Nuoria ensiyrittäjiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Annika

Tiiätkö mitä... minä tuossa äsken ihan hyvin vuoksi testasin viel ä noilla ovistikuilla kun tuli asiasta puhetta, niin mulla oli taas plussan puolella!! Voi vitsi kun tuntuu että ei pysy järjissään... Nyt on ollu eilisestä asti niitä outoja tuntemuksia mahassa, vihlontaa/""välähdyksiä"" ja semmosta painon taikka paineen tunnetta, ja nyt vielä tuo ovisjuttu näytti tuommosta.. Eihän se kyllä mikään raskaustesti oo että miksikä se sitte mitään näyttäs mutta siltiki jotenki toivonkipinä heräs! Kun se kerran siinä kävi haaleana pari päivääl... Aaaarghh! Tuun hulluksi...
Voihan se sullaki semmosta tietää tai sitten on vaan exstrapitkä ovis, se on meinannu että ollaan nyt niin kauan että tärppi tulee :) Juu ei muuta kun tilaisuutta käyttämään hyväksi!!

Mulla on täälä perjantai-illan suunnitelmat melkosen vähäsessä, mies on tien päällä reissussa... ja suurin osa kavereista muualla kun opiskelevat joten veikkaampa että kuoppaan itseni tuonne sohvalle ja yritän ehtiä telkasta jotain katsomisen arvosta :) big brotheria oon nyt alkanu seurata, jäin siihen jotenkin koukkuun! Vaikka eihän siinä paljoakaan tapahdu, mutta mukavaa ajanvietettä kun ei tarvi sen kummenpia ajatella, soppelia perjantai-illan viihdettä :) Mulla ois kans tuo ikkunanpesuoperaatio edessä mutta en millään jaksais, se on niin tylsää hommaa! Ruohon sain tänään leikattua niin onhan siinäki jo joksikin aikaa! Yritähän miehelle ehottaa että saa ikkunan pesusta jotain palkkiota ;) Asutteko muuten omakotitalossa vai? Me asustellaan rivitalon pätkässä ja hirmunen talokuume ois päällä mutta pitää nyt katsastaa että minne suuntaan tämä elämä nyt alkaa tästä lähiaikoina kehittyä :) Kylläpäs mulla muutes tulee aina pitkiä tekstejä, jaksaakohan näitä ees lueskella... :)

Np

Täh!? Miten se vieläki voi näyttää plussaa? No joo, nyt ei ymmärrä..Voi oispa teillä tärppi käyny :) Ois jo huominen niin saisin tikuttaa uusiksi. Tänään oon ollu tuntevinani oviksen, mutta voi olla että kuvittelen taas. No onpahan ainaki ollu sellasia plussia että värit meinaa tikuista loppua :) Niin eihän se mikään testaus kapine oo, mutta oon kuullu että se näyttää aina plussaa jos on raskaana. Hitsi ku menee taas niin jännäksi! Joo se mun munasolu oottelee hyvää valioyksilö simppaa saapuvaksi ja nappaa sit sen ;)

Mä oon kans jonku verran kattonu big brotheria. En varsinaisesti oo koukussa vaa katon jos huvittaa. Ajattelin tänään kattoo, ku ei oo oikeen mitään jännää tekemistä. Tää ilta on vähän niinku harjottelua raskaana oloon, ku yleensä pe iltana juon vähän esim. vinkkua, mut nyt oon kuivinsuin. Joo,ruohon leikkaus on kans yks tympee homma. Jätän sen kyllä aina suosiolla ukolle, ku se sen vapaaehtosesti tekee. Asutaan pienessä omakotitalossa tällasessa asunto-osakeyhtiös. Tässä on muitaki täsmälleen samanlaisia taloja. Nää talot on ihan uusia. Vasta reilu 3kk asuttu tässä. Mulla on kans kohta talokuume, ku haaveilen jo isommasta ja paremmalla paikalla. Mies ei kyl lämpene vielä ajatukselle, mutta on luvannu että seuraavaksi rakennetaan ite isompi huusholli..aikanaan. No kyllä täällä yhen muksun, tai jopa kahen kans mahtus asusteleen :)
Mulla tulee aina kans tota tekstiä..ihan luonnossaki puhetta piisaa :) Kyl mä ainakin jaksan lukee.

Annika

Mitenkäs ootteko te kertonu kellekään yrityksistänne? Oon kertonu kahdelle kaverille, toisella omakohtasta tietoa ja toinen on tällä alalla, alkuaikoina oli pakko puhua jonku kans.. Mutta onneksi ei ole tarvinnut alkaa vastaileen kysymyksiin että joko?? sanoin että kerron sitten kun on mahdollisesti jotain kerrottavaa. ja sitten äiti sai tietää vahingossa, se ei ollut suunnitelmissa kun vasta sitten kun on raskaaksi tultu, mutta eipäs sekään ole kysymyksillä ahdistellut, ymmärsi hyvin vinkin että ""se siitä aiheesta"".
Niiin tuosta ovistestistä että jos se kerran näyttäs jos raskaana ois niin miksikä niitä ei sitte käytetä raskaustesteinä...? Vai onkohan se niin että on epävarma ja että myyjät saavat hyvin tuotteita meneen... Tiiäppäs tuota sitten! teidän pitää nyt antaa munasolulle paljon simppakanditaatteja että on mistä valita paras! :) Mutta hyvää perjantai-illan jatkoa! Taidan tästä lähteä viltin alle makoileen kun meinaa olla vähä vilu... Palaillaan!! Ja onnea touhuihin :)

Huomenta Np

Minä se täällä oon pirtsakkana ylhäällä. Suihkussa oon käyny, kahvin keittäny ja paahtisleipää paahtanu :) Mies nukkuu vielä..en viitsi herättää ku sil on ollu niin raskas viikko.

Me ollaan, tai oikeestaan se oon minä, joka oon siitä vauvaprojektista kertonu. Mun kolme kaveria tietää. Yks ei kylläkään luultavasti muista, enkä sitä nääkkään usein niin ei tuu puhuttua siitä. Yhen kaverin kans viimeks eilen puhuin. Ne yrittää kans lasta, tai on yrittäny jo aika kauan. Mä tiiän että se pettys jos tulisin raskaaksi. Toivois tietty itelleen ku on pitkä yritys takana ja muutenki se on hankalaa niillä. Täytyy vaan toivoo että niilläki tärppäis. Me kerrotaan vanhemmille vasta sit ku on viikkoja jotain 10-12. Riippuu kuin kauan pystyy piilotteleen. Sen tietää että sitte tietää koko suku ja sit on tosi paha jos jotain sattuu, niin saa kaikille selitellä ja voivotella jälkikäteen.
En kyl tiiä miksei sitä sit vois käyttää testinä..Hmm..täytyy vähän selvitellä tätä asiaa. Luultavasti se ei olis luotettava testi tai en tiiä. Jooh, kaikkemme illalla yritettiin ;) Toivottavasti tulosta syntyi..Jaahas,pitäs kusasta vielä toi ovis homma tälle aamuun ja sit lähen kirjakauppaan..Olipas nätisti sanottu :) Palataan astialle!

Huomenta vaan Annika!

Siinäpäs tuli nukuttua ihanan pitkä yö, kylläki meinas vähä ukkonen yöllä herätellä... En tiiä tuliko ulkona rakeita vai mitä kun niin hirveä pauke kuulu joskus puolen yön jälkeen, enkä oo suuremmin mikään ukkosesta pitävä!
Me kans aateltiin että kerrottas vanhemmille vasta joskus sitte samoihin aikoihin tuolla 10-12 viikoilla, mutta veikkaan että en pysty oleen hiljaa sinne asti.. Ne kyllä onneksi (toivottavasti!) pitää sen sitte itellään että kun se meidän suvussa leviäis kyllä muutamassa tunnissa, eikä se oo sitte kivaa. Juu pitää kyllä jostain vähä selvittää tuota ovistestin luotettavuutta, on kyllä melkosen ihme jos se muka nyt jo näyttäs oikeen! Pitää kyllä suhtautua ""pienellä"" varauksella siihen vaikka tuntuu että lähtee lentoon kohta!! Mutta kerrohan sitte miten sen sun testin kans kävi! Minäki tästä lähen aamupalalle (minusta on tullu aivan nettiriippuvainen, suoraan ku nousen ylös niin koneelle.... :) ) ja suihkuun!

Annikka

No täällä mä olen. Jotenkin on vaan niin huono fiilis. Kun nega tuli ja sit on tunne et samanlailla menee kun viime kerralla et negat pomppii vain silmille:( No mut ei voi mitään.
Kyllähän sitä toivoo saa et olisikin vielä toivoa mut en usko. Kauanko sulla kesti kun tilasit niitä testejä netistä? Montako päivää meni? Pitäs varmaan tilata kaappi täyteen. Eikös ne säily pitkään? Vuosia`?

Np

Sama täällä..netissä tulee roikuttua. No plussaahan se perhanan testi näytti..huoh..tietäs nyt että mitä pitäs ajatella..Kai se on huomenna käytettävä viimenen tikku. Voi oispa se teneva nyt tulollaa, ku ei jaksas kovin kauaa ootella.. :) Ens viikonloppuna ihan varmasti testaan raskautta..ei jaksa oottaa! Mukavaa päivää..ravataan taas koneella! :)

Sanni

No mutta huomenta! Äläs nyt..kyllä se muksu teille tulee :)
Ei siinä mee montaa päivää ku testit tulee. Joku kolme tai neljä..Se vähän vaihtelee. Joskus on menny pitempäänki. Ei saa masentua ihan kokonaan. Ne negat on inhottavia, mutta se on ihan totta että saatoit liian aikasin testata. Ja jos menkat alkaa, niin ne sit alkaa..niille ku ei mitään voi. Lekuri sano että joskus se ottaa nuorellakin ihmisellä aikansa ennenku tärpää. Ja niinhän tuo näköjään on omallaki kohdalla. Jospa ne meijän vaavit ois sit ihanempia, ku niitä on niin kauan pitäny tehä ;) Pää pystyyn! Säilyy kai ne testit aika kauan. On niis varmaan päivämäärä.

Sanni

No voi höh... Koita vielä myöhemmin uudestaan aamupissasta, jos se testi oli maanantaipäivän kappale niin se ei oikeen tienny mistään mitään :)!! Olihan siihen vielä muutama päivä!
Tilasin muuten netistä (kotitestit.com) nyt jokunen aika sitten noita ovistestejä ja siinä luki että ne lähtee heti kun on maksun maksanu, maksoin samana iltana niin ne tuli kahen päivä päästä. Siellä sivulla lukeekin että mihin aikaan mennessä tulleet tilaukset lähtee heti liikenteeseen. Mutta jospa ne menkat jäis pois etkä tarvis näitä!!

Joo kyllä se alkaa kohta helpottuu, Pitäs vaan ajatella et jotkut yrittää vuosia ilman tuloksetta.

Nyt ei vaan oikeen tule tekstiä kirjottelen täs kun taas alkaa tulla.........

Huomenta!

Kuinkas teidän sunnuntai on lähtenyt käyntiin? Mä en oo koko viikonloppuna juonu tippaakaan alkoholia. Ajattelin että jos se juominenki hankaloittaa hedelmöitymistä, niin päätin kokeilla olla juomatta. Toivottavasti tulis tulosta nyt.

Täytys varmaan lenkkeillä tänään, mutta ulkona on aika tuulinen ja kylmä ilma. Vaatetta saa kyllä pukee lenkille. Täytys jaksaa tehä pari koulutehtävääki..tympii tehä viikonloppusin. Sillon ku oli töissä, niin ei ikinä mitään huolta mistään kotitehtävistä tai muusta. Riitti ku jakso töihin vääntäytyä maanantaina.

Oon sitkeesti yrittäny pysyy poissa viikkojännääjistä, niin ei tarvi sit moneen paikkaan ilmotella jos ja kun se nega tulee. Viime kierros olin mukana. Tulee vaan niin turhaa stressiä jne.. Eilen on massua pikkasen vihlonu..en tiiä miks. Tänään ei mitään tuntemuksia. Varmaan jotain oviksen jälkeisiä tuntemuksia. Musta tuntuu että me ei oo yritetty tarpeeksi tässä kierrossa. Harmittaa aina näin jälkikäteen. Vielä ihan liian pitkä aika menkkojen alkuun..

No moi annikka

Hyvin on sunnuntai mennyt käytiin miehen kanssa syömässä niin tuli hyvä olo. Ei mua enää niin sureta se homma ensi viikolla nähään sit alkaako menkat vai ei. Niin mullakin tulee aina semmoinen olo et ollaaanko tarpeeksi yritetty mut ei sitä vaan jaksa koko aikaa sangyssä olla. Huomenna sit töihin pitkästä aikaa:( Oisin voinut kyllä lomailla vielä. Ehdotin miehelle et mentäs kylpylään tässä joku v-loppu oisi tosi kiva päästä rentoutuun. Mulla ei ole ollut yhtään maha kipee eikä muutakaan oireita et jotenkin on semmoien olo et en ole raskaana, mut sit ei voi mitään. Uutta yritystä sit vain. Tilasin ovis tikkuja ja raskaustestejä.

Huomenta/päivää Annika!!

Sunnuntai on lähteny vähän laiskasti käyntiin... En oo saanu mitään aikaseksi, mutta enpä tuota tiiä että pitäskökään sitä tänään jaksaa mitään, valmistautua vaan huomisiin töihin!

Kyllähän se varmaan juominen heikentää hedelmöittymistä joten ei varmaan haittaakaan oo ettei juonu, paitsi että jossakin oli tekstiä että punaviiniä lasillinen aina joskus niin nopeentaa jotenkin verenkiertoa ja edesauttaa hedelmöittymistä, tiiä tuosta sitten mutta niin sitä jossakin kehuttiin! Mulla oli eilen ihmeellinen päivä, vihlo ja nipisteli enimmäkseen vasenta puolta alamahasta koko päivän mutta illalla sitte rauhottu (mutta edelleen sitä painon tunnetta on koko mahassa...), oon ihan sekasin kaikista ajatuksista.. Tässä kyllä tulee aivan hulluksi ennen ku voi tehdä testiä! mitenkähän on näkyykö labrassa tehty testi nopeemmin? Kyllähän ne sielä näkee tarkan hormonimäärän.. OIs kiva tietää mahdollisimman pian nimittäin mulla on töissä semmosta että joudun hirveesti nosteleen painavia kasoja ja sielä aina välissä ollaan maalin kans tekemisissä, oon yrittäny nyt ottaa vähä rauhallisemmin nosteluiden kans ja välttää maalihuonetta.. Aattelin että huomena nyt sanon että reväytin selän viikonloppuna että en voi niin kauheita kasoja nostaa, toivottavasti eivät päättele mitään :) nimittäin isä on sielä töissä... vähän paha paikka, mutta en todellakaan halua ottaa sitä riskiä että kävis huonosti jos nyt mitään on tapahtunu. (tästä kirjottamisesta nyt ei oikeen tuu yhtään mitään, mahdollisimman epäselvästi.. :) )

Mää oon tällä kierrolla ollu ""mukana"" (en oo kyllä pahemmin kirjotellu sinne..) tuolla viikon 39 jännääjissä, mutta eipä sitä hirmusesti oo tullu seurattua.

Juu sitä aina tuntuu oviksen jälkeen että ois pitäny yrittää vähä paremmin, nyt kyllä ihan tosissaan harmitti ku mies oli niin vähä kotona ja muutenki väsyny mutta ku ei sitä raaski koko ajan olla höykkyyttämässä että piristy nyt vähä.. Kuitenki on tehny niin hirmusti töitä että kotona on mukava ees sen vähä aikaa levähtää.

Täällä on muuten kans ihan hirvee tuuli, ei kyllä tee mieli lähtä ulos reippaileen! Mää oon niin laiskottunu vaikka aattelin ku lopetin koulun tuossa reilu vuosi sitte että lähen opiskeleen vielä jonku toisen ammatin niin ei kyllä jaksais mitenkään, on niin mukautunu tähän että viikonloppuna ei tarvii tehä mitään ylimäärästä :) Laiskaksi tullu!!
Sano sitte ku et jaksa enää lukea näin pitkiä juttuja...!! :)

Sanni

Ulkona on kiva käydä syömäs. Me käydään ehkä kerran kuussa jossain ""vähän paremmassa"" paikassa, ku esim. hampparil. Joskus menee pitempi aikaki että ei käydä, mut mies on niin perso hyvälle pihville, että se kyl muistuttaa :)

Piinaviikko..hermoja rassaa ne vimpat päivät, mut sellasta kai se on. Olis kiva ku unohtas joskus koko homman ja sit vaan et ohops pari päivää sit ois pitäny menkkojen alkaa ja testi ois plussa..no joo..toivoahan saa.

Me ei olla ikinä käyty kylkpyläs miehen kans. Vois olla aika rentouttava viikonloppu. Kuulostaa kivalta :) Se sängyssä olokin kyllä käy väliin työstä. Varsinki jos joutuu itteä ja miestä psyykkaan hommiin.

Onko sulla yleensä ennen menkkoja jotain oireita? Eihän siinä auta ku yrittää uudestaan sit. Muutenhan sitä vauvaa ei tuu. Mulla ressaa jo nyt että miten käy ku kolmas yrityskierto loppuu ja menkat alkaa. Kuinkahan maansa myynyt sitä on? Viime kierron jälkeen pillitin eka päivänä, mut sit se meni ohi. Se vaan harmittaa niin hulluna, ku kaikki yritys on ollu turhaa. Koitetaan tsempata taas! :)

Np

Sunnuntaina saa loikoilla. Tää päivä kyl on ehkä viikon tylsin päivä..Monet kyläilee tänään, mut me ei olla kovinkaan ahkeria sukuloimaan. Eipä nuita näy meilläkään. Saapahan rauhassa viettää kalsari päivää :)

Oon lukenu saman tosta punkusta. Mä vaan tykkään valkkarista enemmän. Jospa se ajais saman asian ja jos ei niin ei se kyl saa olla viinistä kiinni se vauvan tulo.

Aika jännä ku sulla on mahas tuntemuksia. Ne ei enään voi oikeen johtua oviksestakaan. Jospa siellä joku yrittäs pysyä kyydissä :) Ois kyllä aika ihanaa. Pakkohan täälä on kohta jonku plussata. Ei voi mennä niin, että kukaan ei plussais. Toivottavasti sulla jatkuis noi tuntemukset..vaikuttaa sitte aika lupaavalta. Kyllä kai ne labras näkee jos jotku arvot on noussu tai jotain..kuvittelisin näin. Kannattaa kyl heti keventää työtä mahollisuuksien mukaan. Varsinki ku eka raskaus, niin ei oo mitään kokemusta tai tietoo omasta raskaus ajasta.

Mä olisin samoissa jännääjis ku sä. Jätän sen nyt kuiteski väliin. Eikä siel oikeen jutella mistään muusta ku yrityksestä. Omat kuulumiset ja tekemiset jää aika vähälle. Tässä oppii jo sillain tunteen porukkaa, vaikka ei oo nähnytkään. Tietää jo aika paljon toisten tekemisistä.

Myöhästähän se on voivotella jälkeenpäin. Tuskin me kyl ens kierrossakaan yritettäs enempää. Tää alkaa kyl pikku hiljaa raastaa vähä suhdettaki. Mies on sanonu että se pettyy kans aikalailla, mutta yrittää olla kuulemma näyttämättä sitä ku näkee kuin maassa mä oon. Toisaalta sulosesti ajateltu, mutta onhan silläki oikeus sitä harmitella ihan yhtä lailla ku mulla. Ollaan jopa puhuttu että entä jos nyt puolenvuoden aikana ei onnistu..mies lupas antaa simppa näytteen sit jos tarve vaatii. Oikeestaan tosi ihana, että se on noin täysillä mukana :) Välillä hirvittää että kuin meijän parisuhteelle käy ku vauva tulee? Ootteko te miettiny sitä? Mies on sanonu, että hyvin käy. Se ei usko että ongelmia tulee. On kuulemma valmis tekeen töitä että kaikki sujuu. Nyt meillä ainaki on hyvä suhde ja en haluais että se huononee tästä. Toivottavasti se vauva vaan yhdistäs meitä enemmän ja jaksettas ilman riitoja sittekin, vaikka varmaan raskasta onkin pienen hoito.

Nyt mä lähen miehen kaveriks tekeen pitsaa..Se tuolla väkertää raukka nälissään.. :) Jaksan lukee piiiiiitkiä juttuja. Antaa tulla vaan!

On mulla menkka oireita yleensä mahakipee ja jännä tunne mahassa. Nyt ei ole vielä mitään mut päivää ennen ne oireet on ylleensä kun menkat alkaa. (Tosi raastavaa aikaa.....)

Joo kannattaa käydä kylpylässä me ollaan oltu ennenkin se on mukavaa:)

Juu nyt menen telkkarin ääreen.

Tiesittekö, että stressihormoni on tehokas siittiöiden tappaja? Jos stressaa jatkuvasti että ""miksen ole jo raskaana?"","" Joko nyt? "" ja mittailee kellontarkasti kiertoaan, ei ole kovinkaan todennäköistä, että tulee raskaaksi. Parempi on siis vaan ottaa rennosti ja nauttia seksistä, ilman ajatusta "" nyt on pakko onnistua"".

Tulee jos tulee..

Kylläpä me varmaan se kaikki tiedetään. Kyllähän tuolla muillaki palstoilla jossa on vanhempia yrittäjiä, niin ovat aika stressaantuneita ja jännittävät kovasti. Näin ensimmäistä lasta yrittäessä se ei vaan oo helppoa, kun kaikki on niin uuttaa. Itse asiaan tottuminenkin vie aikaa ja silti välillä pelottaa että kuinka tästä selvitään? Onhan se totta että seksistä pitäs nauttia, eikä stressata siinä sitä vauvaa. Mutta myös se on totta, että ovulaation aikaan on se kuukauden paras hetki. Tästä me on tuolla jauhettu, jos oot lukenu..ei se koko kuukausi oo pakkopullaa. Aina ei vaan satu tekemään mieli just ku on ovis..varsinkaan useempana päivänä putkeen. Tuskin kovinkaan moni sitä tenavaa ajattelee seksin aikana..mulla ainaki ukko mielessä. Seksin jälkeen kylläki lapsi tulee mieleen, niin mulla ku miehelläki.

Huomenta!

Onpas ollu aamu... soittelin tuossa jokunen aika sitte tk:n terveydenhoitajalle tästä tilasta ja tuosta että hengittelen töissä maalia niin meinas vaan että sun pitää vaan oottaa, kyllähän se vaarallista just tässä vaiheessa on ku suurimmat muutokset ja kehitykset tapahtuu alkupuolella, mutta ei voi mitään, oottele! Jee... no sitte soitin kuitenkin vielä yhelle yksityiselle niin sielä otettiin pikkusen paremmin vastaan, aiko se vastaanoton ihminen kysästä lääkäriltä että saako sen testin otettua tässä vaiheessa ja mää soittelen sinne taas tässä myöhemmin uudestaan... Mulle kun mielestäni sanottiin kun kävin toisessa asiassa tuolla Kokkolan sairaalassa että viikon päästä tapahtuneesta voi tehdä jo testin.. Saas nähä! Tuntuu vaan että jos ois pieniki mahdollisuus nyt niin en kyllä halua vaarantaa sitä mitenkään hönkimällä maalihuuruja..

Mutta mitenkäs teidän maanantai on lähteny käyntiin? Taas ois pitkä viikko edessä, onneksi tänään meen vasta puolen päivän jälkeen töihin.. Huomas eilen ku join illalla kaks kuppia kahvia niin eipä uni tullu ennen puolta kahta yöllä, onneksi tuli ohjelmia telkkarista melkosen pitkään :) Jospa sitä ens kerralla ois vähä viisaampi! Pakottaako teillä kahvihammasta koskaan, vai juotteko ihan säännölisesti? Vähän oon muuten ylpeä itestäni ku en ostanu karkkipussia nyt viikonloppuna!! Yleensä kyllä jonkunlainen säkki tulee napattua kauppareissulla mukaan.. Nyt tyydyin twix:iin :) Suklaa on kyllä sitä kaikkein parasta, oon täys suklaafriikki!

Niin kyllähän tuon stressin vaikutuksen tietää mutta ei se todellakaan niin helppoa oo.. varsinkin kun eka kertaa yrittää niin jatkuvasti tutkii kaikkia ""kolahduksia"" kropassa että mikäs toi oli vaikka pitäis yrittää unohtaa ajatukset siihen saakka että kunnon oireita tulee jotka huomaa ilman seurailuaki, mutta ku on se toisaalta niin jännääki tarkastella muutoksia että jospas nyt!

Juupelis mutta jospa tässä alkaisin valmistaa jonkinlaista aamupalaa :) Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Huomenta Np!

Hyi saamari, ku olin äskön terassilla ja siinä oli ampiainen. No ei siinä sillai mitään, mut ku ne on nyt syksysin niin pökkyräs ja agressiivisia, että yritti ihan vängällä pistää. En ees liikkunu, ku se vaan tuli varpaalle istuun. Oli pakko hätistellä sitä pois. Vähä varmaan naapurit katto, että mitä se huitoo :) Hyi..

Hyvä että saat pian tietää. Nuo maali höyryt on kyl vaarallisia. Eihän ne yleensä julkisella puolella ota niin tosissaan. Kerro sit pääsetkö ja kuinka kävi? Toivottavasti kaikki järjestyy. Kokkolassa..mä en asu kovin hirveen kaukana siitä..Heh..no on tästä jotain 80-90 kilsaa. Asutko kovinki lähellä kokkolaa?

Mä oon vielä kotosalla. Koulu alkaa puolenpäivän jälkeen. Ei kyl huvittas lähtä. Huomennaki on niin hirvee päivä..puol yheksästä puoli kuuteen..jes! Siinä jo persaus ehtii puutua. Mä juon aamusin aika paljon kahvia..en herää muuten. Sit yleensä kotona ku on iltaruoka syöty niin keitetään kahvit. Joskus päiväl käyn kahveella jos sitä kahvihammasta kovin kolottaa. Sillon ku olin töissä, niin kahvia tuli kiskottua ihan liikaa. Ja tupakkaa menee aina enemmän, jos kahvia kiskoo kovin. En mäkään pysty kovin myöhään juomaan..oon sit niin virkku että nukkumisen saa kyllä unohtaa.

Mä lankesin herkkuihin tänä viikonloppuna. Oon sellanen sipsifriikki. Eilen piti illalla lähtä ostaan sipsi pussi, että sai mussuttaa ku katto big brotheria. Taas varmaan kilo tuli painoa lisää..huoh. Pitää nyt viikko välttää herkkuja ja yrittää syödä kevyemmin että vähä tasaantus. Mä oon ylpee ku en juonu koko viikonloppuna muuta ku yhen vinkku lasin eilen ruuan kanssa! Mieski ihmetteli ku en juonu.. :) Kuulostaa ihan juopolta..heh.

Mä en kyllä pysty oleen miettimättä vauvaa. En tiiä että stressaanko, mut sellasta pientä jännitystä aina välillä. Tää asia on vielä niin suhteellisen uus. Miehellä on kyllä kova stressi nyt töitten kaa, mutta sille ei oikeen voi mitään. Eikä se sen stressi helpota vielä pariin viikkoon. Pahenee vaan. Se on sellasessa ammatissa, että ymmärrän hyvin ku tulee noita stressi jaksoja. Kai ne sen simpat on sit ihan kuolleita, jos stressi niitä kerta tappaa..höh.

Mukavaa työpäivää! Toivottavasti sielläki paistaa arska!

Annika

Nyt ois ""päivän työputki"" takana, kaikki neljä tuntia :) Juu niin tästä on joku 60 ehkä kokkolaan, semmonen vähä vajaa tunteroisen matka. Semmonen sopiva matka jos tekee mieli lähtä pyörähtään kaupoissa! Sielähän oli ampiainen pahalla päällä, se ois varmaan kaivannu sisälle lämmitteleen ku ulkona on öisin jo niin kylmä :)

Soittelin sitte sinne lääkäriin niin sielläkin oltiin sitä mieltä oottaa vaan että alkaako ne menkat, masennus! ois niin mukava ollu tietää jo näin etukäteen.. Ne meinas että ei se nyt kuitenkaan kun sitä ei syömään mee sitä maalia (juu sitähän mää kahvitauot teen :) ) niin voi siihen menkkojen alkuun kahtoa, mutta onneksi nyt tänään selvis että pääsen toiseen työhön muutamaksi viikoksi niin sielä ei oo mitään pelkoa mistään höyryistä!

Kyllä se vaan vaikka en tiiä ei tää varmaan stressiä oo mutta kuitenkin tämmönen jatkuva jännitys on päällä, tuntuu ettei mee ku 10 sekuntia korkeintaan ja sitte taas että ai niin enää/vielä reilu viikko että saa tietää.. Jee!

Mää kans tykkään valkkarista, punaviini yleensä alkaa närästää niin paljo eikä se oo muutenkaan niin hyvää ku valkkari. Toisaalta kyllä aika harvon tulee otettu sitä ku kukaan muu ei oikeen oo tuon viinin ystävä niin sitä ei sitte vihti aukasta pulloa jos ei tuu juotua kokonaan, menee pilalle hyvä viini! Vaikka kyllä kait se jonkusen aikaa pysyis hyvänä, vai..? Jee tänään tulee pelinaiset, siinä on toinen sarja mitä seuraan tuon bb:n lisäksi, ennen seurasin melkeen joka ilta jonkulaista sarjaa mutta nyt jääny vähemmälle.

Mies soitteli tien päältä äsken, tulee tänään käymään kotona mutta jatkaa matkaa illalla, onneksi ens viikolla on vapaaviikko! Oon ollu lapsesta asti hirmun arka oleen kotona yksin mutta näköjään siihenki on vaan tottunu (ku on sulkenu kaiken maailman hirviöt ja ufot pois mielestä :) ).

Mutta minäpäs lähen tästä tekeen miekkoselleni jotain hyvää ruokaa!

Illanjatkoja!

Yhteistyössä