Nuoret vauvakuumeilijat SYKSY 2016

Joo tuo ovisten tikuttelu on mulle seljennyt oikeestaan vasta täällä palstoilla pyöriessäni :) Tsemppiä nyt kaikille muille sitten!

Tuntuu vielä vaan aika utopistiselta tää ajatus, kun mahikset ja todennäköisyys oli niin pienet. Vaan mun mies on joskus vitsaillut aikoinaan et " siihen ei tarvita ku yks kerta ja se on siinä" ja mähän tietenki sille irvailin että ei se niin helppoa oo. No arvatkaapas oonko nyt kuullu tosta kuittailua :LOL:
 
Oi onnea @rimpuilija plussasta!! :love:

Mulla on tänään KP 19 ja eilisestä lähtien ollut runsasta valkovuotoa ja vähän tänään vertakin joukossa. (Anteeksi nämä eritejutut!) Mutta tuossa muistelin jostain lukeneeni, että kiinnittymisvaiheessa voi ihan vähän tulla verta? Apua on tämä niin piinaavaa tämä odottelu, että pääsee raskaustestiä tekemään! Onneksi täällä töissä päiväkodissa saan rauhassa halitella ja pusutella näitä meidän vauvoja pahimpaan kuumeeseeni. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: rimpuilija
Meillä ajatus lähti mieheltä, oltiin jo ennen hynttyiden yhteen lyömistä keskusteltu siitä että molemmat halutaan lapsia mutta tais käydä niin että mies puhui ympäri yrittämään jo aiemmin... Itse yritin sinnitellä koulun loppuun ensin, mutta samahan tuo oli myöntyä kun on odotellessa saanut jo lähes toisenkin koulun loppuun :(

Ovista tikuttelen vähän vaihtelevasti, viimeksi tänään kun on kp13 tai 14, no ei mitään.. Oon ihan ihmeissäni sillä tää on nyt toinen letrokierto ja viimeksi kaikki tapahtui ajallaan: nyt on annos isompi ja ei mitään?!? :eek::mad: Ennen noin haalea viiva on tullut vaan heti menkkojen jälkeen tai juuri ennen menkkoja... (n)

Onnea @rimpuilija teillä olikin sukkelaa, toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan!

@Innih tervetuloa :)
 
  • Tykkää
Reactions: rimpuilija
Nuo ovulaatiojutu on kyllä niin kinkkisiä, tuntuu että vaihtelee joillakin niin kovasti ja sit vielä ku välillä jää väliin koko ovulaatio :/ Yhden läheisen ystävän kanssa joskus näitä tuskaillut, kun hänellä tosi epäsäännööllinen kierto ym, pahimmillaam tullut kuukautisetkin vain 2-3 krt vuoden aikana..

Testasin tänään udestaan, vähän vahvempi viiva tuli jo. Silti jännittää! :censored: Tuntuu pahalta ku ei vielä viiti läheisille paljon kertoilla, haluaa ootella vähä pitemmälle..

Oonko jotenki tonttu, vai eikö oo vielä ilmestyny tänne foorumille ryhmää joka ois niille joilla ens vuoden heinäkuussa laskettu aika? Tuntuu että yleensä ne ilmestyy aika nopsaa, nyt löysin vaan kesäkuulle asti ryhmän? Oon tosiaan melko keltanokka täällä.. :D
 
Paljon tsemppiä @iitata teille yritykseen ja toivotaan kovasti että se ovulaatio sieltä nyt tulisi! (y)

@rimpuilija Uu onpa ihanaa, että vahvempi viiva tuli jo, onnea nyt vielä! :) Joo toi on kinkkinen asia, että koska kertoo raskaudesta läheisille! Olen itse sitä myös miettinyt ja tästä yrityksen aloittamisestakin olen ihan muutamalle läheisimmälle ystävälle vain kertonut. Mutta koska sitä sitten joskus uskaltaa kaikille kertoa raskaudesta, ettei sitten vain enää tulisi mitään keskenmenoa ja joutuisi sitten kaikille sitä selittämään. o_O

Muoks. Piti vielä laittaa, etten myöskään löytänyt heinäkuisten ryhmää ollenkaan? :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: rimpuilija
Mie pien peukkuja et nappais (y)

Miusta vähän tuntuu et nyt ei itellä kyllä napannut tässä kierrossa (n) ellei se ovis sit ollu viime viikolla, ei oo nimittäin tullu sillä tavalla puuhailtuu vissiin to vai pe viimeks :mad: nyt ois kp 17/28
 
  • Tykkää
Reactions: iitata
@iitata Hieno juttu, toivotaan nyt että tärppäisi! :)

Mulla on tänään KP 22 ja omien laskelmien mukaan varmaan dpo 7-9? Ihan kauhee innostus olisi jo testata, mutta ei siinä varmaan vielä mitään näy.. Silti tekisi mieli nyt illalla testata ja vaikka sitten viikonloppuna aamupissasta vielä uudestaan.
Meillä on vaan lauantaina juhlat, jossa on juomista tiedossa. Mutta sanoin jo alustavasti olevani ihan vain vesilinjalla, saas nähdä riittääkö selitykseni, ettei mitään epäilyjä tulisi. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: iitata
Toivotaan et ois ollu :LOL: mut jos se ois ollu sillon viikko sitten jo ke tai to nii nythän vois olla kiinnittymisen ajankohta? Oon nyt varmaan taas kuvitellut itelleni jotain kiinnittymiskipuja ja aikasemmin tänään tuli vähän jotain rusehtavaa, ei kuitenkaan vuodoksi asti. Hullu mikä hullu :ROFLMAO::rolleyes:

Mites muilla menee? :)
 
Onnea teille piinailuihin ja plussatuulia ++++++++++!

Täällä tultu just lääkäristä. Sain lähetteen gynekologille (erikoissairaanhoitoon?) josta pitäs sitten saada apua ovuloimattomuuteen, tai ainakin homma käyntiin. En nyt ole oikein kartalla miten nuo hommat yleensä etenee, osaisko iitata kertoo mitä on mahdollisesti odotettavissa?
No kutsun saapumisessa ei kuulemma pitäis mennä kovin kauaa, mutta millasta aikataulua kutsussa lukee niin en tiedä. Alkuun lääkäri oli melko kielteisen oloinen mutta sitten se luki mitä terveydenhoitaja oli kirjoitellut koneelle kun aiemmin sen kanssa juttelin. Siellä kai oli tarpeeksi infoa kun ei enään oikein kysellyt vaan näytti vihreetä valoa :rolleyes:
 
@Jennipä ovuloimattomuuteen usein saa clomit tai letrot, letrot on paremmat kun ei tarvii ultrailla niin usein. Oliko siulla normaalin mittaiset kierrot? Jos ne on pitkiä, niin terolut on sellanen jota mahdollisesti kokeillaan yhdessä tai erikseen ton toisen kanssa.

Ekalla käynnillä kartotetaan kierron pituus, kysellään onko ovulaatiota tikuteltu ja yleensä ultrataan. Sitten kun on clomit/terot määrätty niin tulee seurantaultra jossa käydään ennen oletettua ovulaatiota ja katotaan, millanen vaste lääkkeisiin löytyy (toimiiko vai pitääkö kokeilla eri annosta/lääkettä).

Näihin alun tutkimuksiin kuuluu myös perus verikokeita ja aukiolotutkimus. Aukiolotutkimuksen ajankohta riippuu paljon gynestä jolla käy. Aika äkkiä ne myös antaa miehelle lähetettä spermanäytettä varten, yleensä samoihin aikoihin tai jopa ennen naisen aukiolotutkimusta.
 
Innih joko oot testannu/millon testaat :) Jänskää!

iitatalle ja lilja_93lle hulluna plussatuulia :love:

Tosi hienoa että saatte asiaa eteenpäin Jennipä, toivotaan että lääkityksestä olis jo teille apua!

Mulla on meneillään kp10 eli pian taas pääsen kierron paremmalle puolelle. Mua vaan pelottaa että ovis ois kp13-14 eli ens viikon alussa koska oon sillon työmatkalla :cry: Aiemmissa kierroissa ollu siis vasta kp18 tienoilla mutta mulla on nyt käytössä ne Gelee Royalet ja ne kuulemma on joillai aikaistanut ovista. Saa nähä. Kyllähä aina on se mahis että jos touhuilee kp12 niin ne siittiöt elää vielä sen 2-3pv mutta itellä ois rauhallisempi olo ku pääsis hyödyntää 1pv ennen ovista ja sit ovispäivänä :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: iitata
Siim, ootko mistä ostanu gelee royalet? Itsekin meinasin vielä ne hankkia muiden vippaskonstien jatkoksi kun meillä ens kuussa yritys alkaa :)

Tsempit piinailijoille, toivon paljon plussia tähän ketjuun vielä tämän vuoden puolelle!

Ja hienoa että jennipän tutkimukset etenevät.
 
@Jennipä tsemppiä tutkimuksiin! (y)

@Siim testasin tänään aamulla ja negatiivinen oli. :confused: Mutta ei se vielä välttämättä näkyisikään, vaikka olisi tästä kierrosta tärpännyt, kun menkkojen pitäisi alkaa aikaisintaan vasta tiistaina. Mutta kun täytyy olla tällainen hätähousu niin pakko oli kuitenkin jo testata. Noo mutta parin päivän päästä uusi yritys. Enää mulla ei ole kyllä ollut mitään raskausoireita mielestäni, että saas nyt nähdä. Tänään olisi vaan tarkoitus mennä kaverin työ halloweeni juhlistamaan ja sieltä tuli jo kiukkuista viestiä mun vesilinjasta. Hmm hmm ehkä otan yhden tai kaksi hyvällä omallatunnolla, koska ei kuitenkaan ole vielä mitään varmuutta oonko raskaana kun plussaakaan ei vielä ole tullut. Oli muuten yllättävää, että vaikka mä tässä olen koko ajan enemmän vauvasta kuumeillut, niin mieskin oli selvästi tosi pettynyt negasta. Taitaa hänelläkin vähän vauvakuumetta jo olla, kun yksikin päivä kyseli jo kaikista imetysjutuista ja muista. :p:love:

Paljon plussatuulia kaikille! :love:
 
nnipsu!: Ostin Life-myymälästä. Meinasin eka iHerbistä tilata mutta ne ei olis ehtiny tähän kiertoon. Aika kallista oli nimittäi, vähä reilu 20€/60kapselia ja otan 2 kapselia päivässä.

Hööh Innih, mut uutta testiä tosiaan kehiin parin päivän päästä :) Kyllä varmasti voi hyvällä omallatunnolla alkoholia juoda jos ei oo vielä plussannut.
 
nnipsu!: Ostin Life-myymälästä. Meinasin eka iHerbistä tilata mutta ne ei olis ehtiny tähän kiertoon. Aika kallista oli nimittäi, vähä reilu 20€/60kapselia ja otan 2 kapselia päivässä.

Hööh Innih, mut uutta testiä tosiaan kehiin parin päivän päästä :) Kyllä varmasti voi hyvällä omallatunnolla alkoholia juoda jos ei oo vielä plussannut.
Mie kanssa tilasin niitä ja oon nyt ite syönyt 1 tabletin päivään ja syöttäny miehelle kanssa! Ei mitään vaikutuksia jotka huomaisin, tiedä sitten... Vähän harmittaa kun joku oli kehunut että noi saa ihonkin tosi hyvään kuntoon ja oma naama on nyt niin paiseilla että tekee ihan kipeetä puhua välillä. Semmosia kipeitä pieniä useita :(
 
Mullaki on oireena tullu finnejä! Ja oikee kipeitä sellasia. Johtuiskohan sit noista Gelee-kapseleista. Toinen oire on parina päivänä ollu hurjasti lisääntyneet limat, mikä on toki hyvä merkki tässä vaiheessa :rolleyes:
 

Yhteistyössä