nuoret äidit

siis miksi oi MIKSI teette lapsia peräkanaa kolmekin kappaletta, hehkutatte pienillä ikäeroilla ja todellisuudessa ootte ihan poikki ja huudatte lapsille naama punaisena jos jotain tekevät väärin ja sit ku joku ei halua lapsia pienillä ikäeroilla katsotte kieroon ja sanotte et pitäähän lapsella leikkikavereita olla..... :kieh:
leikkikavereita saa muualtaki ku äidin mahasta!
:headwall:
ja tämä siis muillekin kuin nuorille (alle 20v ensimmäisen saaneet) äideille. jättäkää ne lapset tekemättä jos ette jaksa jopa kahta uhmaikäistä yhtaikaa........
 
nikitön
Ai tää on TAAS näitä päiviä :LOL: :LOL:

Kävisitkö ystävällisesti ilmoittamassa tämän tärkeääkin tärkeemmän viisauden myös noille muille osioille,ja palstoille,että kaikki tajuttais olla haluamatta/tekemättä lapsia.

Miksi sinä olet mennyt tekemään lapsesi pienillä ikäeroilla,jos et kerta jaksa..syyttömiä kait me muut siihen ollaan.

Lopettaisit tuon yleistämisen,kun sinä et voi tietää miten me muut jaksetaan.Jos sinulla on huonoja kokemuksia pienistä ikäeroista ja siitä,että huudat lapsillesi,niin älä luule silti et kaikki niin tekee.

 


Minulla on 2 lasta, tyttö ja poika, lyhyellä ikäerolla ja hyvin menee, ei minulla ole mitään syytä huutaa lapsilleni ,miksi huutaisin ?
Ja väsynyt voi olla ilman lapsiakin :whistle: !!!
Jos et ole siis huomannut että niitä väsyneitä ihmisiä on lapsettomissakin ihmisissä, mikäs niiden väsymyksen syy sitten on vai täytyykö väsymykselle edes olla syytä :whistle: joskus sitä vaan jaksaa paremmin joskus taas hieman laiskemmin =) !

Mutta vaikka välillä ramaseekin niin ei se kyllä lapsista johdu ja ei minulla silloinkaan ole mitään syytä huutaa lapsilleni.

Ja väsyneitä aikuisia siis löytyy niin lapsettomista kuin vanhemmista äideistä ja nuorista äideistä sekä keski ikäisistä äideistä, yhtä lailla ja myös isistä VOITKO KUVITELLA .
Ei se väsymys siis johdu lapsista,ainakaan minulla, välillä vaan tekee mieli hieman löysäillä ja lepäillä koko perheen voimin =) !
 
tuleva äippä 16v
ei hyvin taida mennä ketjun aloittajalla :D toivottavasti jaksat lastesi kanssa,ja lopetat sen niille huutaminen :saint: jos sinulle niitä on suotu,voi myös olla ettei,ja siitä katkeruituneena tiedät kaiken alle 20-v lapsen saaneiden elämästä :LOL: no,sainpahan jotain miettimistä esikoista odotellessani jo yliajalla,kiitos siitä :hug:
 
tuosta huutamisesta en niin tiedä, sitä kun ei lähipiirissäni harrasteta niinkään... Mutta väsymystä on kyllä liikkeellä. Ainakin tässä naapurustossa, jossa on pari 30-vuotiaana esikoisensa saanutta ja yksi 40v. äiti jolla on kolme lasta. Ilmeisesti tämä väsymys on siis aika yleismaailmallista..
 
joo
kyllä KAIKKI äidit väsyy ja ihan kaikki ihmiset yleensäkki väsyy,mut onhan täs hyvä bointti että toi väsymys lapsiperheissä aiheuttaa just sitä et se väsymys purkautuu sit lapsiin usein....mutta ei minusta iällä ole tekemistä sen kans huutaako joku lapsilleen!vaikka sanotaan et nuorena jaksaa niin en mä ainakaan aina jaksa pienen vauvani kans vaikken mikään vanhakaan ole(23v)!!ja tosta huutamisesta sen verran että turha täälä on kaunistella ettei muka kukaan huuda lapsilleen :LOL: kyllä muuten sitte varmana jokainen huutaa joskus...se on vaan elämää ja tunteitakin pitää näyttää kuhan se jää siihen huutamiseen ja lyhyeen!EN tarkota mitään jatkuvaa huutamista,jos ny joku haluaa vääristää,mut kuitenki!!ja tolla huutamisellakaan ei ole kyllä iän kanssa mitään tekemistä!! muistakaahan mammat levätä :D
 
Tiedoksi minä en huuda lapselleni ja en ole loppuunväsynyt niinkuin jotkut antoi ymmärtää.
Kyllä, vähän provoilen mut asiasta. täällä on pakko vähän kärjistää et saa ihmiset hereille.
mutmut... lähipiiristä tiedän tapauksia joille ei ois koskaan pitäny lapsia suodakaan ja he sitten ihmettelevät et miks en itse halua lapsia pienillä ikäeroila.
he juuri huutavat ja suurinpiirtein jättävät heitteille lapset kun itse lähtevät hermot riekaleina "tuulettumaan".
pyydän anteeksi yleistystä.
oli vaan hermot tiukilla kyseisen tapauksen johdosta...
(ja hän on ensimmäisen lapsen saanu 18v...)
suurin osa "teiniäideistä" on vastuunsa tuntevaa porukkaa mut osa sit.... (tämä ei tietenkään ole iästä riippuvainen aina)
mua niin säälittää ne lapset. :ashamed:
 
RRÄ
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 19:08 joo kirjoitti:
kyllä KAIKKI äidit väsyy ja ihan kaikki ihmiset yleensäkki väsyy,mut onhan täs hyvä bointti että toi väsymys lapsiperheissä aiheuttaa just sitä et se väsymys purkautuu sit lapsiin usein....mutta ei minusta iällä ole tekemistä sen kans huutaako joku lapsilleen!vaikka sanotaan et nuorena jaksaa niin en mä ainakaan aina jaksa pienen vauvani kans vaikken mikään vanhakaan ole(23v)!!ja tosta huutamisesta sen verran että turha täälä on kaunistella ettei muka kukaan huuda lapsilleen :LOL: kyllä muuten sitte varmana jokainen huutaa joskus...se on vaan elämää ja tunteitakin pitää näyttää kuhan se jää siihen huutamiseen ja lyhyeen!EN tarkota mitään jatkuvaa huutamista,jos ny joku haluaa vääristää,mut kuitenki!!ja tolla huutamisellakaan ei ole kyllä iän kanssa mitään tekemistä!! muistakaahan mammat levätä :D
ÖÖ, luuletko oikeasti että kaikki äidit huutaa edes joskus lapsilleen :eek: ?
No sitten minä olen todella poikkeus...en todellakaan usko että kaikki äidit huutaa lapsilleen.
 
taizi
Voi herrajumala,

leimaako se huonoksi äidiksi, jos on joskus väsynyt ja huutaa?
Varmasti jokainen niin tekee, kunhan ei tuu tavaksi.
Jokaisella oikeus olla väsynyt, se pitäis myös uskaltaa sanoa. Tämän takia monet äidit sairastuu psyykkisesti, koska pitää esittää jotain huippuäitiä.

Oikeesti, ketään ei saa tuomita jos huutaa lapsillee kerran tai kaksi, tai myöntää olevansa väsynyt.Oli sitten nuori tai vanha.
 
plääh
mä en ainakaan ole tekemässä lasta ihan heti jos teen ollenkaan enää koska mä en itse varmaan jaksaisi pitää huolta niin monesta ja jos ei jaksa niin pahempi siitä tulee kun hemmotellusta ainokaisesta koska ei jaksa opettaa käytöstapoja.mies toisaalta haluais toisen mutta minua ei kiinnosta pätkääkään tehdä toista vaikka lapsi on tosi kiltti ja muutenkin mut mä tykkään helposta elämästä ja useampi ei siihen kuulu. :D
 
pahaa oloako purat täällä vai onko puolukka päivät sulla? jos nuori äiti tekee peräkkäin lapset se on miettiny tarkkaan mitä tekee..ite haluisin toisen lapsen oma tyttö 6kk mutta oon miettiny tarkkaan asian että ei kande tehä lasta jos yhdessä on tarpeex hommaa plus muut koti työt toisilla se on eri juttu toiset jaksaa hoitaa kaksi lasta ja tehä koti työt toiset taas jaksaa hoitaa yhden se on jokaisen oma asia mitä ne tekee elämällään ja siihen kukaan ei voi puuttua..
 
Sally Spectra
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 14:32 äiti85 kirjoitti:
pahaa oloako purat täällä vai onko puolukka päivät sulla? jos nuori äiti tekee peräkkäin lapset se on miettiny tarkkaan mitä tekee..ite haluisin toisen lapsen oma tyttö 6kk mutta oon miettiny tarkkaan asian että ei kande tehä lasta jos yhdessä on tarpeex hommaa plus muut koti työt toisilla se on eri juttu toiset jaksaa hoitaa kaksi lasta ja tehä koti työt toiset taas jaksaa hoitaa yhden se on jokaisen oma asia mitä ne tekee elämällään ja siihen kukaan ei voi puuttua..

Heh, mua alko naurattamaan toi "onko puolukka päivät sulla". Sitä on matkittu oman poikaystävän lausahdusta selvästi ja luullaan että ollaan hyvinkin aikuismaisia.. heh. Teiniolemus loistaa rivien välistä, ja huom eikös toi puolukkapäivät ole yhdyssana, vai puhuitko puolukalle ja kysyit onko sillä päivät?
Mitä huutamiseen tulee, kyllä minä ainakin karjasen välillä kunnolla. Siinä nousee tytöltä tukka pystyyn. Kokoajan en rääy, se on tyhmää ja älytöntä,ja vie pointin koko asiasta. Olen jo yli 30v. Eli väärässä paikassa,sori vaan. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 18:39 Sally Spectra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 14:32 äiti85 kirjoitti:
pahaa oloako purat täällä vai onko puolukka päivät sulla? jos nuori äiti tekee peräkkäin lapset se on miettiny tarkkaan mitä tekee..ite haluisin toisen lapsen oma tyttö 6kk mutta oon miettiny tarkkaan asian että ei kande tehä lasta jos yhdessä on tarpeex hommaa plus muut koti työt toisilla se on eri juttu toiset jaksaa hoitaa kaksi lasta ja tehä koti työt toiset taas jaksaa hoitaa yhden se on jokaisen oma asia mitä ne tekee elämällään ja siihen kukaan ei voi puuttua..

Heh, mua alko naurattamaan toi "onko puolukka päivät sulla". Sitä on matkittu oman poikaystävän lausahdusta selvästi ja luullaan että ollaan hyvinkin aikuismaisia.. heh. Teiniolemus loistaa rivien välistä, ja huom eikös toi puolukkapäivät ole yhdyssana, vai puhuitko puolukalle ja kysyit onko sillä päivät?
Mitä huutamiseen tulee, kyllä minä ainakin karjasen välillä kunnolla. Siinä nousee tytöltä tukka pystyyn. Kokoajan en rääy, se on tyhmää ja älytöntä,ja vie pointin koko asiasta. Olen jo yli 30v. Eli väärässä paikassa,sori vaan. :whistle:
p.s. jos tällasia asioita aletaa nviilaamaan niin ette kumpikaan kirjoittanut ihan niin kuin pitäisi. ;)
 
paupeliharmaana
ei #&%?$!* mistä te ainaiset katkerat marmattajaämmät aina eksytte tänne nuorison joukkoon?! \|O \|O hohhjoijjjaa!!!!onpa tylsä ja yksinkertanen teiänkin elämä ku ei muuta tekemistä ole kun tulla tänne ivaamaan.Mitä eroa meillä on teihin ´malliäiteihin´verrattuna?Empä ole kuullut ikinä nuoresta äidistä kenen lapsi olisi otettu huostaan tai muuten kärsinyt siitä että äiti ei ole osannut hoitaa!!!Hyvät vanhukset,jos teillä on omia lapsia niin varmastikkin olette huomanneet sellaisen ilmiön kuin äidinvaisto joka tulee jokaiselle automaattisesti!!EIKÖ?!#&%?$!* soikooon kun #&%?$!* tollaset!!! \|O \|O Sanotaanko jossain lakipykälässä että milloin ihmisen lapsiaika loppuu ja milloin ihmisestä tulee viralliseseti aikuinen?! \|O EI!!!!!joten älkää #&%?$!* sanoko että ´älkää tehkö lapsia kun itsekkin olette vielä´ \|O \|O ei mekään tulla teiän vanhuspalstalle haukkumaan kuinka edesvastuuttomia olette kun viel ´tuossa iässä´ teette lapsia.Suomessa saa abortin jos haluaa joten eiköhän ne ketkä sen oikeasti haluavat tehdä, tee!!!!!!
 
tuleva mamma
heh...aika naurettavaa:D tutkitustikkin on todettu että nuoret äidit jaksavat paremmin kun vanhat!!! heh...että miettikääpäs sitä. kyllä mä aijon ainakin toisen tehä heti kun toinen on päässyt vaippa iästä. helpompi ne on sitte pieninä yhessä hoitaa ja niistä on enemmän seuraa toisilleen sillon ja tulevaisuudessakin. joten mee muualle oikeesti inisee...toi on naurettavaa!! \|O
 
nnn
Ei pahalla, mutta näihin hirmutekoihin syyllistyneet äidit ovat kaikki olleet nuoria äitejä.(n. 20-V) Todellisuudessa kaikki väsyvät, vanhemmiten yökukkumisen kyky vähenee, mutta ehkä muut taidot kompensoivat sen. Jos huomaamme väsymystä ympäristössämme, voimme kaiketi auttaa.
 
kuBla
No ei tää ap ihan väärässä oo. Tosi se tieten on että jo yhdenkin lapsen kanssa riittää työtä, saatikka sitten kahden taikka kolmen. Jos ihan hirveen pienillä väleillä muksut tehdään, niin kyllä se voimia raastaa. Nukkua tieten pitäis aina kun siihen on mahollisuus, mut mulla ainakin aikanaan ku muksut oli pieniä, sellasta tilaisuutta ei suotu. Toinen ku nukku niin toinen valvo. Kovaa työtä se on. Nostan hattua kaikille äideille jotka siitä rulianssista selviää suht täys päisinä..

Ja tosta huutamisesta sitten. Mää kyllä myönnän sortuvani siihen turhankin usein. Esikoisen ollessa pieni, mää kans aina arvostelin näitä äitejä jotka lapselleen ärjy ja karju. Mut sit kuopuksen syntyessä kaikki heitti kupperiskeikkaa. Kaikki hyvät aatokset lasten kasvatuksesta lens ikkunasta ulos.. Kyllä siinä vaiheessa kun talossa oli 2 uhmaikästä yhtä aikaa, niin välistä tuntuu että piiputtaa.. nyt jo toisella hieman esimurrosikää ja voi kiesus sitä kaikkien asioiden kyseenalaistamista..

Mut voimia ja jaksamista kaikille äideille..
 
Mun mielestä on aivan sama minkä ikäisenä ne lapset tekee jossain vaiheessa tulee jonkinlainen väsyminen!!! Itse olen tällä hetkellä 26v. ja esikoiseni syntyi 9vuotta sitten sen jälkeen olen saanut vielä kolme lasta eli 4 mulla on yhteensä omia sitten on vielä 3 ns.viikonloppu lasta, ikäjakauma on 16-1vuotiaita :flower: .
Sitä en ymmärrä miksi vanhemmat ihmiset aina katsoo nuoria äitejä ikään kuin kieroon, yhtälailla nuoret jaksaa hoitaa lapsiaan ku vanhemmat. Itselläni on kaveri joka sai esikoisensa 17vuotiaana ja on pärjännyt vallan mainiosti!!! En voi muuta ku toivottaa teille kaikille nuorille äideille myös tuleville... Hurjan paljon onnea elämään lapsen kanssa!!! :hug: :wave:
 
Kuuleppa meneppä sanomaan tuo kaikki sille ihmisellejoka sua ärsyttää! Ja väsymystä yms. Voi ilmetä vaikka olisi lapsilla kuinka iso ikäero tahansa.. Jokainen tehköön lapsensa kun itsestä siltä tuntuu!
 

Yhteistyössä