Moikka!
Minäkin taidan kuulua niihin nuoriin odottajiin, ja ikää 18. Elämä luistaa hyvin, eikä ikä ole ollut mielestäni haittana ollenkaan! Opiskelen tälläkin hetkellä lukiossa ja kohta puolin jään sitten äitiyslomalle ja kirjoitan itseni ylioppilaaksi heti kun vain mahdollista. Avopuolisonikin on tällä hetkellä intissä, mutta onneksi hän pääsee sieltä jo tammikuussa, joten en kauaa joudu olemaan vauvan kanssa yksin. Mutta tosissaan, en kyllä ole joutunut kokemaan minkäänlaisia ongelmia ikäni puolesta vaikka tiedänkin että monen vanhemman ihmisen ensireaktio onkin ""noin nuorena äidiksi, ei todellakaan hyvä juttu"".
Mielestäni meillä menee hyvin vaikka olemme nuoria (kihlattuni on 19v), eikä rahastakaan ole ollut pulaa, sillä minä ja avopuolisoni oltiin saatu kerättyä rahaa talteen jo ennen raskauttani, joten voin siis opiskella rauhassa eikä tarvitse edes olla töissä.
Inhottaa kyllä kieltämättä se, että monet ikäiseni eivät ole valmiita äideiksi. Olen kuullut monien juovan ja polttavan vaikka ovatkin raskaana ja sitä katson itsekkin pahalla silmällä, iästä huolimatta! Mielestäni äitiyteen kuuluu se, että pystyy ajattelemaan lapsen parasta, jättää siis viikonloppu juomiset ja tupakan kokonaan! Äidin huvi, lapsen kohtalo.. Enkä myös ymmärrä sitä, että nuoret tekevät vauvan ja lopulta kun vauva syntyy niin se joutuu isovanhempien hoidettavaksi sillä itse äiti haluaa vielä viettää nuoruuttaan.
Että näin
-Onnellinen tuleva äiti ja masuasukki 34 + 5