Nukutko yleensä hyvin?

Vieras
En. Herään joka ikinen yö vähintään kaksi kertaa ilman mitään syytä, sitten on vaikea nukahtaa uudelleen. En tosiaankaan muista, milloin olen viimeeksi nukkunut koko yön putkeen heräämättä välillä, joskus 20 vuotta sitten varmaan.

kiilusilmä
En muista edes milloin olisin nukkunut kokonaista yötä putkeen ja illalla on myös hivenen hankalaa rauhoittua nukkumaan. En koe että unettomuudesta kärsisin, tämä huonounisuus taitaa vain olla ominaisuus. Jos saisin aamulla nukkua hieman pidempään (tunnin vaikkapa) , ei olisi mitään ongelmia väsymyksen kanssa.

En valitettavasti. Viimeiset 6,5 vuotta jompi kumpi lapsista on herättänyt minut lähes joka yö, ja vaikka olisi hyväkin yö menossa, en enää osaa nukkua vaan heräilen jatkuvasti. Välillä on lisäksi kausia, jolloin valvon aamuyöstä tuntikausia. Se on ihan kamalaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En. Herään joka ikinen yö vähintään kaksi kertaa ilman mitään syytä, sitten on vaikea nukahtaa uudelleen. En tosiaankaan muista, milloin olen viimeeksi nukkunut koko yön putkeen heräämättä välillä, joskus 20 vuotta sitten varmaan.
Sama "vika" mullakin...herkkäunisena herään monta kertaa yössä, kuuntelemaan mm. miehen kuorsaamista ja miettimään sit asioita jotka yön pimeinä tunteina suurenevat entisestään... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Enpä juuri. Mutta nukkuminen on mun mielestäni muutenkin varsin yliarvostettua :D
En tiedä onko yliarvostettua, mutta joskus tuumin, että hyvin nukkuvat ja hyvät yöunet saavat eivät älyä arvostaa sitä untaan. Mutta ei se haittaa, ei se ole tarpeenkaan.Hyvä että kaikki eivät joudu kärsimään unettomuudesta tai huonolaatuisesta unesta.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En tiedä onko yliarvostettua, mutta joskus tuumin, että hyvin nukkuvat ja hyvät yöunet saavat eivät älyä arvostaa sitä untaan. Mutta ei se haittaa, ei se ole tarpeenkaan.Hyvä että kaikki eivät joudu kärsimään unettomuudesta tai huonolaatuisesta unesta.
Mä en ole tainnut nukkua hyvin kovinkaan montaa kertaa sen jälkeen, kun lähdin vuonna 1999 työn ohessa opiskelemaan. Olen unohtanut, millaista olisi, jos nukkuisi vaikkapa 7 tuntia vuorokaudessa.

Yhteistyössä