Nyppii nyt. Olinko ilkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Naapuri uusi aidan, juoka on tonttiemme välissä. Vanha on käytännössä romahtanut. Ensin meinattiin itse tehdä uusi tuohon väliin, mutta naapuri tekee koko tontin ympärille ja niinpä osallistutaan tohon kustannuksiin.

alkujaan aidan piti olla valmis kesäkuun lopulla. Se on siitä siirtynyt ja siirtynyt. Sitten luvattiin, että aloittavat meidän pätkällä, että saadaan näkösuojaa. Nyt pari viikkoa sitten VIHDOIN aloittivat, mutta ei meidän päästä. Ympäri vaan muualle, ei tohon.

Torstaina työmies huikkasi aidan yli, että huomenna (pe) tulevat purkamaan vanhan pätkän ja aloittelevat. Purkavat meidän puolelta, koska naapuri on istuttanut oman puolensa täyteen tiesmitä. Olin että okei, ollaan poissa sopii. Ja tultiin pe kotiin ja vitut oli aita kadonnu.

Tänä aamuna klo 9 olin terassilla syöttämässä lapselle aamupuuroa kun ykskaks ramppas naapurin puolelta työmies, että nyt hän purkaa aidan. Olin että häh*? Ja totesin vaan että et todellakaan pura, nyt on sunnuntai, ja haluan tässä syödä rauhassa aamupalaa. Että tervetuloa huomenna. Työmies siinä että voivoi, viikko enää aikaa, pakko ois. Mä vaan totesin, että ei ole mun ongelma jos heillä urakka tökkii, meidän pihalle ei ole sunnuntaina asiaa.

Se mua tökkii, että JOS oltais vaan ite se pätkä tohon vedetty, se ois ollu valmis jo toukokuussa, se ois ollu tuplat halvempi ja loman olisin saanut olla omalla pihalla ilman että työmiehiä ramppaa edestakas. Sit vaan ku naapuri halus uusia, ni aateltiin, että järkevämpi kai samaa pätkää olla.. Mutta ei mua ois haitannu tupla-aita, koska omamme on näkösuojaa. En mä tiedä mitä huuhaaveikkoja noi on, tosiaan piti muka alkaa kesäkuussa yms, ei alkanu ja nyt sitten jo viime viikolla huokailivat, että taitaa tulla kiire.

Asteikolla 1-10, kuinka asiatonta on käskeä työmiehen tekemään työnsä arkena?

Ja siis oltiin pihalla tähän asti, nyt olen sisällä nukuttamassa lasta ja sitten menen takas. Jos ny joku on sitä mieltä, että mitä valitan kun en edes pihalla ole.

Harmittaisihan tollanen, mutta sellasta se välillä on.. Isompiakin asioita kuitenkin on ärsyyntyä. Mutta harmittaa saa, en sitä sano! Ja kaksi kotia rakentaneena, tuossa työmiesten aikatauluasiassa ei ole mitään outoa. ;) Onneksi ollaan sentään vielä Suomessa näiden asioiden kanssa.
Sunnuntaina on oikeus olla rauhassa jos haluaa.

Aikas törkeä olit kyllä....oisithan sä voinu mennä syöttään lasta sisällekkin,jos et muka ois voinu siinä syöttää.Mua ei kyllä ois haitannu yks työmies pihallamme,oli sunnuntai tai vaikka keskiyö...sehän teidän aidan pätkän valmistuminen siirtyy taas sit vuorokaudella :D asteikolla sanoisin et ihan täys kymppi olit!

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Aikas törkeä olit kyllä....oisithan sä voinu mennä syöttään lasta sisällekkin,jos et muka ois voinu siinä syöttää.Mua ei kyllä ois haitannu yks työmies pihallamme,oli sunnuntai tai vaikka keskiyö...sehän teidän aidan pätkän valmistuminen siirtyy taas sit vuorokaudella :D asteikolla sanoisin et ihan täys kymppi olit!

No ei sillä yhdellä tai kahdella päivällä enää ole väliä ku loma meni jo. Saavat arkena vaikka telttailla pihallamme tästeteenpäin. :D

Sanoisin, että vähintään 9. Remonttimiehillä kun tunnetusti aina venähtää noi hommat, ja vaikka kuinka ärsyttäisi, niin parempi antaa tehä hommansa sillon ku tulevat tai muuten saa taas viikkotolkulla odottaa.

Mua vituttaa tuollaiset kuin ap:
odotetaan ilmaista (tai puoli-ilmaista palvelua naapurilta). Siis onko se naapurin ukko se työmies? vai onko palkatut miehet?
Minä voin ihan uimarannallakin keskittyä kesänviettoon, joten jos aidan haluaisin niin tekisin itse tai antaisin tekijöiden tehdä silloin kuin on aikaa. Lopettaisin turhansata nurisemisten ja makoilemisen ja kasvaisin aikuiseksi, mtä ap ei ole.

Menet tottakai itsekin rakentamaan aitaa etkä makoile.

No esim. mun miehelle on annettu niin paljon työmaita, että hän ei saa niitä sovittuun aikaan mennessä valmiiksi, ellei tee myös viikonloppuna. Vaikka tekisi arkisin 24/7, kuten melkein tekeekin.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Naapuri uusi aidan, juoka on tonttiemme välissä. Vanha on käytännössä romahtanut. Ensin meinattiin itse tehdä uusi tuohon väliin, mutta naapuri tekee koko tontin ympärille ja niinpä osallistutaan tohon kustannuksiin.

alkujaan aidan piti olla valmis kesäkuun lopulla. Se on siitä siirtynyt ja siirtynyt. Sitten luvattiin, että aloittavat meidän pätkällä, että saadaan näkösuojaa. Nyt pari viikkoa sitten VIHDOIN aloittivat, mutta ei meidän päästä. Ympäri vaan muualle, ei tohon.

Torstaina työmies huikkasi aidan yli, että huomenna (pe) tulevat purkamaan vanhan pätkän ja aloittelevat. Purkavat meidän puolelta, koska naapuri on istuttanut oman puolensa täyteen tiesmitä. Olin että okei, ollaan poissa sopii. Ja tultiin pe kotiin ja vitut oli aita kadonnu.

Tänä aamuna klo 9 olin terassilla syöttämässä lapselle aamupuuroa kun ykskaks ramppas naapurin puolelta työmies, että nyt hän purkaa aidan. Olin että häh*? Ja totesin vaan että et todellakaan pura, nyt on sunnuntai, ja haluan tässä syödä rauhassa aamupalaa. Että tervetuloa huomenna. Työmies siinä että voivoi, viikko enää aikaa, pakko ois. Mä vaan totesin, että ei ole mun ongelma jos heillä urakka tökkii, meidän pihalle ei ole sunnuntaina asiaa.

Se mua tökkii, että JOS oltais vaan ite se pätkä tohon vedetty, se ois ollu valmis jo toukokuussa, se ois ollu tuplat halvempi ja loman olisin saanut olla omalla pihalla ilman että työmiehiä ramppaa edestakas. Sit vaan ku naapuri halus uusia, ni aateltiin, että järkevämpi kai samaa pätkää olla.. Mutta ei mua ois haitannu tupla-aita, koska omamme on näkösuojaa. En mä tiedä mitä huuhaaveikkoja noi on, tosiaan piti muka alkaa kesäkuussa yms, ei alkanu ja nyt sitten jo viime viikolla huokailivat, että taitaa tulla kiire.

Asteikolla 1-10, kuinka asiatonta on käskeä työmiehen tekemään työnsä arkena?

Olet vitun tyhmä ajattelematon kusipää, tee ite aitas idiootti.

vihaan tuollaisia kuin ap.
nää on just niitä ihmisiä. omaan kotiin ei saa lasten kaverit tulla, joten omat lapset saavat mennä aina muualle. ja jos otat niitä kotiin, alkavat vanhemmat nurista, miten lapsi ei olsii saanut syödä sitä eikä tätä, miten se ei olisi saanut sitä eikä tätä tehdä, miten kaikki niissä toisissa oli väärin ja heidän olisi pitänyt sitä ja tätä...

ja sama juttu, toisilla teetetään aidat ja siinä onkin sitten valittamisen aihetta loppuelämäksi. koska kukaan ei tee mitään koskaan oikein.

mutta ap itse ei tee koskaan mitään.

eikä maksa muille lastensa hoidattamisesta tai aitojen tekemisestä jne. jne jne.

vinkki. nosta perseesi. potkaise itseäsi perseelle. rakenna sitä näkösuojaa jso sitä niin kaipaat.

No eikö olisi ollut parempi, että olisivat tehneet aidan tänään, niin olisit voinut samalla vahtia työn laatua :)

Meillä on ollut tänään kolme työmiestä töissä. He kysyivät luvan sunnuntaityöhän etukäteen ja varmistivat vielä eilen. Luvan kysyminen on hyvä tapa. Aidan rakentajakin olisi voinut kysyä teiltä luvan sunnuntaityöhön etukäteen. Itse en olisi kieltänyt työntekoa, vaikka lupaa ei olisi kysyttykään.

Yhteistyössä