Nuoruuden lempikirjasi? Ja kuka muistaa mikä tää oli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiina-, Anna- ja Lotta sarjat oli hyviä ja neiti etsivä ja viisikot sekä muutki Enid Blythonin kirjat. Lisäks tykkäsin sellasesta missä seikkaili nuori sairaanhoitaja Ursula Adress, muistaako kukaan muu lukeneensa?

Luin lähes kaiken mitä käsiini sain. Muistaako kukaan sellaista kirjaa, jossa viisi (tai muutama kuitenkin) tyttöä jäi yksin maapallolle. Siis kaikki muut ihmiset hävisivät. He olivat n.16-vuotiaita, suomalaisia, ja kirja kertoi heidän "selviytymistarinansa". Ugudipuu tms. Tuosta tuli pitkäksi aikaa mielukuvitusleikki mulle =)

Luin ahmimalla. Mieleeni jäivät Tiinakirjat, soskirjat, viisikkokirjat, sit sellainen vastaava missä oli kolme seikkailijaa, Merja Jalon heppakirjat, Helenakirjat, Ursulasarjaa ja Lottasarjaa jonku verran, Taru Mäkisen Ninnakirjat, Tarzanit,
Nykyään luen jännäreitä, rakkautta ja tositarinoita.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Tiina-, Anna- ja Lotta sarjat oli hyviä ja neiti etsivä ja viisikot sekä muutki Enid Blythonin kirjat. Lisäks tykkäsin sellasesta missä seikkaili nuori sairaanhoitaja Ursula Adress, muistaako kukaan muu lukeneensa?

:wave: Muistan.
Yllä mainittujen lisäksi luin kaikki muutkin nuortenkirjat, jotka pienestä kirjastostamme löytyi. L.M. Montgomeryn kirjat olivat myös ihania.

Alkuperäinen kirjoittaja oisko ollut :
Angelika-sarja?
Kirjoittajana Sergeanne Golon.
Siinä on kyllä 12 kirjaa.

Minä olen parasta aikaa lukemassa kyseistä kirjasarjaa, enkä enää mikään nuori ole!(lähemmäs 30 v) heh heh!!
Välillä on niin ihana vajota sohvalle viltin alle ja uppoutua johonkin kuvitteelliseen maailmaan!! Catherine Cooksonin kirjoja luen myös!

Mä luin ainakin: Neiti Etsiviä, Merja Jalon kirjoja, Anni Polvan kirjoja, Enid Blytonin kirjoja (kaikkia muita paitsi sitä seikkailu-sarjaa ), Lotta-sarjaa, Pikku Heidi-kirjoja, Selja-sarjaa ja sit jotain sarjaa, josta en muista muuta kuin missä kohtaa kirjastoa ne kirjat oli. En muista kirjailiaa, en kirjojen nimiä, en kirjan henkilöiden nimiä tms. :ashamed:

Teininä taisi suosikkeja olla Rakas Mikael, Akvaariorakkaus ja Nancy-nimiset kirjat :D tuija lehtinen ja anna-leena härkönen silloisia lempparikirjailijoita :) ala-asteikäisenä varmaan lähes kaikki heppakirjat tuli luettua läpi

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun ehdoton lempparikirja oli sellainen kuin KUNHAN HELEN TULEE se kertoi sellaisesta uusperheestä joka muutti johonkin vanhaan kirkkoon ja sitten tää nuorin lapsi rupes kaveeraamaan jonkun kuollleen pikkutytön haamun kanssa.

Voi että, joku muistaa tämän!!! Tykkäsin siitä ihan älyttömästi vaikka se pelottava olikin! Ja vielä nykyäänkin jos näen jonkun lammen tai lähteen, muistan sen kirjan ja ne sanat "kunhan Helen tulee"...

Mäkin tykkäsin hirmuisesti tästä!!!

Ihan lapsena lempikirjani oli Liikkuva leikkimökki, jossa oli muistaakseni isä ja useampi lapsi ja he asuivat bussissa, josta oli tehty heille koti. Se oli jotenkin kiehtova. Muistaako kukaan sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Ihan nuorena diggasin Merri Vikin Lotta-kirjoja ja Neiti Etsiviä. lukion ekalla luin Anja Kaurasen Sonja O. kävi täällä, ja olihan elämys. Sen jälkeen jäin lopulllisesti koukkuun kirjallisuuteen :D.

Joo, niin oli...mä olen lukenu sen nuorempana ja vanhempana, enkä edelleenkään tajua, mikä on se iso juttu siinä kirjassa :o Juhannustanssien kanssa sama ongelma. Mä olen pilannu itteni jo peruskoulussa kaikenmaailman Merten villikisoilla ja Christina-sarjoilla...
Parhaiten mieleen on jääny kirja, jonka nimi oli joku Marco Polon seikkailut, tiiliskiven paksunen opus, jossa Pololla oli palvelija, jolla oli vaan yksi sierain. Sierainten välinen osa oli siis repeytyny pois jossain onnettomuudessa ja se käytti sieraintaan itsesnsä tyydyttämiseen :whistle: Koko kirja oli samaa lajia, eli mä kun luulin, että kirja kertois oikeasti Marco Polosta, niin se oli lähinnä keskittyny melko...poikkeaviin seksuaalisiin kohtauksiiin.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ihan lapsena lempikirjani oli Liikkuva leikkimökki, jossa oli muistaakseni isä ja useampi lapsi ja he asuivat bussissa, josta oli tehty heille koti. Se oli jotenkin kiehtova. Muistaako kukaan sellaista?

Yksi minunkin lempikirjoistani... Nimeä en kunnolla muistanut, ja aloitinkin etsimisen eri kaupunkien kirjastoista Leikkimökki nimellä, löysin vihdoin Porin kirjastosta. Kerttu Juva: Seikkaileva Leikkimökki. WSOY 1973 Porvoo. Toivottavasti tämä auttaa sinua! :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä