Nukkumisesta ja tutista, vinkkejä = ))) Vauva 6kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsu1978
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hipsu1978

Jäsen
10.07.2007
45
0
6
Meillä siis näin:

Illalla mennään nukkumaan mielestäni sopivaan aikaan eli n. klo 21.
Nukkuu ok mutta toooosii monesti pitää tutti laittaa suuhun.
N. 03 aikaan käy hereillä mutta kun pitää tuttia suussa ja rättiä silmillä niin nukkuu taas!
Sit n. klo 6 aikaan heräilee mutta nukahtaa vielä viereen ja nukkuu n. 2h.

Kysynkin siis:

Olisko vinkkiä noihin ns. puoleksi heräilyihin jolloin tarvii tutin?????
Antaako vaan huutaa ja huomata ettei se aina tule suuhun vai odotellla vaan kasvamista ja rauhoittumista ;)

Kiitos jos joku viitsii vastailla :hug:

Meillä oli kans aluksi noin ku yösyötöt loppu. Joutu monta kertaa tutia laittaan ja heräs pari kertaa ihan kunnolla. Meillä loppu yösyötöt 5kk iässä. Nyt poika 7kk ja ei herää enää öisin. Jo kuukauden ollut aika rauhallista. Joskus pitää tutti kerran tai pari yössä käydä laittaan mut ei herää, unissaan vaan itkee ja tutiin heti rauhottuu. Mää en koe tuota pari kertaa yössä nousua mitenkään vaivalloisena. Luulen että jos en laittas tutia ni huutas vaan ja heräis kunnolla joten paljon helpompi on tuti laittaa jolloin jatkaa unia.

Sinulle =)
Meillä yösyötöttöjä lopetteli tosi aikaisin, oisko ollut 4kk paikkeilla ja sit silloin tällöin satunnaisesti. Mutta nyt ei aikoihin ole yöllä syönyt.
Mutta vaatii sitä tuttia suuhun... ja jos ei anna ääni nousee....
Eikä haittais jos muutamia kertoja vaatii mutta kun vaatii usein.
Ehkä tuo liikkuminen ja hampaat tekee tehtävänsä, kuitenkin nuo välit nukkuu hyvin ;)

Mutta lisää vaan aiheesta :hug:

Jostain kuulin vinkin tuohon yölliseen tuttirumbaan että antaakin sänkyyn nukkumaan mennessä esim. viisi tuttia, tällöin on todennäköistä että vauvalla on aina tutti lähellä ja saa sen helposti itse hamuttua :o =)

meillä on välillä kanssa yöt yhtä tuttirumbaa,mutta vaihtelevasti..esim.kaks viimestä yötä on nukkunu hyvin,eikä ole tarttenu yhtään kertaa tuttia laittaa suuhun..ja meillä tyty 6kk myös.

mutta tässä oli useampiakin öitä,et varmaan sen sata kertaa laitoin tutin suuhun..kun myöhkäs ja mylläs siellä..tosin silmät kiinni,eli kai unissaan sitten oli vaan niin levoton..

Meillä poika oppi ite hamuamaan tutin suuhun, kun laitoin sen tuttiketjulla kiinni yökkäriin. Osas jotenkuten jo aikasemmin, mutta ei jostain syystä ite laittanut kun palveluakin oli tarjolla. Sit aloin vaan odottaa hetken kauemmin ennen ku nousin ja oppihan tuo poika omatoimiseksi. Olisko ollu n. 4kk, kun tuohon siirryttiin... Meillä kun oli muutenkin tosi levottomia ne yöt siihen aikaan. Ei olis mun nukkumisesta tullu mitään, jos en olis totuttanu vähemmälle palvelulle. Nyt poika on reilun 9kk ja mä saan nukkua yöni rauhassa sairasteluaikoja lukuun ottamatta.

Mä tein sillain, et annoin hetken itkeä ( 1 min ) ja menin sitten paikalle vasta. Poika oppi ettei joku tule heti. Nykyään itkee hetken ja nukahtaa sitten itse. On tutti suussa tai ei. Olipa helppoa :):)

Meillä ei ole koskaan tota tuttia oikein syönyt, joten ei taida vastaus olla ihan aiheesta. Mutta meillä alettiin yhtäkkiä nukkumaan kokonaisia öitä tuossa 3 kk paikkeilla. Silloin tällöin on vielä noita katkonaisia öitä. Poju herää sängyssään ja puuhailee siellä jotain vähän aikaan ja nukahtaa itsenäisesti uudestaan. Olen laittanut sinne muutaman unilelun, joita voi ottaa kainaloon ja nukahtaa nopeasti uudestaan. Joskus menee puol tuntia ja ääni kuuluu vielä, joskun menee 5 minuuttia. Meillä poju siis nukkuu omassa huoneessaan ja en mene sinne kattomaan. Menen vasta sitten kun alkaa itkemään (siis tapahtunut tasan kerran).

Mennään nukkumaan noin ysin pintaan ja herätään aamulla 6.30-7.30 yleensä. Joskus saattaa herätä kuuden aikoihin, mutta nukahtaa itsenäisesti uudestaan.

Meilläkin poika on nukkunut omassa ja meidän huoneessa, nyt enemmän meidän huoneeessa kun en jaksanut laukata toisessa...
Mutta viime yökin aika levoton, annoin pari kertaa raivota ja nukahti itse, ei siis itkenyt vaan sellasta karjumista ja huutamista eli kai pompottamista :D Äiti kun on aina valppaana.

Mietinpä vaan että nuo heräilyt alkoi n. puoltoista kuukautta sitten kun oli toisessa korvassa tulehdus, jospa ei olekaan mennyt ohi????

Eikö teillä ollut kontrollikäyntiä sen tulehduksen jälkeen? Meitä on kehotettu varaamaan aika kuukauden päähän, mutta yleensä on sitten muutenkin pitänyt käydä. Kannattaa käydä tarkistuksella... Meillä ainakin yöt rauhottuu heti, kun saadaan kuuri päälle tulehduksen ollessa korvissa. Nyt tässä tosin on hieman mietityttävä tilanne, kun kuuri kesken ja yölevottomuus palasi, tosin ilman itkeskelyä. Herää siis vaan öhköttämään ja hermostuneesti kitisemään. Veikkaan hampaita, mutta eipä tuo anna katsoa suuhunsa. :/ Mut kuiten... Käytäpä siellä lääkärissä, jospa se apu sieltä löytyisi. :)

Yhteistyössä