nukkuukos sisarukset samassa huoneessa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 00:11 tytteli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:53 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä nukkuu vanhemmat ja viisi lasta perhepedissä. Lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat.
anteeks mutta tulee mieleen että teillä ei osata laittaa ollenkaan rajoja lapsille, vaan perhe-elämä menee lasten ehdoilla. Tiesitkö, että on tehty sellainen tutkimus jossa lapset jotka osaivat nukkua vanhempien vieressä niin pitkään kuin haluavat, ovat takertuvaisempia ja huonoitsetuntoisempia kuin lapset jotka nukkuvat omissa sängyissään. Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssään, niin hänelle tulee tunne, että minä uskallan ja osaan ja se vahvistaa itsetuntoa. Tosi on, googleta vaikka, itse en enää jaksa kun pitää sännätä kiireesti nukkumaan. Kyllä aikuisen pitää rajat osata/uskaltaa laittaa vaikka joskus se tuntuisi pahallekkin
:)
Peesi. Jos itsellä on huono omatunto kun ei pysty tarjoamaan rakkautta päivällä, niin ei silti noin tarvitse pakottaa lapsia olemaan vanhempien kanssa samassa sängyssä. Kyllä koulussa kiusataan kun kaverit kuulee :/
 
Sillon ku asuttiin pienemmäs kämpäs niin nukkuivat samassa huoneessa, tyttö syntymästään lähtien. Nykyisessä kämpässä molemmilla on omat huoneet joissa nukkuvat. Ikää lapsilla on nyt 2v 6kk ja 1v 2kk. On toiminut meillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 00:24 perhepetistä kirjoitti:
http://www.hernekeppi.fi/hernekeppi/hk3/perhepeti.shtml
Hirmu hyvä juttu tuo! Oon ihan samaa mieltä asiasta. Pojat on nukunu vieressä molemmat noin 3 vuotiaaksi, sit omassa sängyssä samassa huoneessa vanhempien kanssa ja nyt sit puolisen vuotta omassa huoneessaan kaksin.
 
hah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 00:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 00:11 tytteli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:53 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä nukkuu vanhemmat ja viisi lasta perhepedissä. Lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat.
anteeks mutta tulee mieleen että teillä ei osata laittaa ollenkaan rajoja lapsille, vaan perhe-elämä menee lasten ehdoilla. Tiesitkö, että on tehty sellainen tutkimus jossa lapset jotka osaivat nukkua vanhempien vieressä niin pitkään kuin haluavat, ovat takertuvaisempia ja huonoitsetuntoisempia kuin lapset jotka nukkuvat omissa sängyissään. Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssään, niin hänelle tulee tunne, että minä uskallan ja osaan ja se vahvistaa itsetuntoa. Tosi on, googleta vaikka, itse en enää jaksa kun pitää sännätä kiireesti nukkumaan. Kyllä aikuisen pitää rajat osata/uskaltaa laittaa vaikka joskus se tuntuisi pahallekkin
:)
Peesi. Jos itsellä on huono omatunto kun ei pysty tarjoamaan rakkautta päivällä, niin ei silti noin tarvitse pakottaa lapsia olemaan vanhempien kanssa samassa sängyssä. Kyllä koulussa kiusataan kun kaverit kuulee :/
:LOL: just täysin päinvastoin ku tytteli ja vieras kirjottaa. :LOL:
 
Meillä ovat siirtyneet omiin huoneisinsa 6kk iässä molemmat. Eli yksin nukkuvat.
Tuleva vauva jakaa sitten tytön kanssa huoneen niin ikään 6kk alkaen, jos sopivalta näyttää, eivätkä häiritse toisiaan. Tuo ikä on vaan osoittautunut hyväksi, koska lapsille ei tule mieleen vaellella yöllä minnekään sitten, kun ovat kävelyiässä.
 
juupajuu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 00:11 tytteli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 23:53 Hensku-80 kirjoitti:
Meillä nukkuu vanhemmat ja viisi lasta perhepedissä. Lapset saavat nukkua vieressä/samassa huoneessa niin kauan kuin itse haluavat.
anteeks mutta tulee mieleen että teillä ei osata laittaa ollenkaan rajoja lapsille, vaan perhe-elämä menee lasten ehdoilla. Tiesitkö, että on tehty sellainen tutkimus jossa lapset jotka osaivat nukkua vanhempien vieressä niin pitkään kuin haluavat, ovat takertuvaisempia ja huonoitsetuntoisempia kuin lapset jotka nukkuvat omissa sängyissään. Kun lapsi oppii nukkumaan omassa sängyssään, niin hänelle tulee tunne, että minä uskallan ja osaan ja se vahvistaa itsetuntoa. Tosi on, googleta vaikka, itse en enää jaksa kun pitää sännätä kiireesti nukkumaan. Kyllä aikuisen pitää rajat osata/uskaltaa laittaa vaikka joskus se tuntuisi pahallekkin
:)
Peesi. Jos itsellä on huono omatunto kun ei pysty tarjoamaan rakkautta päivällä, niin ei silti noin tarvitse pakottaa lapsia olemaan vanhempien kanssa samassa sängyssä. Kyllä koulussa kiusataan kun kaverit kuulee :/

Aika iso bunkka pitää olla 7 hengen perhepetiin, varsinkin kun äiti on vielä raskaana. Tuo ei toimi hyvin jos kaikki ei nuku aina illasta aamuun heräämättä.
 
meillä nukkuu tyttö 13v ja poika 6v samassa huoneessa, koululäkdsyt tehdään eri paikassa, raopusten alla on läksyjentekopaikka, ku ei huoneeseen mahdu, ei edes silloin kun pikkuveli ei siellä nulkkuisi,

pojat 12v ja 7v nukkuu samassa huoneessa. siellä on oma koulupöytä ja tietokone , mutta tuo ekaluokklainen tekee läksyt vielä yläkerrassa keiitiön tai olohuoneen pöydän aääressä
 
Just siirsin poitsun 1v4kk sängyn isosikon huoneeseen 2 yötä sitten. Esikoinen on ollu isänsä luona, niin ajattelin että nämä alkukangertelut olis sitten helpottanu kun tulee takas, ettei pikkuveli herättäis isosiskoa...Minä itte vaan en saa unta kun poika on siellä
:headwall: Odotan ja odotan että milloin sieltä jotain kuuluu. Eka yö nukkui sen ekat 3 h hyvin kuten aina, ja puolenyön maissa (milloin aina herää) oli pakko antaa periski kun huuto oli niin kova...toisena yönä nukkui koko yön. Viime yönä taas alkoi kiukkuaminen puolen yön maissa. Ja minä en juuri saanu unta minään yönä, vähiten tuona parhaana kun säälin pientä yksin huoneessaan, ja mitein miten se voi noin hiljaa nukkua... :ashamed: :headwall:

Niin ja esikoinen siis pian 5v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja perhepetistä:
http://www.hernekeppi.fi/hernekeppi/hk3/perhepeti.shtml
Ihana toi viimenen kuva ja olen samaa mieltä tekstistä.

Meillä on nukuttu perhepedissä tähän asti mut sit tyttöjen kans puhuttiin et pitäs leikkihuoneeseen saada istuin paikka ja ostettiin sit tulevaisuutta ajatellen kerrossänky. Noh tytöt halus heti sitä testata eli esikoinen ylös ja kuopus alas. Äiti alennettiin nukkuun patjalla. Ensin vain nukutan kuopuksen ja sit putoan omaan petiin. Esikoinenkin saa tulla alas minun viereeni jos siltä tuntuu mut ei joka yö koska en mahdu pienel patjalla kunnola nukkuun. Jos joka yö haluais niin sit mentäs takas perhepetiin. Kuopus nukkuu kiltisti aamuun asti eikä edes kaipaa minua yöllä paitsi jos pissat menee housuun. En tiedä kuin kauon aion lattialla nukkua mut nyt tuntuu etten pystyisi nukkuun omas huoneessani yksin niin kaukana lapsistani. eikä lapsenikaan haluaisi minun nukkuvan eri huoneessa. Jos joku päivä jompikumpi tai molemmat eivät enää halua "yksin"nukkua niin aina voimme palata takaisin perhepetiin. Nyt tämä on kuitenkin lasten ehdoilla sujunut hyvin näin. En kyllä kuvitellut vielä että poistuisimme perhepedistä. Se kävi vähä niinkuin vahingossa. Lapset ovat 5v ja 2v. Jos kuopus ei olisi niin hyvä uninen eikä kaipaa minua yöllä niin ei me näin voitais nukkuakkaan vaan nukkuisimme vielä perhepedissä. ehkä 5v haluaisi nukkua perhepedin vieressä omas sängys niinkuin on monesti halunnutkin. Mutta kouluikäisen en haluaisi enää nukkuvan perhepedissä. Samas huonees viel ihan pieni koululainen saisi nukkua jos haluaisi.

 
Meil nukutaan samassa huoneessa parisängyssä ja kerrossängyssä.Poika ylhäällä ja parisängyssä tyttö ja mies tai minä ja mies.Minä en halua nukkua lapsen vieressä,potkii ja häiritsee unta .
 

Yhteistyössä