nukkuuko enää pinnasängyssä?

Eli meillä menossa nyt vaihe (toivottavasti vain vaihe)että lapsi 4 kk heräilee öisin. Yleensä n. 2 kertaa yössä. Ei nälkäänsä vaan ihan jostain muusta syystä. Lisäksi on kovin levoton ja tuttia saa laittaa ihan kokoajan takasin suuhun. Olen nyt viikon ajan ottanut sitten hereillä olevan vauvan pois pinnasängystään viereeni, jossa helpompi tutti laittaa suuhun ja muutenkin vauva siinä kyljessä rauhallisesti tai ainakin rauhallisemmin nukkunut. Mietinkin nyt että suostuuko päivänsäde enää omassa sängyssään öitään nukkumaan kun ja jos tämä yöheräily-vaihe menee ohi? Onko muilla kokemuksia?

Mies kun joutuu kömpimään toiseen huoneeseen, koska pelkää kääntyvänsä unissaa vauvan päälle. Eikä itsenikään ole kovin hyvä nukkua vauvan vieressä koska sänky sen verran pehmeä ja pomppuinen että jostain syystä meinaan aina pudota sängystä vaikka kuinka asettaisin vauvan niin että itsellänikin olisi tilaa :D
 
Meillä ei oo huolinut pinnasänkyä ollenkaan vaan äitin viekussa nukkuu =)
En uskalla miehen viereen laittaa joten nukkuu mun vieressä ja pinnasänky on kiinni mun sängyssä eli vauva nukkuu niin että pinnasänky toisella puolella ja minä toisella. No olipa taas viisaasti selostettu :D
Niin ja vauva 2kk.
Meillä on kaikki muksut nukkunut n.4-6kk vieres ja sitten kun yö syötöt on harventunut oon yrittänyt omaan sänkyyn opettaa.
Itse nukun keskellä sänkyä siinä kolossa :kieh: . Mutta kylläkai vauva joskus nukkuu sitten omassa sängyssäänkin. =)
 
Amaryllis
Minä tein aikoinaan esikoisen kanssa samalla tavalla, n. 3 - 7kk:ksi nukkui vieressä ja sitten taas palautetiin omaan sänkyyn. Ei ollut mitään ongelmia, pinnis tosin oli meidän sängyssä kiinni, joten läheisyys säilyi tuli vaan "aita" väliin :D

Onko sulla mahdollista siirtää vauvan pinnis tai vaikka joku lipasto teidän sängyn viereen laidaksi? Tai sänky väliaikisesti seinän viereen? Saisit laittaa vauvan laidan puolelle nukkumaan ja mieskin pääsisi taas omalle paikalleen. Meillä vauvat (esikoisen jälkeen) on nukutettu vallan perhepedissä tuollaisten luovien viritelmien avulla. Nyt vajaa 8-kuiselle laitoin juuri pinniksen ilman yhtä laitaa sivuvaunuksi, jotta saatiin vähän lisää tilaa kun vauva tykkää nukkua poikittain... :D
 

Yhteistyössä