Nurmijärvellä asuvat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

en asu sielläpäin..vielä...mut olis pari kyssärii =) millainen paikka se oikein on? onks rauhallista asua siellä? sopiiko lapsiperheelle?
aviomieheni mielestä meidän pitäisi muuttaa sinne mut ku mä en ollenkaan tiiä et millainen paikka se on nii en oo oikein suostunu vielä...

kiitti jos jaksaat vastaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2005 klo 17:30 hannah1625 kirjoitti:
en asu sielläpäin..vielä...mut olis pari kyssärii =) millainen paikka se oikein on? onks rauhallista asua siellä? sopiiko lapsiperheelle?
aviomieheni mielestä meidän pitäisi muuttaa sinne mut ku mä en ollenkaan tiiä et millainen paikka se on nii en oo oikein suostunu vielä...

kiitti jos jaksaat vastaa...

Paljonhan täällä on lapsiperheitä ja muuttovoittoinen kunta on eli koko ajan vain lisää tänne porukkaa muuttaa =) Nurmijärvellä on hyvin monenlaisia alueita
eli on toi ihan kirkonkylä, Klaukkala (isompi kuin kirkonkylä,siis enemmän kauppoja), sitten on Rajamäki (täällä uimahalli ja peruspalvelut,paljon lapsiperheitä), Röykässä paljon lapsiperheitä mutta kauppoja ei juurikaan, Herusissa lapsiperheitä muttei myöskään niitä kauppoja (kyllä siellä perhekerhotoimintaa on, mutta neuvolapalvelut muistaakseni Rajamäessä). Eli riippuen mistä muutatte ja mihin päin muutatte niin joistain paikoista on sitten ihan sitä matkaa kauppoihin eli auton tarvitsee liikkuakseen jos ei bussireittien varrelle muuta. Mutta mun mielestäni Nurmijärvi on "lapsiystävällinen kunta", lukuunottamatta sitä kuntalisää joka alkaa vasta kun lapsi täyttää 20 kuukautta. Tähän ollaan kyllä kaavailtu muutosta mutta saas nähdä. Sitä on aika paljon kritisoitu kun se eroaa niin paljon muiden kuntien tavoista. mutta eihän jossain edes kuntalisää saakaan, että hyvinhän tuo. Itse olen viihtynyt tällä hyvin. Koen, että tämä on sillä tavalla maalla asumisen ja kaupungissa asumisen välimuoto. Eli täällä tavallaan lasten on turvallisempi asua kun ongelmat eivät ole niin suuria kuitenkaan kuin kaupungeissa. mutta ei täältäkään ole sitten pitkä matka esimerkiksi Hyvinkäälle (Klaukkalasta matkaa kyllä tulee enemmän kuin Hesaan), jossa sitten on omat kuvionsa. Eli eihän sitä oikein missään pumpulissa saa lapsia kasvatettua, paitsi ehkä jossain ihan syrjässä jossa ei sitten taas ole minulle oikein mitään. En viihtyisi ihan maalla itse, vaikka jonkin kriteerien mukaan Nurmijärvikin on varmaan ihan lande :D Kunnan sivuilta www.nurmijarvi.fi voit käydä katsastamassa =)

Niin, ja tapaamisesta oli täällä joskus puhetta (Hyvinkäälle), mutta siitä ei sit kuiteskaan tullut mitään. Mä olen kyllä edelleen kiinnostunut järkkäämään tapaamista jos vain innokkuutta löytyy =)

Tervetuloa Nurmijärvelle! :wave:
Itse olen "paljasjalkainen nurmijärveläinen" eli asunut näillä kylillä koko ikäni lukuunottamatta muutamaa opiskeluvuotta. Veri veti vaan takaisin ja kun oli perhettä suunnitteilla niin mikäs vois olla mukavampi paikka lapsille kuin nämä kylät!
Faktaahan on se, että asuitpa melkein millä kylällä tahansa niin auton tarvitsee, ei nuo bussit kovin useasti kulje. Ja tosiaan kylät persoonaltaan hyvinkin erilaisia. Mutta yleisesti hyvin turvallista ja suhtkoht rauhallista. Menoakin löytyy jos sitä kaipaa. Harrastusmahdollisuudet ihan hyvät, niin lapsille kuin aikuisille. Päiväkoteja ja kouluja rakennetaan kovasti ja kovin muuttovoittoinen kunta. Mikäs täällä lökötellessä...
Suosittelen rakasta kotikuntaani kyllä kaikille, keitä kaupunkien melu, saasteet ja kiire häiritsee B)

lapsuuteni nurmijärvellä oli ihana, kylä sen kokoinen, että joka paikkaan tuli pyöräiltyä, samanlaiselta turvalliselta paikalta tuo vieläkin vaikuttaa. paikka vain on levinnyt parin asuinalueen verran ja uusia naamoja enemmän kuin vanhoja, seitsemän vuotta sitten kun sieltä läksin sai morjestaa jokaista vastaantulijaa. olishan se kiva paikka muksuille, ja onkin tosi kiva käydä mummulassa katraan kanssa. lapsille ihanteellinen, mutta itse en tahtoisi asua siellä enää, ajokortittomana, autottomana, ajattelen että hyvinkäältä (keskustaan muutama kilsa) saamme kaiken tarvitsemamme helpommin ja edullisemmin. tykkään kuitenkin että on kiva kun on siteitä vielä sinnepäin, ei tarvitse hankkia sieltä vapaa-ajan asuntoa :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 20:56 neppis kirjoitti:
Tervetuloa Nurmijärvelle! :wave:
Itse olen "paljasjalkainen nurmijärveläinen" eli asunut näillä kylillä koko ikäni lukuunottamatta muutamaa opiskeluvuotta. Veri veti vaan takaisin ja kun oli perhettä suunnitteilla niin mikäs vois olla mukavampi paikka lapsille kuin nämä kylät!
Faktaahan on se, että asuitpa melkein millä kylällä tahansa niin auton tarvitsee, ei nuo bussit kovin useasti kulje. Ja tosiaan kylät persoonaltaan hyvinkin erilaisia. Mutta yleisesti hyvin turvallista ja suhtkoht rauhallista. Menoakin löytyy jos sitä kaipaa. Harrastusmahdollisuudet ihan hyvät, niin lapsille kuin aikuisille. Päiväkoteja ja kouluja rakennetaan kovasti ja kovin muuttovoittoinen kunta. Mikäs täällä lökötellessä...
Suosittelen rakasta kotikuntaani kyllä kaikille, keitä kaupunkien melu, saasteet ja kiire häiritsee B)

peesaan! ihan kun mun kirjottama!! =) =) nyt kyl asun eri kyläs ku lapsuuden mutta molempi parempi.

Heipä hei. J atervetuloa tänne. Paljasjalkainen nurmijärveläinen olen. Ja ei minua nyt täältä poiskaan saa. Hyvä paikka. Kauheesti vaan nyt muuttaa väkeä tänne, mutta tervetuloa vaan...kyllä tänne mahtuu. Klaukkalassa ja kirkonkylällä olen asunnut. En osaa sanoa kumpi parempi...molemmissa hyviä ja huonoja puolia. Mutta perttula vetää puoleen...siellä ei kauppoja mutta neuvoja ja päiväkoteja on....ja koulut tietty. Jo sinne pääsis vielä joskus niin hyvä olis :)

Yhteistyössä