Nukkuvatko kaksoset milloinkaan samaan aikaan...

Ongelmana meidän puolivuotiaiden kanssa on päiväunet. Tyttö nukkuu kahdet pitemmät ja poika taas jopa neljät lyhyet. Hetkeäkään ei ole kädet vapaina. Nukutan lapset ulkona ja eri vaunuissa tämän eritahtisuuden vuoksi. Siis täysin jumissa olen sisällä kun ei kaksien vaunujen kanssa pääse yksin liikkeelle.

Mitenkä teillä muilla päiväunet menevät? Olisiko kenelläkään vinkkejä tähän ongelmaan?
 
Osta kunnolliset kaksostenvaunut ensinnäkin, en ymmärrä että nyt kaksien vaunujen kanssa jaksaa joku leikkiä.

Toisekseen laita molemmat lapset AINA samaanaikaan niihin kaksosten vaunuihin vierekkäin ja lähde ulos kävelemään. Lyki menemään niin kauan että nukkuvat kunnolla ja sikeästi. Toista tätä JOKA PÄIVÄ, SAMAAN AIKAAN.

Luo siis lapsillesi ja itsellesi selkeä päivärytmi. Meillä ovat nukkuneet aina samaan aikaan ja ovat hyvin tyytyväisiä mussukoita =) =) Mutta muista että sinä olet se joka heidät nukkumaan laittaa,eivät he itse sitä osaa ehdottaa.
 
onnistuu
Mulla on myös kahdet nukutusvaunut sen takia, että eivät häiritsisi toistensa unia. Pidän nukutusvaunuja parvekkeella. Sitten kun vaunutteleen lähden niin on yhdet kaksostenvaunut.

Mutta itse kysymykseen on vaikeampi vastata. Kyllä meilläkin tyttö yleensä herää aiemmin, mutta samaan aikaan olen aina laittanut nukkumaan. Eli nukkuvat ainakin jonkin aikaa yhtä aikaa, sitten kun toinen herää niin annan toisen vielä jatkaa uniaan ainakin sen aikaa että saan ekan syötettyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 23:03 monikkoäiti kirjoitti:
Osta kunnolliset kaksostenvaunut ensinnäkin, en ymmärrä että nyt kaksien vaunujen kanssa jaksaa joku leikkiä.

Toisekseen laita molemmat lapset AINA samaanaikaan niihin kaksosten vaunuihin vierekkäin ja lähde ulos kävelemään. Lyki menemään niin kauan että nukkuvat kunnolla ja sikeästi. Toista tätä JOKA PÄIVÄ, SAMAAN AIKAAN.

Luo siis lapsillesi ja itsellesi selkeä päivärytmi. Meillä ovat nukkuneet aina samaan aikaan ja ovat hyvin tyytyväisiä mussukoita =) =) Mutta muista että sinä olet se joka heidät nukkumaan laittaa,eivät he itse sitä osaa ehdottaa.

Meillä on kunnolliset kaksosten vaunut. Samaan aikaan laitan nukkumaan ja nukkuvat kyllä sikeästi jo ennen kuin vaunut on edes ulkona!
Meillä ei ikinä ole tarvinnut vaunujen kanssa lähteä vartavasten nukuttamaan. Pojan unentarve vain on erilainen kuin tytön.
Eri vaunuja käytän myöskin siksi kun poika ei viihdy niin ahtaassa ja häiritsevät toinen toistensa unia.

Meillä ainakaan kaksoset ei ole samasta muotista. Valoisana puolena on kyllä se että saan kahdenkeskeistä aikaa molempien kanssa =)
 
tupla äippä
Kirjoittelit et pidät sitä kuitenkin ongelmana. Niin ajattelin kans neuvon laittaa mikä toimii meillä. laitan tytöt rattaisiin samaan aikaan ja yleensä nukahtavat heti, mutta toinen heräsi aikaisemmin. En kuitenkaan nostanu pois vaan sillon ku heräsi kävin käveleen tai heiluttelin reilusti. saattopa välillä konsertinkin pitää mut nukahti kuitenkin uudelleen jossain vaiheessa, nyt ei tartte tehä muuta jos herää ku laittaa tutti suuhun ja heilutella joskus hetki. Yksilöitähän nuo lapset on, mut monikkojen kans helpompaa kun on sama rytmi. Toivottavasti tästä ees jotain apua.
 
meillä päästiin samaan rytmiin joskus 4-5kk iässä.periaate on se,että molemmat nukkuu,herää ja syö samaan aikaan niin elämä helpottuu.elikkä,pistä molemmat samaan aikaan nukkumaan.kun toinen herää herätä toinen.syötä samaan aikaan.
meillä myös erilliset vaunut parvekkeella.toimii!!
toinen nukkuu sikeesti heräilemättä.toista käyn välillä vieläkin hyssyttelemässä.en suositelis parvekkeelle kaksosten vaunuja.eivät herätä toisiaan ja voi hyssytellä vaan toista.
aluks tuntui pahalta kun pitää toinenkin herättää,mutta usko pois se kannattaa.saat itsellesi omaa laatuaikaa!!!
meillä kaksoset kohta 11kk.
 

Yhteistyössä