Nukkuuko yli 1v lapsesi sinun/teidän makuuhuoneessa?

• Viestiketjun aloittaja "Sadie"
  • Ensimmäinen viesti
Sanna*
Meillä 3,5 -vuotias ja nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä. Eikä ole mitään suunnitelmiakaan viedä sänkyä lastenhuoneeseen. Miksi kaikista pienin perheenjäsen täytyisi erottaa laumasta? En ole vielä keksinyt miten selittäisin lapselle uskottavasti miksi iskä ja äiti nukkuvat yhdessä, mutta hän, pienin kaikista, joutuu nukkumaan yksin..

"Anne"
Ei nuku. Siirtyi toiseen huoneeseen nukkumaan ollessaan 2kk. Mies poltti parvekkeella tupakan makkarimme ikkuna auki ja laitoin muksun sängyn heti pois sieltä. Sitten huomasin että nukuin tosi hyvin eikä haitannut vaikka joutui toisessa huoneessa käymään välillä laittamassa tuttia joten sinne jäi.

"vvieras"
Nukuttiin kaikki samassa makkarissa vielä pari kuukautta sitten, lapset (5 v ja 2 v ) ja vanhemmat. Nyt 5 v nukkuu yöt lastenhuoneessa, 2 v nukkuu aamuyöhön saakka ja kömpii sitten meidän väliin. Ensimmäiset 1,5 kk vietiin nuorempi joka yö monta kertaa omaan petiinsä. Alkoi pikkuisen väsyttää, kun pahimmillaan piti palauttaa lapsi omaan petiinsä 6 kertaa yössä. Päättelimme, että lapsi ei vielä taida olla ihan kypsä nukkumaan koko yötä omassa huoneessa ja sängyssä, joten annamme tulla viereen nukkumaan. Luulen nimittäin, että olisi parissa viikossa varmaan tajunnut jutun, jos olisi kypsä ollut.

"vieras"
Meillä siirtyi isompi omaan huoneeseen nukkumaan ollessaan n.10kk paristakin syystä. Oli niin herkkäuninen että heräs jo siihenkin jos itse yskäisi tai käänsi kylkeä. Lisäksi toinen lapsi oli syntymässä, laskettu aika oli omaan huoneeseen siirtymisestä puolen kuukauden päässä.. Kuukauden kerkesi nukkua omassa huoneessa ennen kuin toinen syntyi. Esikoinen alkoi nukkua täydet yöt ilman heräämisiä ja toinen siirretään varmaan saman ikäisenä kuin isompikin. Meillä ei ole koskaan nukkunut lapset vieressä, kumpikin ehkä max.2 kertaa. Ei tunnu hyvältä ja koko aika pelottaa että yliväsyneenä kierähtää huomaamattaan lapsen päälle. Itse oon myös tosi herkkäuninen enkä pysty nukkumaan yhtään jos lapsi nukkuu vieressä, nää kun on sellasia huitojia unissaankin :D

"vieras"
Ei kai sillä mitään väliä ole, kunhan järjestely sopii kaikille. Vaikka nukkuisi vielä pitkäänkin teidän kanssa. Kyllähän hän varmaan jossain vaiheessa saattaa itse halutakin omaan sänkyyn/omaan huoneeseen, jos hänellä sellainen kuitenkin on varattuna.

Meillä sai reilu puoli vuotias oman huoneen. Eli reilu kuukausi sitten. Syö vielä yöllä, joten välillä saattaa jäädä syötöltä nukkumaan meidän viereen. Huoneeseensa on kuitenkin käynti meidän makkarista, ja ovi on auki, sängyillämme väliä ehkä kolme metriä ja näköyhteys kun ovi auki, joten mielestäni ei ole mitenkään kamalaa tässä tapauksessa että vauva on laitettu omaan huoneeseen nukkumaan.

[QUOTE="vieras";28217549]Sun mielestä lapsi ei tarvitse katkeamattomia unia? Veikkaan, että se häiritsee myös sun lasta.[/QUOTE]

Tämä ei ole oikea ketju puida tätä, perusta tuonne oma niin voin tulla sinne valistamaan sinua :)

dfsdf
1 v 10 kk nukkuu meidän huoneessa. Kaksossiskonsa nukkuu eri huoneessa. Isoveli myös omassa huoneessaan. Laittaisin varmaan kaikki eri huoneisiin, mutta kun ei oo niitä huoneita tarpeeksi. Monenlaista järjestelyä on kokeiltu ja tällä järjestyksellä yöt ovat rauhallisimpia. :D

Yhteistyössä