Nuorin tuntemasi äiti?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
daa
Alkuperäinen kirjoittaja Lotina:
Itse ehdin täyttää 19 kun eka synty, 20 kun toka synty, 22 kun kolmas synty...
Nyt 29 ja seitsemäs syntyy syksyllä. Hassun moni oman ikäinen vielä "harkitsee josko jo vakiintuis".
Miten olette jakselleet kun monta pientä lasta? Mulla on nyt neljä ja haaveilen ainakin kuudesta..Olen nyt itse 26v

Yks vaan
Alkuperäinen kirjoittaja lll:
Alkuperäinen kirjoittaja ohoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Lotina:
Itse ehdin täyttää 19 kun eka synty, 20 kun toka synty, 22 kun kolmas synty...
Nyt 29 ja seitsemäs syntyy syksyllä. Hassun moni oman ikäinen vielä "harkitsee josko jo vakiintuis".
SEITSEMÄS! voi siunaa ja varjele sentäs, et ole sitten paljoa taukoja pidellyt? vai onko ehkäisy kielletty?
joo kato ne on nuo lestadiolaiset kun luulee et niitten on täytettävä maa lapsilla.mä en tajuu et eix niiden vaimojen anneta palautuu ollenkaan ku jo ollaan uutta tekemässä..sitte ei kellää oo aikaa huolehtii niist lapsista vaan isompien pakko on hoitaa.
Äläs nyt puhu.. Vai onko tämä kateellisten panettelua?? Oletko kateellinen kun he siihen kykenevät. Eikä lestadiolaiset naiset ole mitenkään "vailla omaa tahtoa" vaan kyllä ne itse saa omasta kehostaan päättää.
Anna muiden elää niinku parhaaks näkee. Eikä kaikilla lestadiolaisilla ole edes lapsia.. Voi kuinka mä nyt sun puheista aloinkaan nähdä punasta?! :( Olen pahoillani. Eihän asia mitenkään edes minulle kuulu. :)

"Ankula"
Miehen serkku (tyttö) sai esikoisensa 14-vuotiaana. Tuli raskaaksi 13-vuotiaana ja paria viikkoa ennen synnytystä täytti 14. Lapsen isä tais olla 16-17 vuotias. Ei olla kauheasti oltu tekemisissä, tietääkseni serkkutyttö, nyt 19v. asuu edelleen 5-vuotiaan poikansa kanssa äitinsä luona.

"jees"
Mun nuorin tuntema äiti sai esikoisensa pari viikkoa sen jälkeen kun täytti 17-vuotta. Toisen sai vuotta myöhemmin, kolmannen sai 20-vuotiaana ja neljännen 22-vuotiaana.

"veeras"
Juu kyllä niillä tiuhaan tulleilla on aika vähäiset eväät noin niikun ihan fysiikan lakienkin puolesta. Tyhjästä on paha nyhjästä jne. Tulevan lapseni isä k.o. porukkaa (ne ulkokullatut...) ex-vaimonsa väänsi 9 lasta 12 vuoden sisällä yksi kerrallaan ja minä hölmö nyt sitten annan sille vielä sen kymmenennen. Kovia ovat pojat siellä polkemaan eikä järkeä tahi ehkäisyä saa käyttää. Minä kyllä lasta halusinkin , ei sillä, tämä on minulle ensimmäinen. Enkä ole uskovainen...

Siis,olet yhdeksän lapsen "äitipuoli" ??

ei jaksa kirjautua
Itse sain esikoiseni pari kk vajaa 17 vuotiaana, ja nyt toista odotetaan syntyväksi kun olen pari kk vajaa 19v.

Onpahan meidän lapsiluku tässä, lisää ei tahdota kaksi on varsin sopiva määrä meille.

jp
14 vuotias on nuorin jonka tiedän," hankkiutui " raskaaksi siksi, että poikaystävänsä 18 v oli jättämässä häntä.. palasivatkin sitten hetkeksi yhteen ja erosivat, ja taas yhteen jne.. heidän poika on nykysin enemmän isällään. äiti tuli täysi-ikäiseksi niin kiinnostaa toi ryyppääminen enempi.. eivätkä tällä hetkellä seurustele, tiedä sitten koska taas palaavat yhteen..

Mama the strange
Eräs tuttuni tuli ISÄKSI 13-vuotiaana. Nyt mies on jo yli kolmekymppinen ja lapsi aikuinen. Ei ollut hänestä isäksi tuolloin eikä valitettavasti vieläkään, lapsen äidin ikää en tiedä, mutta olettaisin hänen olevan samoja ikiä.

Siskoni luokkakaveri sai lapsen 8. luokalla, eli oiskohan ollut 14. Asuivat tytön vanhempien luona ja vauva taisi olla äidilleen enemmän veli kuin oma lapsi.

Tällä palstalla ihannoidaan usein teinivanhemmuutta ja se on musta aika surullista. Lähes kaikki tietämäni teiniäiti tapaukset on päättyeet enemmän tai vähemmän huonosti. Tietysti aina ei näin ole, mutta kyllä silti mietityttää, että mikä saa nuoren haluamaan lapsen ennenkuin ehtii itsekkään kasvaa aikuiseksi. Itse sain esikoiseni "vasta" 24-vuotiaana ja olin vielä silloinkin omasta mielestäni tosi nuori.

"ninni"
oma äitini oli 16 kun synnyin ja isä 14. Isäni kuoli pari vuotta sen jälkeen moottoripyöräonnettomuudessa joten kauheasti ei ole muistikuvia siitä mutta se mitä muistan on se että mulla oli muutoin onnellinen ja rakkaudentäyteinen lapsuus. Isovanhemmat hoiti mua paljon ja ovat edelleen rakkaita mulle. Itse oon nyt 28ja odotan esikoista ja oon paljon miettinyt nyt raskaana ollessa et miltä tuntuis oikeesti saada lapsi niin nuorena.

"vieras"
Yritin tätä tiedustella jossain muussa viesti ketjussa, mutta silloin kukaan nuori äiti ei tohtinut vastata... Mitä tarkoittaa suunniteltu lapsi alaikäisenä? Miten on suunnitellut lapsen tulevaisuuden, asumisen, tokihan lapsen isälläkin on velvollisuus kustantaa lapsen kuluista puolet, miten oma opiskelu, yms. Kun periaatteessahan alaikäinen ei voi itse määrätä edes itsestään, niin miten on suunnitellut tulevansa toimeen lapsen kanssa? Ymmärrän kyllä että vahinkoja sattuu, mutta aika moni on toitottanut tekemällä tehneensä lapsen 16-17 vuotiaana.
Enkä tarkoita sitä että nuoret äidit olis jotenkin huonompia tai että lapsia saisi tehdä vasta 30:nä, ihan vain mielenkiinnosta tahtoisin tietää, että mitä se suunniteltu raskaus käsittää 16 vuotiaana?

Yhteistyössä