Nuoria ensiyrittäjiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2

Vieras
Tässäpä olis meille uus ketju kun tuossa vanhassa pyhkästiin jo yli sadan viestin. Toivottavasti kaikki edellisen ketjun tytskyt löytää tän. Ja uudet nuoret ensiyrittäjät on tervetulleita remmiin! :)

Huomenta!

Mä alotin meille uuden ku oli niin kova homma rullata. Ja sit kone meinas aina väliin jumitella. Viimeks eilen laitoin sinne viestii niin eipä ollu menny perille..murr.

Mulla on kanssa vapaapäivä tänään. Mut luultavasti se menee noita kouluhommia tehdessä netin kautta.

al - Hyvä että oot jo vähän positiivisempi..kyl se siitä :) Mä oon kans stressannu viimeaikoina kaikenlaista, vaikka ei ehkä ois ollu tarviskaan.

np - Kyllä kai niistä multivita plussistaki saa tarvittavia vitamiineja. En kyl tiiä edes että miten noi kaks eroaa toisistaan? Ostat sit seuraavaksi noita toisia. Tuskin sillä on vauvalle kovin suurta merkitystä :)

Hihii..mä kävin eilen pikasesti shoppaileen. Ostin mustat housut, farkut ja paidan..Meni yli sataegeä..Nooh, ei se mitään. Nää mustat housut on kivat ku nää ei oo mitenkään suorienhousujen näköset. Nää enemmänki muistuttaa farkkuja, mut on tietty eri kangasta. Olipa sekavasti..

Niin joo..mulla tuli tänään ovis plussa! Alko olla aika samanlainen ku kontrolli. Paska ku ukko on töissä. Meillä jäi sit eilenki hommat väliin ku se nukahti sohvalle ja sit siitä kömpi suoraa sänkyyn ja alko kuorsaan..että näin. Lupas kyllä tulla vähän aikasemmin töistä kun mä sille asiasta ""mainitsin"". Olis parempi tulla!

Annikka

Joo hyvä kun aloitit uudet sivut. Mä menin viemään pissanäytteen kun meinaa vaivata edelleen lääkäri on tänään ja saan varmaan tiedon et mikä on. Toivottavasti se pissanäyte riitää kun menin sinne niin eihän mua pissattanut yhtään pieni tippa tuli.
Olen edelleen kipee flunssa ei meinaa hellittää, haen saikkua ,kun ei jaksa kertakaikkiaan olla töissä. Olin eilenkin aivan poikki meinasin lähteä kesken päivän mut sisulla se meni ylitöiden kera.
Niin ne hommailut meinaa aina mennä siihen kun pitäs tehä niin ei mies jaksa tai jotenkin muuten menee monkään. Tai sit ei yhtään huvita..
Nyt sit vaan yrität saada se mies sänkyyn:)

Annika

Olipas hyvä kun aloitit uuden sivun, siinä kyllä kesti aina melkosen kauan ennen kuin pääsi viimeisimpään viestiin... Monesti meinasin aloittaa mutta se sitte aina jäi :) Aikaansaamattomuutta!

Se on vähän harmi kun oikean hetken tullen ei sitte loppujen lopuksi tuu paljon touhuiltua... Eikä viitsi sitten miestäkään kovin ahdistella ja herätellä :) Meilläkin miekkonen tuli sunnuntai-iltana töistä, onneksi oli sillon vielä alkuillasta oli virkku mutta myöhemmin ja maanantaina sitten vähemmän virkku ja se aika menikin kaikenlaisessa touhussa kun sen pitikin lähteä jo sillon vaikka ensin tiistaista oli lupailtu... :( Höh! Sitä on aina niin pitkä kuukausi sitten taas odotella ensin tuloksia ja sitten vielä uutta mahdollisuutta jos ei onni potkaissut! Sun pitää nyt tänään mies kiskaista makkarin puolelle kun tulee töistä!! Ettei jää mahkut hyödyntämättä! :)

Pitäähän sitä itseä aina silloin tällöin hemmotella ostamalla uutta vaatekaappiin! Kummasti olo aina vähän piristyy kun on uutta päälle laitettavaa :) Mun pitäis kans käydä vähän ostosteleen, tekis mieli jotain uusia syysvaatteita! Meiltä vaan ei täältä löydy mitään niin pitää aina hypätä autoon ja hurauttaa seuraavaan ostoskaupunkiin. Siihenkin sitten menee jo jonkin verran rahaa minkä vois tuhlata vaatteisiin! Oonkin nyt tyytyny tilaamaan hennesiltä niin saa kätevästi kotio, mun mielestä kuvastosta on toisaalta paljon helpompi valita vaatteita. Oon kans katsonu sieltä niin mammavaatteita ja haaveillu :) en vaan uskaltanu vielä tilata...

Sanni

Hyvä juttu että asia selviää. Käy sit kertomassa. Ajattele jos sul ei olekkaan pissatulehus vaan vauva! Voi,voi mä en meinaa enään tuolilla pysyä :) Toivotaan että riittää. Inhottava jos joudut käymään uudelleen. Kerro sit sille lekurille vauvahaaveista niin se tietää tutkia sitä silmälläpitäen. Kurja juttu ku flunssa ei meinaa helpottaa. Joillakin sekin on oire raskaudesta..lämmöt nousee ja viluttaa. Oot sä kyl aika sisukas ku jaksat painaa huonokuntosena töitä noin paljo.

Niin, nyt on kolmas kuukausi ja alkaa innostus yritykseen hiukkasen laantua. Ei jaksa enään niin usein ku kahtena ekana kuukautena. Siitä tulee jo niin pakon tuntusta ettei siinä oo sit mitään fiilistä mukana. Kyllä me heti ruvetaan hommiin ku se vain suvaihtis saapua kotia. Harmittaa jos kuukauden paras hetki jää käyttämättä. Huoh..eipä pitäs stressata näin..

Mä oon meillä vähän sellanen pomo. Mies on tottunu että jakelen tehtäviä ja komentelen. Se tulee vaan niin luonnostaan että en edes ite huomaa :) Mulle joskus yläasteella opettaja sano että musta tulis hyvä johtaja. Oon kuulemma sellasta ainesta..heh. Voi niitä lapsi parkoja millasen äipän ne saa. Oon töissäki aina ollu sellanen järjestyksen pitäjä. Muutenhan ne muksut tekee mitä huvittaa. Mies on niin kiltti että antaa varmaan ekalle tenavalle suurinpiirtein kaiken periksi :)

Np

Joo mä oon kans meinannu monesti alottaa mutta sainpas kerranki aikaseksi! Tänään en sitte paljo muuta ookkaan saanu aikaseksi..laiska mikä laiska.

Joo en mä viittiny pukkia ylös ku se nousee joka aamu viideltä. Olis ollu vähä inhottava temppu ku ite sain sit nukkua niin pitkään ku huvitti tänä aamuna. Höh, no ei jääny teillekkään paljo aikaa hommailla. No mut toivottavasti se riittää :)

Tän viikon jälkeen alkaa se oottelu sitten. Se on kaikista tympein vaihe koko kierrossa. Ei voi oikeen mitään tehäkkään asialle ku ei nuo testit näytä kuitenkaan mitään niin aikasin. Paitsi että mulla taitaa olla noita yhtiä testejä minkä pitäs näyttää jo 7 päivän päästä hedelmöitymisestä..muistaakseni. Mut eikös siihenki prosessiin mee jotain 4 päivää että se kiinnittyy jne..?

No ei meidänkään kaupungin kaupoissa oo hurraamista. Käydään aina välillä oulussa ostoksilla. Siellä on ihan mukavasti kauppoja ja aina sieltä jotain löytyy mukaan.

Nyt rupeen ahertamaan koulu tehtäviä..jippii..

Annikka

Kävin sit lääkärissä ja pissatulehdus on. Kysyin et näkeekö niistä tuloksista et olenko raskanaa niin se sanoi et ei näy et pitäs kai tehdä joku muu testi. No parempi niín et on jännitystä vielä. Sain 3päivää saikkua et nyt on pitkät vapaat saa levätä kunnolla.

Joo ne yritykset rupee laantuun kun tulosta ei näy eikä aina ole edes fiilistä.

Olen kanssa samanlainen et kova märään ja sanoon mitä tehdään, joskus kyllä pitäs hillitä itsensä. Mun mies taas antaa kaiken periksi ainakin välillä.

Sanni

Käääk..mulla on silmät ihan ristissä..oon aamusta asti naputellu koneella. Huoh,kohta täytyy kyl lopettaa. Tulee silmät niin kipeeks ku päivän tuijottaa tota näyttöä.

Hyvä juttu että asia selvis. Joo saat vielä piinata ja pähkäillä. Millon sulla pitikään alkaa? Mä aina unohan vaikka toinen ois ihan vasta kertonu :)

Niinpä..munki mies on vähä niinku tossun alla..Se on muuten tulossa kotia..Oli lähteny että ei vaan myöhästytä..vaikka todellisuudessa se syy taitaa olla se, ettei sen tarvi kuunnella mun valitusta ;) No ihan miten vaan, kuhan nyt alkas tapahtua jotain..

Mulla ois semmosta kysyttävää että onko kovasta jumpasta vaaraa sille että mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään? Tai että se irtoaisi jos on ehtinyt jo kiinnittyä...? Onkohan nämä aivan typeriä kysymyksiä... :) Tässä vaan ajattelin että kun viikonloppuna olisi eräs jumppa jossa oon käyny ja se on melkosta heilumista niin pitäisikö ottaa varman päälle ja jättää menemättä...? Sitä on kait tullu jo vainoharhaseksi mutta kun alkaa olla sellainen olo että ei haluais riskeerata sitä että mahdollisesti raskaus alkaisi/olisi jo alkanut...

Annika

Juu nyt se on tympeintä aikaa kun ei voi muuta kuin odotella! Hirvee hinku ois jo aikasemmin testailla mutta kun ei siitä kuitenkaan oo mitään hyötyä... Mitä testejä sulla on jotka näyttää jo 7 päivän päästä? Ootko tilannu ne jostain vai saako niitä apteekista? Ite oon ostanu niitä apteekin raskaustestejä. Tuntuukohan se mahassa jos/toivottavasti kun kiinnittyminen tapahtuu vai huomaakohan sitä ollenkaan... Mulla on taas pää täynnä kaikenlaisia ajatuksia nyt kun on tämä jännitysvaihe päällä, pitäis varmaan vaan yrittää unohtaa vähäksi aikaa, hulluksihan tässä pian tulee :)

Np

Mä ostin kans ekaksi apteekin testejä, mutta ne on aika kalliita. Oon sit tilannu tuolta kotitestit.comista. Ne on nuita acon 10 jotka näyttää 7-11vrk kuluttua hedelmöitymisestä. Eli niillä pitäs pystyä testaan ennen ku menkkojen pitäs alkaa. Tietty riippuu ihmisestä kellä sitä hormoonia alkaa minkäki verran ja kuinka nopeesti tuleen. En oo viel ikinä noita testannu..no eipä tässä oo ollu aihettakaan. Oon aikasemmin noilla acon 25 testannu..voi kai niilläki nähä plussan ennen menkkoja jos on niin joutusaan erittyny sitä.

Jee, mul oli tänään tosi hyvä plussa ovistestissä. Näytti jopa vahvemmalta mitä kontrolli. Taas saa sitä ukkoa ventata kotia. Eilen meinas yritykset mennä mönkään ku rupesin jotain taas mariseen, mut onneksi se ei sit välittäny siitä :)

Sama täällä..pässä pyörii vaan ovis, raskaus, vauva.. Luultavasti ens viikolla vielä enemmän..ei jaksas enään jännätä..alkaa jo vähän kyllästyttään ainainen odottelu.

Jotkut ainaki sanoo että vihloo/pistelee..siis jo ennen ku menkkojen pitäs alkaa. Mut mä voin tuntee noita ihan millon vaan ku oikeen kovasti toivoo..eipä tässä taas kohta tiedä että mikä on totta ja mikä kuviteltua :)

Sanni

Höh ku sulla on jo noin lähellä..Mulla vasta viikolla 39.. Täytyy yrittää kestää :) Sit mä saan varmaan jonku raikkarin jos menkat alkaa..Ja märsään tietty yhen päivän. Mut sit kai se ei auta ku alottaa taas alusta..blaah. Pitää psyykata itelle aina sellanen taistelutahto niinku tähänki kiertoon :) Miestä huvitti viimeks, ku rupesin suurinpiirtein tekeen jotain sota suunnitelmaa tätä kiertoa varten. No kaikkensa ku yrittää niin pakkohan sen on tärpätä. Onpahan ainaki toivottu lapsi! Nyt lähen lenkille. Selkä meinaa olla ihan tajuttoman kipee..se ei tykkää ku istun päivät. Mulle sopii sellanen työ jossa saa liikkua, niin paikat pysyy kondiksessa.

Annikka

Olen vähän siivonnut kun on aikaa kerrankin. Teksi mieli hirveesti tehdä raskaustesti ostin eilen, mut sit taas jos kokeilee liian aikasin niin se voi näyttää negaa kumminkin ne testit maksaa yli kuusi euroa testi apteekista. Enkä viitsi tilata vielä netistä jos vaikka oisi raskaana. Mua ihan poltaa se testi tuolla kaapissa kun haluaisin tietää. Nämä päivät on tuskaa odotella et alkaako menkat vai ei. Mutta mulla on semoinen kutina et ne alkaa jotenkin vaan ei niitä oireita näy yhtään et oisi raskaana. Missäköhän vaiheessa niitä pitäs näkyä? Jaa et lenkille sinähän olet reipas:)

Sanni

Juuh, kävin 5km viipottaan. Eipä ainakaan vielä selkäkipu helpottanu. Täytyy huomenna tehä sama lenkki, niin jospa se siitä helpottas. Mulla alkoki tänään viikonloppu :) Kyllä tuo koulunkäynti on mukavaa ainaki näin aluks.Mä ajattelin huomenna siivota. Mun kyllä pitää huomennaki käydä palaveeraan yhes harjottelupaikas, mutta eipä siinä pitäs kauaa mennä.

Tuttu tunne..mä oon kylläki joka kuukausi langennu testaan liian aikasi. Jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin sama homma taas. Jos teet niin tee aamupissasta niin näkys paremmin. Voihan sen tehä..saahan niitä uusia. Mulla on ihan sikana testejä varastos..Sain niitä hyvitykseksi kotitesteiltä ku ne unohti lähettää mulle yhen tilauksen. Sit vielä ovistikkujen mukana tuli raskaustestejä :) Jos tuun raskaaksi niin teen ne varmaan ihan testaamisen ilosta! Hihittelen yksinään ku aina tulee plussa :) Sekopää..myönnetään.

Vois kuvitella että jotain viikkoa ennen menkkoja alkas oireet, mutta eihän kaikille tuu mitään oireita. Siis sehän voi olla just oire, että normaalisti ennen menkkoja kipee ( esim.tissit) niin sit ei ookkaan mitään kipuja. Tuoki on niin ärsyttävä asia ku ei voi kaikilla olla samanlailla niin vähän ois helppo sit tietää raskaudesta.

Nyt taidan oikasta vähän sohvalle ja haistella lasagnen hajuja uunista :)

Annikka

No sullapas oli pitkälenkki. Mä en oikeestaan koskaan käy kävelyllä kun tulee käveltyä töissä niin paljon.

Niin mä ajettelinki tehdä aamuvirtsasta jos teen. ehkä huomenna:) En tiiä.. Mut voiko se näkyä jos menkat pitäs alkaa tiistaina tai keskiviikkona?? Siihen on kumminkin niin monta päivää... Jos en oo raskaana niin munkin täytyy tilata niitä ovistikkuja ja raskaustestejä.

Annika

Pitääpäs yrittää tilata tuolto netistä testejä, mulla on kyllä pari tuolla kaapissa mutta jos sattuu (toivottavasti ei!!) että täytyy tulevaisuudessakin vielä testailla. Täällä ei oikeen joka viikko tee mieli apteekissa ravata kun niin pirskatin pieni paikka että kuitenkin on joku uteliasi korvat höröllä olkapään takana kuuntelemassa että mitäs sielä ostellaan... :(

Se on vähän harmi kun sitä oikeaa hetkeä odottelee niin kauan niin sitte tekis mieli oikeen kunnolla varmistaa että sielä vissiin ne siimahännät on hommassa mukana niin sitä tulee sitte aina jostain maristua tai miestä hoputettua.. niin kyllähän siinä alkaa mennä miekkoselta pian mennä into asiaan... Tulee vähän liian pelkäksi suoritukseksi asia, mutta onneksi saa aina välillä sitte ""lepyteltyä"" takasin tunnelmaan :) (olipas vaikeasti kirjotettu...)

Oon nyt tämän päivän ollu tuntevinani vähän väliä alamahassa jonkilaista tunnetta että jospa se nyt tai nyt.. Vaikka niistäkin varmasti suurin osa oli kuviteltuja... Työn teosta ei oikeen meinannu tulla mitään ku jäi aina haaveileen! Odottavan aika on pitkä!

Sanni

Sullahan alkaa jo jännitys lähetä ratkaisua! Mulla yks kaveri nyt jonkusen aikaa sitten harmitteli että kun menkkaoireet alkavat vaivata (toivoi kans raskautta), mutta huomasikin sitten testattuaan että olikin raskaana! Oireet oli alkanu käsittääkseni vajaata viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.. Kait se maha jotenkin oireilee kun saa uuden asukin ja oireet tuntuu vähän samanlaisilta kuin ennen menkkoja. Toivotaan parasta että siellä joku jo asustelis :) Mulla on monesti hermot loppunu ja oon tehny testin jo reippaasti ennen kuin pitäisi ja sit saa kipittää kauppaan ostaan taas uuden kun ei usko tulokseen että eihän se näin aikaisin voi mitään oikeen näyttää kun kerran on negatiivisen antanu :) Mutta jos sulla tässä heti ens viikon alussa pitäisi alkaa niin kyllä mää sinuna viikonloppuna jo viimestään testaisin... mutta oon kyllä semmonen hätähousu :)

Np

Joo mulla on h hetket lähellä ja meinaan kyllä testin tehdä täs joku päivä. En pysty oleen ilman tietämättä. Mulla on kans sama juttu et ei voi ravata koko aikaa apteekissa ostamassa raskaustestejä jos vaikka joku näkee tai kuulee jotakin. Asustelen kans pienellä paikka kunnalla.
Joten juorut leviää pian heti enkä halua vielä kenenkään tietävän. Ennen kun raskaus on edennyt tarpeeksi.

Sanni

No voi se näkyä jo huomenna aamulla. Eihän tässä niin montaa päivää oo. Hitsi,sulla pitäs olla noita herkempiä testejä niin tietäis paremmin. Käyt sit heti kertoon tuloksen :) Mulla sama homma ton apteekin suhteen. Aina ku menin ostaan testin niin yleis silmäys apteekkiin että onkos tuttuja..Loppukesästä ostin lomareissulta ku ei varmasti niin kaukana tuttuja ollu. Sit oon naapuri paikkakunnalta ostanu joskus ku oon siellä ollu. Mut nyt on hyvä ku voi tilata kotiin, niin ei kukaan tiiä. Juuh, mä taidan siirtyä makkariin voiteleen selkään jääsalvaa niin saa yön palella :) Onneks ukko on sellanen patteri, että ei kovin lähellä tarvi olla ku meinaa paistua.

Np

Samanlainen hätähousu se minäkin oon. Taitaa olla yleinen vaiva haaveilijoilla. Viimeksi jouduin testaan juopottelun takia..en oikeen tienny että tohinko lähtä bilettään, mut negahan se oli ja ajattelin sit lähtä. Eipä tullu isoa vahinkoa siitäkään reissusta. Tämän viikonlopun ajattelin pitää matalaa profiilia (niin,niin..). Korkeintaan pari sauna olutta ja sit puhelin kii että kukaan ei soita baariin. Täytyy kyl varmaan sit seuraavaki viikonloppu ottaa iisisti, ku kierto jo niin loppusuoral. Mulla tulee kyllä ikävä kaljaa ja valkkaria..hyvin äidillisesti sanottu :) Mut ei sitä kuulemma tee enään mieli sit. Monet sanoo että vaikka lapsi kasvaa ja pystys lähteen ulos, niin ei enään huvita niin usein ku aiemmin. Tosi harvoin mun mamma kaveritki käy baaris saatika juo. Sitä on varmaan sit muutaki hommaa :)

Sanni

No höh..Mutta ei se mitään vielä tarkota! Joillakin hormoonia kehittyy vasta pari päivää sen jälkeen ku menkkojen olis pitäny alkaa. Nyt et heitä kirvestä kaivoon. Tässä on vielä hyvät mahollisuudet tälle kierrolle. Uutta testiä vaan hakemaan/tilaamaan ja pientä toivon kipinää yllä! Sit ku hanat aukee, niin sit vasta saa luovuttaa..mut vaan hetkeks ja uutta yritystä putkeen! Koita tsempata taas! :)

Mä oon tässä unenpöpperössä seikkaillu koneella..ei millään meinannu jaksaa nousta ylös. Nyt mun täytyy nopeesti alottaa siivous, ku parin tunnin päästä olis se palaveri.

Tytskyt

Mulla oli vieläki ovisplussa..Ja se oli taas vahvempi ku kontrolli viiva. Millonkahan sen pitäs haaleta? Nyt on kiertopäivä 16 ja vahvaa plussaa kolmatta päivää. Tietääkö joku tästä? Kaikenkaikkiaan se on nyt viis päivää näyttäny jonkunlaista plussaa.. Täytyy varmaan vielä huomennaki tikuttaa. Oon kuullu että jos on raskaana niin ovistestit näyttää jatkuvasti plussaa..Mut en usko että tästä ois nyt kyse. On kuitenki ollu se oviksen aikaki.

Annika

On kyllä aika jännä että noin pitkään näyttää... Mulla haaleni jo muistaakseni parin päivän jälkeen. Eihän sitä tiiä vaikka se tärpänny oiski ja se sitä valottaa :) vaikka kyllähän siihen tosiaan se muutama-neljä päivää menee kiinnittymiseen niin tietääkö se kroppa vielä sillon että hedelmöitys on tapahtunu...? VAikka eihän sitä koskaan tiiä! Jos sulla on nopeita munasoluja :) Kyllähän sen pitäs kohtapuoliin alkaa haaleta jos ovista merkkailee.. Kokeile testata niin kauan kun vaan plussaa näyttää. Jospa se ois sitte SITÄ!! :)

Np

Jos mulla on harvinaisen pitkä ovis :) En kyl tiiä..tikuttelen vielä huomenna ja jos tarve vaatii niin sunnuntainaki. En usko tai en edes uskalla toivoa että se ois tärpänny.. Täytyy tuota ukkoa kipata petiin vielä tänään, niin tuleepahan kaikki päivät käytettyä ;)

Mitäs teijän perjantai iltaan kuuluu? Mä en oikeen tiiä että mitä tekis tai minne menis. Harvinaista että en edes juo tänään..eihän tuo kyllä kovin tee mielikään. Pääseepä huomenna sängystä ylös ilman pääkipua :) Mulla ois ikkunoiden ja terassien pesu urakka kun viitsis alottaa.. Inhoon ikkunoiden pesua..Rupeiskohan mies peseen jos yrittäs lahjoa? :)

Uusimmat

Yhteistyössä