

Meillä homma ainakin toimii ihan päinvastoin.
Ja mies tekee ihan kaikkia kotitöitä, ilman pyytämättä!
Vie lapset ulos kun tulee kotiin, että minä saan olla hetken yksin, antaa mun nukkua aamuisin pitkään jne.
:heart:

Aina tällaisia tekstejä lukiessa tajuaa, kuinka erikoisen ihana ja kultainen tuo mies onkaan :heart:

Mä en voi käsittää miksi naiset alistuu tällaisten sovinistisikojen kanssa elämään. Ei kai tollasesta voi edes käyttää nimitystä mies. Mutta jokainen valitsee itse minkälaista elämää haluaa elää ja kenen kanssa.

Musta nää "ei miehet lapsia osaa hoitaa" ja "miehet on vaan arjen apureita" -tyyliset ajatukset ovat osa ongelmaa. Eivät ne teidän miehet saa edes mahdollisuutta tehdä kotitöitä, jos oletatte jo valmiiksi, etteivät he osaa tai ainakaan tee sitä kunnolla.

En todellakaan usko, ettäkö laiskuus ja kotitöiden tekemättömyys johtuisi miessukupuolesta. Ehkä äitien ja vaimojen ylenpalttisesta passauksesta tai sitten vaan laiskasta ja välinpitämättömästä luonteesta.

Ap:lle voimia arkeen! Toivottavasti löydätte jonkun keinon keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Ei miehet osaa pestä pyykkiä,tiskata ja siivota,kuin aivan pakosta!Naiset on vaan orjia,sitten pitäis vielä Seksiä antaa...

:o

Meillä homma ainakin toimii ihan päinvastoin.
Ja mies tekee ihan kaikkia kotitöitä, ilman pyytämättä!

Vie lapset ulos kun tulee kotiin, että minä saan olla hetken yksin, antaa mun nukkua aamuisin pitkään jne.
:heart:

Aina tällaisia tekstejä lukiessa tajuaa, kuinka erikoisen ihana ja kultainen tuo mies onkaan :heart:

Helmen oot löytäny..toivottavasti oot onnellinen ja arvostat sitä.
Kyllä toi mun mieskin kotitöitä tekee..en vaan sitten tiedä että vaadinko liikaa. Mä oon sellanen on/off-tyyppi että asiat tehään kunnolla tai sitten ei ollenkaan. Mun mies tekee asioita mutta jättää ne usein puoltiehen tai ei tee niitä sovitulla tavalla. Eli kyllä se välillä yrittää..mutta jos esim tyhjentää pesukoneen niin pyykit se survoo usein telineeseen niin että yksikään ei ole käyttökelponen ilman silitystä. Toi nyt on tyhmä esimerkki mutta toistuu aika monessa asiassa ja kertoo siitä sen ajatusmaailmasta. Alussa se kyllä teki kaikki viimisen päälle..esim imuroi kunnolla ja pesi lattiatkin viimesen päälle. Mut eipä enää..oon ruvennu miettii että imenkö minä tai tää perhe-elämä siitä voimat niin että se ei jaksa paneutuu kunnolla mihinkään. Ja sitä kautta tavallaan syytän itteäni..ääh..en mä tiedä. Nää hormoonitkin sekottaa pään:(:(

no,nyt se sitten lähtee KIERTOON. Mulle riittää..mä olen kipeä ja yks paska menee sohvalle nukkuu. Että mä saan sit hoitaa heräämiset ja kaikki ja herra makaa kun ei olla puhe väleissä. Äsken se hiiviskeli täällä,yritti mennä omaan sänkyyn niin että mä en näe!!OHOH!!Kävin äsken ilmottaa että jos ei lastenhoito kiinnosta (eikä mikään muukaan) niin voi pakata kamansa. Mä pärjään yksinkin jos sikseen on..eipähän tarvitse riidellä. Se ei edes vaivautunu kysyy mikä olo mulla on vaan jatkaa uniaan ja per..le menossa kaheks töihin eli ei auta millään lailla kotitöissä ja sitte jättää mut tänne autotta. Vit...n hienoo!!! Nyt tuli kuppi täyteen,varsinkin kun ainoa mitä se äsken sai sanottua mulle oli se että MÄ OLEN HULLU! Siis eihä ihminen voi eikä saa siitä väsyä tai suuttua että kipeenä tekee kaiken yksin!!EIKÖ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

mä luulen että toi on luonne kysymys. ja kyllä miehet osaa ihan sen minkä akatkin jos vain viitsivät!! miksihän sen täytyy saada se autokin?mä en tollasta kattelis,jättäisin oikeesti viikonlopuksi(olisin jo aikaa sitten) lapsen ja kodin hänen hoidettavaksi,menisin itse ystävälle.ja sanoisin että parasta olla koti samassa kunnossa. ei ne mitään tajuu mitä tää on jos ei ite koskaan joudu yksin hommaa pyörittää (nettipiuhat takavarikkoon)

sika mies