V
vierailija
Vieras
Olen 25-vuotias, 1-vuotiaan pojan äiti. Haluan omistaa tämän kaikille nuorille äideille ja äideille, jotka ovat saaneet raskausaikana ja vauvan myötä kuulla arvosteluja täysin turhaan. Saan mulkauksia ja pahoja katseita kun työnnän lasta vaunuissa. Ihmiset kääntyvät katsomaan ja tuhahtavat ja pudistelevat päätään. Kun olin 12 raskausviikolla, minulta kysyttiin, kuinka pitkällä raskaus on ja sitten kauhisteltiin päin näköä että en sitten keskeyttänyt. Muistan sen kuin eilisen päivän kun eräs täti, jota en ollut enne nähnytkään, ilmoitti minulle etten kykene tätä lasta hoitamaan niin ettei se menehtyisi. Perään minulta kysyttiin: "luuletko todella että sinusta tulee hyvä äiti tälle lapselle?" Menin niin hämilleni etten osannut kuin tuijottaa. Kuinka monelta yli 30-vuotiaalta kysytään näin? Miksi minulla ei ollut oikeutta tulla äidiksi? Onko kenellä tahansa oikeus painaa "huono äiti" leima otsaan vain sen takia, että iän ensimmäinen numero on 2? Silloin en osannut vastata kysymykseen, mutta nyt osaan. Kyllä, olen hyvä äiti lapselleni enkä kadu hetkeäkään etten raskautta keskeyttänyt (ei ollut suunnitelmissakaan). Olen hyvä äiti ja se joka rohkenee ajatella muuta, voi vilkaista peiliin ja miettiä, löytäisikö sieltä jotain korjattavaa.
Älkää antako ihmisten epäluulojen masentaa! Oikein hyvää syksyn jatkoa ja talven alkua teille kaikille.
Älkää antako ihmisten epäluulojen masentaa! Oikein hyvää syksyn jatkoa ja talven alkua teille kaikille.