"Nuorten naisten joukossa leviävä ajattelumalli herättää huolta asiantuntijoissa"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"”Pehmeä tyttö” suuntaa huomionsa ja kiinnostuksensa perinteisiin kohteisiin, kuten ruoanlaittoon sekä kodin- ja puutarhanhoitoon. Työ on hänelle lähinnä toimeentulon lähde, työelämässä hän korostaa pehmeitä arvoja."


Asiantuntijoiden mielestä naiset eivät saisi olla naisia...
 
vierailija
Tuo ajattelumalli sopii ehkä varakkaissa maissa, mutta tuskin talousvaikeuksissa rimpuilevassa Suomessa. Luin Iltalehdestä jutun naismuusikosta, joka oli elänyt jonkin aikaa vaikeassa parisuhteessa. Ei vähän päälle parikymppiset naiset vielä ymmärrä mitä elämä voi tuoda tullessaan. Jos koko elämä rakentuu hyvin tienaavan puolison (sukupuolella ei ole väliä) varaan, eron kohdatessa softgirl on puilla paljailla. Olen aina elänyt softgirl-elämää vaikka elin pitkään yh-äitinä pk-seudulla tehden kahta työtä rankimmasta päästä. Harrastin myös Pilatesta. Kronavuotena tunnit olivat etänä. Nykyään jumppaan mieluiten kotona. Puutarhanhoito on typistynyt sisäkukkiin. Ruoka on minua aina kiinnostanut, mutta en hakeutunut alalle pulskistumisvaaran takia. Luen paljon kaikenlaista kirjallisuutta ja olen elokuvien suurkuluttaja. Tänään löysin Yleltä ihanan brittisarjan Flatshare, jossa on Ihanaa arkielämän kuvausta. Pysäytin välillä kuvan metroaseman kohdalla ja voogletin osoitteen. Näin ne päivät kuluvat siivillä. Olen aina ollut mieluiten itseni pomo enkä ole kaivannut ikinä itseni ihailijoita. Tiktok ym. somehömpötykset ovat jonninjoutavia aikavarkaita. Sara Sieppi on kuulema taas aloittanut terapiatkäynnit. Siitä voin päätellä, että somevaikuttaminen on itsensä kuluttamista turhuuden markkinoilla. Relax, relax, relax oli viime yönä joku kansanedustaja huutanut eduskunnasa yömyöhään. Minäkin toivon, että ihmiset rentoutuvat ja lopettavat turhan kouhotuksen ja turhien asioiden perässä juoksemisen.
 

Yhteistyössä