nurkka asiasta

minkä ikäisiä olette laittanut nurkkaan rangaistukseksi pahoista teoista tai huonosta käyttäytymisestä?tyttöni on 1,5v. ja on välillä todella rasittava kun ei usko mitään mitä hänelle sanoo ja on tullut mieleen että pitäisiköhän ottaa käyttöön tuo nurkka asia? :/
 
kuu
Jos syytä olisin niin pistäisin kyllä oman puolitoistavuotiaan nurkkaan, kyllä se ymmärtää jos/kun tekee väärin ja mitä ei saisi tai ärsyttää tahallaan.
Onneksi ei kyllä vielä ole tarvinnut... äitin kilti kulta enkuli poju :)
 
Miskan äiskä
1,5v. on vielä tosi pieni eikä oikea paikka ole nurkka mun mielestä. Niin pieni ei sellaista rangaistusta vielä ymmärrä, se riittää että lopetat tekemisen ja sanot tiukkaan sävyyn "so-so, noin ei tehdä!" Saahan sitä toistaa mpnta kertaa, mutta niin saa vaikka laitat nurkkaankin. Tuskin 1.5v. edes pysyy nurkassa, joten ihan turhaa se on. Voit myös koittaa selittää lapselle miksi jotain ei saa tehdä, niin alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään miksi ei saa tehdä ja miksi äiti kieltää. Lapsen pitää _aina _ymmärtää miksi kielletään ja jos lapsi vain laitetaan nurkkaan sen enempää juttelematta asiasta, niin mistä hän voi tietää mistä rangaistaan? On myös myöhemmin hyvä, että lapsi oppii itse kertomaan miksi laitetaan jäähylle yms. että lapsi sisäistää asian ja ymmärtää, että minä tein tyhmästi ja sen takia joudun nyt istumaan tässä ja miettimään asiaa. Pieni lapsi voi myös kerjätä huomiota tekemällä kiellettyjä asioita ja se pitää myös ottaa huomioon.
 

Yhteistyössä