Nuoret vauvakuumeilijat SYKSY 2016

Peukkuja Siimille, heti raporttia sitten mitä testi näyttää! :)(y)

Kiitos tsempeistä kaikille. Ajattelin nyt ruveta vähentää hiilihydraatteja ruokavaliosta, jos se auttaisi ovuloimaan. Lähinnä yritän poistaa viljatuotteet ja aterioilta pastat, riisit yms.
Hedelmiä ja maitotuotteita ajattelin käyttää normisti vaikka niissäkin hiilihydraatteja on, mut jos pahimmat poistamalla sais jotain aikaiseksi.

Lilja_93:lle puuhakasta loppuviikkoa :ROFLMAO:
 
Heh joo taitaa olla aika selvät suunnitelmat loppuviikolle ;) ellen nyt saa jotain mahatautia (koputtaa puuta):sick: nyt on vähän flunssaa mut se ei pidättele tässä vaiheessa :LOL:
Rimpuilija listalla vanhimmat on 25-26, että varmaan jos oot alle 30 ni hyvä? Itelle ei oo niin väliä kohan henkinen ikä täsmää ryhmään :LOL:
 
Mulle voi päivittää yk4. Aamulla negatesti ja siitä parin tunnin päästä alkokin menkat. Ei ees sureta enää mut vituttaa :mad: Koska mulla oli sitä valkovuotoo oviksesta asti mitä ennen ei oo ollu. Ei sekää näköjää sit ollu raskausoire :(
Mut jotain positiivista: mun kierto oli vaan 28pv!!! Ei siis enää toivon mukaan niitä superpitkiä kiertoja joita oli koko kesän ja kesti vähintään 35pv! Jee!
 
Okei, jään siis muutamalla vuodella kipurajan alle :LOL: 27 vuotta ikää siis. Ja ihan jäätävän ikäkriisin meinannu pukata, kun tajusin että oon kohta kolmekymppinen.. Oon tovin jo taustalla seuraillut, mutta en aikaisemmin tohtinut kirjautua, kun varsinaista yritystä ei vielä ole, vaan vasta pieni mahdollinen myöntymys miehen suunnalta asiaan :sneaky: naimisissa oltu muutama vuosi, kimpassa vähän useampi. Mulla 7-vuotias lapsi edellisestä liitosta. Mies on tummannut, että hänestä tilanne hyvä näin, varsinkin kun elo koululaisen kanssa tosiaan tietyllä lailla helppoa jo, ja ei kai haluaisi riskeerata elämän mukavuuksia vauvan tulon takia. Kai.. (n) Ei kiellä siis täysin, mutta perus "ei ainakaan vielä" -selitys on vielä kehissä. Kovasti naureskelee mun kuumeilulle ja on hyväntuulinen asian suhteen. Eli toivoa on!
 
Niin ja tosiaan ehkäisyä ollaan käytetty, kondomia, paitsi kuun alkupuolella kerran, ja arvatkaapas mikä riemu siitä ratkesi kun laskeskelin että se olis mahollisesti oviksen aikoihin ollut se kerta :geek: Kysyin ko. tilanteessa, että tajuuks hän olemassaolevan riskin ;) kuulemma tajus.. El ei voi kauheen ehdoton olla sen "ei:n" kanssa.
Arvatkaas oonko alkanut keksiä kaiken maailman raskausoireita... nyt kp24/28 ja selvästi menkat lähestyy. Mut menkkaoireiden lisäksi liuta luulo-oireita :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Voi harmi siim :(. Mut onnea siitä että kierto lyhentyu. Itselläkin ollut kierrot alkuun 35 päivää, tosin en oo moneen kuukauteen enään ovuloinut joten ottason mielellään vaikka minkä pituisen kierron takas :rolleyes:.
 
Tervetuloa tosiaan rimpuilija :) munkin mielestä meet vielä nuoresta :LOL: Ei tosiaan vaikuta erityisen ehdottomalta sun miehen kanta asiaan (y)

Onko teidän monien pitäny "perustella" tai vakuuttaa teidän miehiä siitä että kannattaa alkaa vauvaa tekemään? Mun piti perustella lähinnä raha-asioilla koska mies pelkäs ettei raha riitä. Lisäksi vetosin ikään ja hedelmällisyyteen :D Ja sit se "pelkäs", että heti tärppää, koska kyllähän suomalaisissa kouluissa 5. luokalta asti opetetaan ihmisen biologiaa, ja että seksi ilman ehkäisyä = vauva. Ei opeteta esim. sitä että vaikka kaikki olisi ns. kunnossa ja seksiä harrastetaan oikeaan aikaan, niin siltikin raskaaksitulon mahdollisuus on n. 20%/kierto.Tämä oli siis todistettavasti turha pelko koska meillä nyt yk4:p Toki jotkut onnekkaat tulee kerrasta raskaaksi :love:
 
^ekan lapsen kohalla piti vähä vakuutella ja kertoa faktoja lapsenteosta tosiaan ko toi koulun biologian tunnilla opittu on vaa pintaraapasu ja saa kuulostamaan että kaikki raskautuu heti jos ilman ehkäisyä seksiä harrastaa :D meillä kun oli okt-projekti alkamassa ni mietittii koska on oikea hetki aloittaa yritys..

Nyt taas mä oon joutunu vakuuttelee miehelle miksi en halua aloittaa toista yrittämään ennen ko esikoinen täyttää sen vuoden :p mies ko ois ollu valmis kakkoseen jo pitkän aikaa..
 
Moikka, mä tuun tännekin nyt mukaan kuumeilemaan, kun sovin sopivasti tähän ikäryhmään. :) Olen 23-vuotias, mies on 24-vuotias ja yhdessä ollaan oltu noin 5,5 vuotta. Itse olen jo useamman vuoden kuumeillut, mutta nyt kun opiskelut on suoritettu ja molemmat ollaan töissä niin nyt mies on valmis yrittämään vauvaa. Olen juuri vasta jättänyt pillerit pois ja nyt on Yk1 ja KP 17/??. Vauvakuume on ihan hirvittävän kova ja toiveena olisi raskautua mahdollisimman pian. Ollaan päätetty miehen kanssa, että yritetään ottaa tämä rennosti, eikä tikutella oviksia yms. Mutta on tää jännittävää aikaa! :ROFLMAO:

Ja tuosta miehen vakuuttamisesta vauvan yritykseen; olen tässä jo varmaan puolisen vuotta enemmän ja vähemmän yrittänyt puhua miehelle, että eikö vauvaa voisi jo alkaa yrittämään. Sitten vähän kuin luovutin ja ajattelin, että kyllä hänkin sitten innostuu tästä kun on oikea aika. Ja eikös siitä mennyt kuin hetki, niin mies tuli eräänä lauantai-iltana kotiin baarista, nappasi mut kainaloon ja sanoi että pitäisikö meidän alkaa sitten sitä vauvaa yrittämään! Että kyllä hänkin on jo saanut ihan tarpeekseen tästä rempseästä baarielämästä ja on valmis perheen perustamiseen. Siitä se yritys sitten lähti. :love:

Muoks. Eli Innih 23v. (Mies 24v.). Yk 1, KP 17/?. YA 10/16
 
Viimeksi muokattu:
No on kyllä saanut vähän puhua järkeä miehelle :D hää on alusta asti sanonut et pitää olla koulutus ja jotain työkokemusta yms. mikä on miulle ihan ok ja miulla on ihan hyvä ollakin mies joka laittaa ns rajoja näissä isoissa asioissa. Mutta kun lopulta saldona on kaksi ammattia, niiden välissä töitä n. 2,5 vuotta, okt, naimisiin menty ja miehellä hyvä vakityö. Terveysasiatkin kunnossa vihdoin.
Ei olla kumpikaan kauheen hyviä keskustelemaan vakavista aiheista ja aina kun koitin puhua että joko ois meidän vuoro ja haluisin jättää pillerit ni vastaus on ollut "ei". Kyllä se aina välillä ehotteli nimiä ja pinnasängyn paikkaa yms. mutta ei silleen tosissaan ja keskustelut aina sitten kesken.

Lopuks meni hermot jahkailuun ja konahin miehelle etten halua enää syödä pillereitä. Tää vaan toteaa rauhallisesti ettei niitä sit tarvii syyä. Piti vielä kysyy ja varmistaa että tajuaahan hää että sitten on olemassa se mahdollisuus et tulisinkin raskaaksi. Kuulemma tajus :ROFLMAO:
Eli lähinnä miehen piti varmaan vaan saada puntaroida asioita todella rauhassa, mutta luultavasti käytettäs ehkäsyä sinne 30v asti jos en ois uskaltanut vähän suutahtaa :rolleyes::LOL:
 
Eli ihan tavallinen ilmiö tuo miesten pehmittely aiheeseen ;) meillä ei siis "lupaa" ole vielä tullut, mutta naureskellen ja hymyssä suin se mua kuuntelee kun vihjailen ja kuumeilen. Ja tosiaan, enää ei oo ehdoton ei, vaan "ehkä joskus". Joskus vuosi sitten hänellä ittellään tais olla vähän vauvakuume, mutta mun ieestä elämäntilanne meillä ei ollut silloin sopiva. Oi pitäny nököjään aillon vaan ryhtyä hommiin kun nyt on niin jarrut pohjassa :rolleyes:
Ja siis kaikki perustelut on tullu käytettyä. Taloudelliset ja hedelmälliset ja kaikki mitä oon keksiny :LOL::LOL::LOL:
 
Tervetuloa Innih, mehän ollaan aika samassa tilanteessa, oon kans 23-v ja opiskelut saatu päätökseen yms. niin tuntuu olevan hyvä aika vauvalle :)

Joo näyttää olevan aika normaalia että miehet tarvii vähän pehmittelyä vauva-asiassa, mutta musta se on ihan ok kunhan ei mee painostamisen puolelle. :D Ei meillä ainakaa mies kokenu että oisin mitenkää painostanu, kerroin vaan muutamia faktoja :LOL:
 
Kiitos, on mukavaa tulla mukaan! Tosi kivaa päästä tänne juttelee teidän kanssa, kun ollaan suurin piirtein saman ikäisiä ja samassa tilanteessa! :)

Mulla on nyt KP 18 menossa ja eilen vasemmalla puolella alavatsaa oli ihmeellistä nipistystä aina välillä ja tänään on ollut koko alavatsan alueella semmosta paineen tuntua. o_O Miehelle jo intoilin, että nyt se siellä kiinnittyy ja vaiks mitä ja hän vaan myhäili että vai sellaisia luuloja taas. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Tikuttikos täällä moni ovista? Kuin pitkä tein lutaalivaihe on? Mulla on ollu synnytyksen jälkeen keskimäärin n.11pv, se on lyhentyny siitä mitä oli ennen raskautta..ja tässä kierrossa en oo ees ovista bongannu vielä ja nyt kp15 eli voi olla että lutaalivaihe jää jopa alle ton 11pv jos kierto ei veny...ärsyttävää!! Tai mistä tietää että josden ovuloikaan tässä kierrossa että vielä ärsyttävämpää jos näin käy.
 
Nnipsu!: mulla oli luteaalivaihe yk 1 ja 2 sen 14 pvä (ja niitten jälkeen en sit oo ovuloinutkaan). Tosin en voi sanoo ekasta kierrosta varmaks kun en tikutellut ja muutenkaan ollut hyvin perillä kierrosta. Kierrot olivat kuitenkin saman mittaiset niin todennäköisesti oli luteaalivaihe sen 14 päivää.

Yleensä se lueaalivaihe pysyy samana ja kierron pituus muuttuu. Toivottavasti bongaisit oviksen lähiaikoina :)
 
En oo ikinä tikutellut ovista. Esikoinen tais lähtä aluille tokasta tai kolmannesta yk:sta (kuka niin vanhoja enää muistaa ;)) joten ei kauheasti ehtiny tuskastua ja testailla.

Vaan ette usko mitä tänään tapahtui. Jännän tunteen ja kuviteltujen oireiden yllyttämänä pakotin miehen kauppaan ostamaan raskaustestiä. Kuukautisten pitäis alkaa siis vasta huomenna mut ku tuntui jotenki oudolta. Ja ihan käsittämätöntä kyllä, plussa sieltä pamahti.. En voi käsittää mikä tuuri, meillä siis vain se yksi ns. harkittu vahinko takana :LOL::LOL: en vielä kauheena intoile, sillä pessimisti ei pety... :sick:
 
Rimpuilija Näkyy! (y) siulla ei kyllä pitkään menny :D Onnea :love:
Ovistesteissä ei viiva vahvistunut enkä oo nyt viikonloppuna jaksanu testailla enää :LOL: alavatsassa alkanut olemaan tuntoja eli hollilla ollaan ellei sit ollut jo, mut en ota siitä stressiä kun ei tosiaan ollu kauheen ohjeenmukaiset tikutukset :rolleyes: maanantaina kp 15/28, saatan testailla jos on tikkuja vielä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: rimpuilija

Yhteistyössä