Nukkuuko teidän vauvelit omassa pinniksessä vai vieressänne?

meillä on kyllä tuo vauveli nukkunut enimmäkseen isin ja äidin keskellä ja nyt sitten täytyy olla kyllä tosi sikeessä unessa ettei ala itkemään heti omassa pinnasängyssä.. on muutenkin oikea sylivauva, muualla oikeen viihtyisikään :heart: ikää siis 2kk. samoin tuo hytkytys on oikein itkusina aikoina lähes ainoa rauhoittamiskeino. sitä vaan ei jaksa kauhean kauaa :/
 
Meillä oli ensimmäiset kolme viikkoa välissä, silloin vielä imetin niin oli öisin helppoa. Kolme viikkoisena koottiin sänky ja kokeiltiin että miten sopeutuisi uuteen nukkumispaikkaansa sillä mamma ja pappa kaipasivatkin jo oman unitilan, ettei koko ajan tarvinnut varoa ettei rusenna pientä allensa kun kääntyilee. Mä nukuinkin ekat viikot tasan samassa asennossa =)
Mainiosti sopeutui, nyt ei edes suostu oikein muualla nukkumaan. Normaalisti vauvat vissiin tykkäävät jos ei ole paljoa liikkumavaraa, että olisi turvallinen olo. Meidän tyttö saa raivarit jos ei pääse liikkumaan vapaasti. Onkin usein kääntyneenä pää jalkopäähän kun herään nälkäkutsuun öisin. Suorastaan rakastaa sänkyänsä, mobile on mahtava juttu; sille naureskellaan usein, tutut eläimet ne siellä pyörii vain häntä varten :D

Aluksi nukahti vain syliin, mutta nykyään on oppinut hieromaan silmiään kun väsyttää ja laitetaan sänkyyn, siitä sitten kääntyy kyljelleen ja hankaa poskea unirättiä vasten ja maiskuttelee jonkun aikaa, joskus äänteleekin ja sitten nukahtaa.

On se vaan ihanaa kun on oma sänky takaisin.

Tuosta rauhoittumisesta; jos tyttö on kunnon pulteissa ja vain huutaa niin ainoa keino meillä on että mamma ottaa syliin, selkä rintaa vasten niin että tyttö näkee mitä ympärillä tapahtuu ja sitten painellaan ympäri asuntoa. Ei sitä(kään) kauaa jaksa, mutta onpahan sen hetken hiljaa. Paitsi tänään ja eilen... *pyörittää päätään ja hieroo ohimoita*. Kyllä niitä uusia keinoja keksii ajan myötä. Kaikki ovat yksilöitä.

Jaksamista :hug:
 
Ekat neljä kuukautta meidän vieressä, sitten vähän niinkuin vahingossa siirtyi omaan sänkyyn, joka meidän sängyn vieressä "sivuvaununa". Isänsä vain yksi ilta kokeili sinne laittaa, niin puutui heti sinne. Nykyään aika usein aamun viiden aikaan otan viekkuun jatkamaan unia, kun meinaa jo silloin heräillä uuteen päivään.
 
tyttö 2kk oliskohan kolme neljä yötä nukkunut vieressä,omassa sängyssä nukkuu,aamulla pääsee sitten viereen,ja saattaa siihen vielä torkahtaa.
kun vieressä nukku niin meikä ei osaa nukkua,tai koiran unta nukun.
 
Ihan muutaman yön sillon ihan alkuun nukku viekussa. Tosi harvoin on nukkunu aamu-unet mun kanssa, jos imetän aamun ekan syötön sängyssä. Nyt tosin ei o aamu-uniaan vähään aikaan nukkunu ollenkaan vaan menee sit 10-11 aikaan päikyille... Omassa sängyssä siis yöt ja vaunussa päikkärit. :) Sais vaan nukkua vähä vähemmillä kitinäheräilyillä noi yönsä... |O Ihana ja rakas poika on silti, ikää 5kk+ :heart:
 
Vieressä nukkuu, poika nyt 5,5kk. Kokeiltu on myös omassa sängyssä nukkumista, yhtä hyvin (tai huonosti) nukkuu kyllä sielläkin, mutta tämä meidän tapaus kun tykkää heräillä useamman kerran yössä olen katsonut helpommaksi vieressä nukuttamisen, ei tartte itseään hilata ylös miljoonaa kertaa yössä.
 
onkos teidän vauvat, jotka pinniksessa nukkuneet niin nukkuneet aluksi äitiyspakkauksen laatikossa vai ovatko suoraan pinniksessä nukkuneet?
Meillä tämä nukkumaan opettelu vasta alkuvaiheessa ja välillä tyttö rupeaa laatikkoonsa nukkumaan, mutta esim viime yö oli pakko omassa sängyssä nukuttaa kun aina herää jos imetyksen (pitkällään siis imetän) jälkeen lähtee kantamaan omaan laatikkoonsa. :|

kyyhkynen ja tyttö 12pv
 
Omassa sängyssään nukkuu, mä kun olen tosi huono nukkumaan ton vauvan kanssa. Nukun jotenkin tosi pinnallisesti!
Muutamia kertoja kun oon nukahtanu imettäessä niin ollaan nukuttu muutama tunti vierekkäin..ja mulla paikat ihan puuduksissa!
 
Omassa sängyssä molemmat. Tyttö on kohta 4.v ja poika 7 viikkoa. Esikoinen on nukkunut viiden kuukauden iästä omassa huoneessa ja tarkoitus on poikakin siirtää sinne noin puolenvuoden ikäisenä. Molemmat on nukkuneet aluksi äippäpaukkauksen laatikossa. Pojan tosin siirsin jo pinnikseen ja ihan hyvin tuo nukkuu siinäkin.
 
Meillä nukkunut minun vieressä koko ajan (tyttö kohta 2kk). Nyt siirrettiin pinnis ihan sängyn viereen ja toinen laita pois, saa nähdä onnistuuko nukkuminen siinä. Tyttö kun nukkuu tosi levottomasti, eikä itsekseen sänkyyn (tai muuallekaan) nukahtaminen onnistu lainkaan. :|
 
Meillä nukku omassa kopassa enimmän yön, mutta sitten kun alkoi tissittely jäi yleensä siihen viereen kun nukahdettiin kumpikin.
Mutta 1,5kk ikäsenä sitten lopullisesti alkoi nukkumaan omassa sängyssä vain.
 
Omassa sängyssä, joka vielä on koppa, ei ole vielä pinnasänkyä. Kerran yössä herää syömään (joka on oikeastaan jo aamu, mutta mulle yö, klo 5!). Lopullisesti yöunilta herätään sitten tuossa 8-9, jolloin syödään myös. En uskaltaisi ottaa itse viereen nukkuun, koska pelkäisin että unissaan liiskaisin toisen ja paremmin nukun itsekkin kun ei tarvitse varoa. Hyvin nukkuu omassa kopassaan!

Niin ja tissiruoalla meilläkin ollaan oltu alusta asti.

-Tytteli ja poika tasan 6 viikkoa =)
 
Meillä esikoinen nukkui aika alusta asti vieressä yöt. Kakkonen nukkui pinnasängyssään omassa huoneessa ensimmäiset 6kk, ja sen jälkeen siirtyi viereen, kun yöt muuttui niin levottomiksi, etten jaksanut ravata jatkuvasti rauhoittelemassa vauvaa. Vieressä rauhoittui helpommin, eikä itse tarvinnut nousta ylös.
Kolmonen on alusta saakka nukkunut vieressä, kun en ole raaskinut laittaa pinnasänkyyn, vaikka sinne varmaan hyvin olisi nukahtanutkin. Se on vaan niiiin ihanaa kun on pikkuinen lämmin mytty vieressä :heart: . Kun kolmonen on luultavasti meidän perheen viimeinen "mytty". :'( :heart: :heart:
 
Vieressä meilläkin tyttö kohta 3 kk nukkuu suurimman osan yötä - nukahtaa omaan pinnikseen mutta otan sitten viereen kun havahtuu ensimmäisen kerran. En osaa itse enää oikein nukkua muuta kuin vauvan vieressä. Ihanaa kun tietää että ei tarvitse nousta sängystä kun vauva herää. Rintaruokinnalla siis on. Ollaan huomattu myös että kaipaa tissiä vähemmän niinä öinä kun nukkuu lähes koko yön vieressä. Päästään siis vähemmillä heräilyillä kun nukutaan kaikki samassa petissä.
 
Meillä vasta kolmeviikkoa vanha neiti, mutta nukkuu omassa kehdossa. Toisin kuin isompi tytöistä joka on jo kohta neljä ja hän änkee meidän sänkyyn (tottui vauvana jo nukkumaan meidän sängyssä, eikä malta vieläkään olla pois sieltä). Et toivotaan että pienempi totuu omaan sänkyyn, mutta saattaa tässä mieli muuttua jos alkaa yöt tulla levottomiksi.
 

Yhteistyössä