nuorehko kokeneempi synnyttäjä?huhuu

Moikka, hei te jotka olette saaneet lapsia nuorehkona eli 20paikkeilla ja sitten nyt kokeneempana 30-40 aikaan oletteko huomanneet vartalonne palautumisissa muutoksia? eli enään ei palaudukkaan niin mitttoihin tms. tai että olisi paremmin nyt palautunut tm.s mitä ei 20kymmpisenä? kaikkea saa kertoa eroa ja vertailua nuorena ja kokeneempana synnyttäjänä/synnyttäneenä?
 
No,en tiedä kuulunko kohderyhmään mutta vastailen silti.Esikoisen sain 24v,toisen 25v ja kolmannen 30v.Joka kerta olen palutunut entisiin mittoihin vuoden sisällä (laihduttamatta).Samaa kokoa käytän kuin ennen lapsia.Luulen että se on enemmän tyypistä kiinni,kuinka nopeasti palutuu.Ikä ei ole välttämättä se juttu.Olen luonnostaan hoikka ja siro.
 
Sain esikoisen23 vuotiaana, keskimäisen 30 vuotiaana ja kolmannen lapsen 32 vuotiaana. Painoa tuli viimeisessä raskaudessa eniten. Ja raskaus oli aika rankka. Mutta nyt vauva on 3,5 kk ja olen aika kivasti toipunut. Painoa on kyllä vielä 8 kiloa ylimääräistä siis siihen kun aloin odottamaan. Vauva nukkuu onneksi niin hyvin, että sekin edistänyt toipumista. Minusta iästä on omalla tavalla hyötyä. Sitä ottaa asiat niin rauhallisesti kun vertaa parikymppisenä oloon.
 
sain esikoisen 17 v ja mahduin 2 viikon päästä synnytyksestä samoihin vaatteisiin kuin aikasemmin raskautta. Kuopuksen sain kun olin 30v ja lähtöpainokin kyllä eri kuin esikoisesta. Laihduin kyllä alle lähtöpainon mutta takasin on tullu.
 
lähtö paino ekan muksun kohalla oli 60 ja laitokselta lähtiessä 59.tuli n.9kg+odotusaikana.
tokan kohalla lähtö oli 53,tuli 12 kg ja kolmosen kohalla lähtö oli 51kg ja tuli 12kg.nyt painan 56-58kg.kiinteyttää pitäs... :whistle:
sain ekan muksun 20v.ja nyt olen 30 ja risat.
 
No minä en ole kyllä huomannut mitään eroa. Esikoisen sain 19v ja kiloja tuli 7. Normaalit farkut vedin sairaalassa jalkaan kotiin lähtiessä ja kaikki kilotkin jäi sinne
Neljännen sain nyt 30 ja kiloja tuli 8 ja omilla farkuilla tultiin taas sairaalasta kotiin
 
Esikoinen 22v ja keskimmäinen 24v ja nuorimmainen 31v.Mitään erroa ei palautumisessa.Nyt oon jopa 5kg laihempi kuin ennen viimeistä raskautta.Voinen kuvailla itseäni hoikaksi ei siis ole ylipainoa ollut.Eli ei ainakaan minuun ole ikä vaikuttanut.Neljännestä kuumeilevana.
 
Ekat lapsukaiset 25, 27 ,JA29 V ja nyt 37 v. Silloin kilot lähti ihan itsestään muutaman kuukauden sisällä. Nyt vauva 3 kk ja vielä liikakiloja n 8. Aikaisemmin ajattelin, että kilot karisee kun luonnostaan liikkuu ja syö tavallisesti. Ehkäpä nyt sitten kuitenkin hyötyliikunta vähäisempää kuin kolmen pienen kanssa ja kyllä herkuttelenkin paremmalla omatunnolla kuin nuorempana.., ei kylläkään näköjään sopisi. Ja kai se nyt sitten on uskottava, että lähes nelkyt on eri kuin vilkas kolkyt.
...
Äitiys ihanaa ja seesteisempää kuin nuorikkona ollessani. Nautin kovasti ja ehkäpä ne kilotkin lähtee kun työntelen vaunuja tovin ja yritän sitä karkkilakkoilua pitää. uutena harmina vauvan mahdolliset allergiat, nyt olen maidottomalla (täysimetän siis) ja tänään eka kertaa käsien taipeissa ja vähän vartalollakin ihoryyhnää. Pelkäänpä siis, että ruokavalioni alkaa kaventumaan.
 
Sain ekan lapsen 22 vuotiaana, sitten 24, 30 ja lähes 36 vuotiaana.
Kiloja on tullut joka kerta reilut 20, jopa 25 B) . Aina on kilot karisseet itsekseen kotitöiden ja muun hyötyliikunnan voimalla viimeistään 10 kuukauden kuluessa.

Nyt kuopus lähes 10 kk ja paino alkaa olla alle entisten mittojen =)
 
Esikoisen sain 20 vuotiaana, toisen 28v ja kolmannen 31v. Kahdesta ensimmäisestä painoa tuli 13-14kg ja viimeisestä 5-6kg.

Tällä hetkellä painoa vähemmän kun ennen esikoista. Vissii kotityöt kuluttaa kun ei laihduttanutkaan ole :D

Esikoinen muokkas lantion. Muita muutoksia en ole kyllä ees huomannut. Ainut että toiset synnytykset ovat olleet puolet helpompia :)
 
olen saanut lapset 24, 29 ja 32 vuotiaana eikä mulla ole ollut eroja painon tulossa tai kilojen lähtemisessä.

Jokaisen raskauden aikaan on tullut n. 20 kg ja n. vuoden sisällä kaikki on lähtenyt, ilman mitään kummempia laihdutuskuureja.
Kuopuksen jälkeen painoa lähti jopa 5kg enemmän kuin mitä lähtöpaino oli( muutama tullut takaisin viimeisen puolen vuoden aikaan, mutta ei mua hirveesti muutaman kilon heittelyt haittaa)
Eipä silti, ei mun tarttee hirveesti vahtia, mitä suuhun laittaa.. =)
Olin kyllä ennen lapsia aika "rimppakinttu"...mut nykyiseen tilaani olen paljon tyytyväisempi- ei enää luut paista läpi!!
;)
 

Yhteistyössä