Nuorempi hoidossa, vanhempi kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CeeX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

CeeX

Vieras
Onko kukaan tehnyt tällaista ratkaisua? Meille kolmas lapsi tulossa, ja olen tosi kipeä. En pysty hoitamaan vuoden ikäistä enää itse. Neljävuotiaan kanssa sen sijaan pärjään, koska häntä ei tarvitse nostella.

Nyt molemmat lapset on hoidossa, ja minä saikulla kotona. Minulla on tylsää ja ikävä lapsia. Pienempää en voi kotiin ottaa, mutta vanhemman voisin... mutta olisiko se liian outoa?

On.

Lapset eivät ole sinua varten "Minulla on tylsää" vaan sinä lapsia. Nelivuotiast tarvii enemmän kavereita kuin yksivuotias ja yksivuotias tarvitsee enemmän äitiä kuin nelivuotias.

Jos olet saikulla, niin lepää että jaksat kohta hoitaa vauvaa, yksveetä ja nelivuotiasta.

Pidä nyt se saikkus ja hoida itseseäsi hyvällä omalla tunnolla. Eikös se ole parempi lapsille, kun touhuttavaa riittää päiväksi ja sinä jaksat sitten sen illan olla paremmin heidän kanssa. Ja kyllä olisi outoa, jos vain toisen ottaisit kotiin.

Pidä vain molemmat hoidossa, kun et voi tietää jaksamistasi. Lapselle olisi ikävää, jos nyt otat pois hoidosta ja ensi viikolla tai seuraavalla tilanne olisikin toinen. Uskon, että lapsillekin tilanne on helpompi, kun molemmat menevät hoitoon eikä vain toinen.

mulla vähän sama tilanne, kolmas tulossa ja olen saikulla luultavasti raskauden loppuun asti. Ja meillä on 3v ja 6v. eli on kyllä hiukan isommat lapset mutta ovat kumpikin hoidossa. Vanhempi käy eskaria ja on lisäksi 15päivää/ kk hoidossa ja nuorempi on noin 15päivää/ kk, usein kyllä vähemmänkin. Meinasin ottaa tuon 3vuotiaan pois päiväkodista mutta kyllä hän saa siellä seuraa muista lapsista. Ja itellä selkä niin kipeä ja tulee supistuksia niin en jaksa/pysty antamaan sitä mitä saa hoidossa. Ja luulen että tuo teiän 4v kaipaa jo ikäistään seuraa mitä saa siellä hoidossa :)

Minusta sun kannattaa levätä rauhassa... mutta mutta vain sinä itse tiedät miten pärjäät ja miten paljon jaksat hoitaa. Ei ainakaan kannata tehdä ratkaisua sen perusteella mitä hoitajat tai palstan äidit asiasta ajattelee...

Eipä tässä enää pitkä aika olisi, kuukausi, mutta se kuluisi niin paljon nopeammin, jos olisi jotain tekemistä :/ Mies on kans sitä mieltä, että lepää kun kerran pystyt...

Yhteistyössä