Nukkuuko ketään silkki- tai satiini lakanoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
puuvillasatiini lakanoita meillkin. Suositelen lämpimästi niitä. Joskus oli satiinilakanat ja olivat sähköiset, kylmät, eivät pysyneet paikallaan..siis kaikinpuolin huonot.

Meillä on 1 ainut puuvillasatiininen aluslakana (Finlayson), ja ei oo sen kummempi ku tavallinen puuvillalakana, paitsi että se on menny surkeamman näköiseksi, jotenki nukkaantunu. Yhtä paljo ollu käytössä ku tavis lakanat. Siinä meni mun usko semmosiin... Kalliimpi mutta vähän huonompi.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Meillä on 1 ainut puuvillasatiininen aluslakana (Finlayson), ja ei oo sen kummempi ku tavallinen puuvillalakana, paitsi että se on menny surkeamman näköiseksi, jotenki nukkaantunu. Yhtä paljo ollu käytössä ku tavis lakanat. Siinä meni mun usko semmosiin... Kalliimpi mutta vähän huonompi.

Huomasin samaa, meilläkin lakana mennyt nuhjuiseksi. Mutta peitoissa ja tyynyliinoissa satiini toimii.

Satiinilakanoissa täkki lähtee karkuun ja jalanpohjat tarttuu kiinni, kun mulla ainkin karheet jalanpohjat. Joutuu sukat jalassa nukkuun niissä. Puuvillasatiinilakanat on kivat, pehmeät ja sileät.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti08;14304633:
Kantsiiko ostaa sellaiset?

Minä en pidä eli annoin omat moiset eteenpäin.
Liukkaat (peitto tuppaa menemään myttyyn sinne pussilakanan sisään) ja kaikki paitsi aito silkki, hiostavia.

Toisaalta tuo puhtaan subjektiivinen mielipide. Toiseksi vanhin tyttäristäni vannoo puuvillasatiinin nimiin eikä heillä kai paljon muusta materiaalista petivaatteita olekaan.

Yhteistyössä